//

iphone sluit automatisch af met raar scherm

iphone sluit automatisch af met raar scherm discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik had iets heel vreemds vanochtend. I was de app Action Movie FX aan het gebruiken en hij was een filmpje aan het samenstellen. Plotseling ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-01-12, 12:06
jiggy1965 jiggy1965 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 78
Standaard iphone sluit automatisch af met raar scherm

Ik had iets heel vreemds vanochtend. I was de app Action Movie FX aan het gebruiken en hij was een filmpje aan het samenstellen. Plotseling werd het scherm steeds donkerder en reageerde hij nergens meer op toen hij zwart werd.

Vervolgens paar keer een reset uitgevoerd (home knop en aan/uit knop tegelijk indrukken). Paar keer startte hij wel even op, maar op het scherm verschenen toen random pixels of dunne rasterlijntjes in rgb kleuren over het home scherm met alle apps heen. Vervolgens sloot hij weer af.

Nu wat langer de home/aan-uit knop ingedrukt totdat het appeltje verscheen en nu lijkt hij het weer te doen. Zit nu aan de oplader. Hoewel hij wel 45% geladen was, dus was niet omdat hij leeg was of zo.

Waar kan het aan gelegen hebben? De app die crashde en dat ik niet goed gereset heb wellicht? Kan dan ook invloed hebben op het beeld buiten de app dan (omdat ik rgb lijntjes over het normale scherm zag)?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-01-12, 13:59
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Had ik ook met m'n iPad Ik was een game aan het spelen ik geloof real racing ofzo... En opeens loopt die vast en direct daarop komt er zwart scherm met enkele dode pixels die rood zijn dacht ik ?? En vervolgens valt die uit Ik heb hem dan maar direct opnieuw opgestart door gewoon power/lock knop in te drukken Bij mij zat er toen ios5.0.0 En is denk iets fout gegaan toen ik die game speelde ...
  #3  
Oud 14-01-12, 14:33
jiggy1965 jiggy1965 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 78
Standaard

Bij mij was het dat het Action Movie scherm steeds donkerder werd totdat de iphone nergens meer op reageerde. Hij was op dat moment bezig met het samenstellen van een filmpje. Even opgezocht hoe ik de iphone moest resetten. Hij reageerde in ieder geval nergens meer op. Na een paar keer proberen kwam ik weer in het Ontgrendel scherm en het beginscherm, maar het werd weer gelijk zwart of er kwam een soort rgb ruis over het standaard scherm met de apps heen. Iets als onderstaand. Beter kon ik niet vinden. Was meer een soort dunne rgb haarlijntjes patroon dat semi transparant over de standaard apps heen lag. Je kon ze nog eronder zien. Vervolgens werd het weer donker. Misschien dat de Action Movie app nog op de achtergrond draaide en die het hele scherm, ook buiten de app zelf, verstoorde? Tenslotte net zolang home en de aan/uit knop samen ingedrukt tot het appeltje in beeld kwam (langer dan de 10 seconden). Nu verder geen problemen mee gehad. Hoop dat het geen gehele crash is en dat het enkel aan die Actiom Movie app heeft gelegen?

  #4  
Oud 14-01-12, 16:54
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Normaal zal dat niet zo rap terugkomen Ik heb het in ieder geval niet meer gehad Bij mij was het wel iets anders dan op jou gelijksoortige afbeelding Het waren meer gekleurde lijnen recht naar omlaag Ik dacht even dat m'n lcd scherm kapot was maar was dus niet zo
  #5  
Oud 14-01-12, 18:19
jiggy1965 jiggy1965 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 78
Standaard

Kon ook geen plaatje vinden, deze kwam een beetje in de buurt. Was meer alsof de pixels van het normale beeld 1 pixel ten opzichte van elkaar verschoven waren. En je een beetje dunne haarlijntjes in rood blauw groen overhield. Effect dat je kan krijgen als je een pc game speelt en hij van resolutie wisselt bij het opstarten of afsluiten van de game.

Wellicht een achterblijfsel van de app die aan het lopen was. Misschien was de harde reset toch niet helemaal uitgevoerd en deed ik slechts een normale aan/uit waarbij de app nog steeds bleef draaien.

Blijft nu in ieder geval werken...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
raar scherm iphone 4S Andreas.Borry iPhone algemeen 2 11-11-11 00:32
mail sluit automatisch Joever iPad algemeen 4 05-10-10 22:37
Scherm van iPhone 3gs doet raar lammertinkm iPhone algemeen 7 07-05-10 17:36
telefoon sluit automatisch af RobinDeleener iPhone algemeen 9 07-06-09 02:25
Iphone sluit af na activation scherm Corn iPhone algemeen 0 04-01-09 22:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:40.