//

Waarom gebruik maken van TinyUmbrella

Waarom gebruik maken van TinyUmbrella discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb zelf al wat opgezocht over TinyUmbrella en SHSH blobs. Als ik het goed begrijp dient TinyUmbrella om een SHSH blob voor je iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-01-12, 15:49
Vona's schermafbeelding
Vona Vona is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard Waarom gebruik maken van TinyUmbrella

Ik heb zelf al wat opgezocht over TinyUmbrella en SHSH blobs. Als ik het goed begrijp dient TinyUmbrella om een SHSH blob voor je iPhone op te slaan, en dient een SHSH blob om je iPhone in de toekomst terug te kunnen herstellen naar een vorige firmware (bijvoorbeeld van iOS 5.1 naar 5.01). Klopt dit?

Indien ik het juist heb vraag ik me af waarom je een SHSH blob nodig hebt, want met iTunes/iCloud kun je toch gewoon een backup of reservekopie (ik heb eigenlijk geen idee wat het verschil is tussen die twee) maken? En met deze reservekopie kun je je iPhone dan toch altijd terug herstellen naar een vorige periode?

Ik zou het erg appreciëren als iemand me hier duidelijk over kan geven. Ik heb namelijk geen flauw idee of ik nu een SHSH blob zou moeten opslaan van mijn iOS 5.01 firmware, aangezien iCloud automatisch backups van mijn iPhone maakt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-01-12, 15:52
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

In je backup zit geen firmware, dus daarmee "terug" kan niet.

En om het nog lastiger te maken: aan SHSH blobs heb je (nog?) niets bij iOS 5.x.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 15-01-12, 17:20
Vona's schermafbeelding
Vona Vona is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
In je backup zit geen firmware, dus daarmee "terug" kan niet.
Hoe bedoel je dat precies? iTunes geeft je toch de mogelijkheid om je iPhone te herstellen, waardoor je toch net wél terug gaat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII
En om het nog lastiger te maken: aan SHSH blobs heb je (nog?) niets bij iOS 5.x.
Ik veronderstel dan dat die SHSH blobs voor iOS 5.01 uit zullen komen eens iOS 5.1 beschikbaar is?
  #4  
Oud 15-01-12, 17:42
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Als je alleen een backup terugzet hou je de nieuwste firmware. Om firmware terug te zetten heb je SHSH blobs nodig. Voor iOS5 is er echter een extra hindernis (nonce) die nog niet is overwonnen.
  #5  
Oud 15-01-12, 17:50
Vona's schermafbeelding
Vona Vona is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Als je alleen een backup terugzet hou je de nieuwste firmware. Om firmware terug te zetten heb je SHSH blobs nodig. Voor iOS5 is er echter een extra hindernis (nonce) die nog niet is overwonnen.
Oke, nu snap ik het .

Dan heb ik nog één vraag: als ik nu (volgende week of zo) een jailbreak voor iOS 5.01 zou hebben, en Apple brengt iOS 5.1 uit en ik wil deze update hebben (ook al verlies ik dan mijn jailbreak), heb ik dan een SHSH blob nodig om terug te kunnen gaan naar iOS 5.01 om zo mijn iPhone jailbreak-vrij te maken en gewoon via iTunes (of via de iPhone zelf) te kunnen updaten naar iOS 5.1, of zou ik gewoon onmiddellijk kunnen updaten terwijl de jailbreak nog op mijn iPhone staat?
  #6  
Oud 15-01-12, 17:53
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je kunt altijd naar de firmware die Apple zelf signeert.
  #7  
Oud 15-01-12, 17:56
Vona's schermafbeelding
Vona Vona is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Je kunt altijd naar de firmware die Apple zelf signeert.
Zonder omwegen bedoel je dus? Ik hoef dan niet mijn jailbreak te 'verwijderen' zeg maar, en ik kan dus gewoon via iTunes mijn iPhone updaten naar de nieuwste firmware?
  #8  
Oud 15-01-12, 18:09
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vona Bekijk bericht
Zonder omwegen bedoel je dus? Ik hoef dan niet mijn jailbreak te 'verwijderen' zeg maar, en ik kan dus gewoon via iTunes mijn iPhone updaten naar de nieuwste firmware?
Correct. Als je terug wil heb je een shsh blob nodig.
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #9  
Oud 15-01-12, 18:12
Vona's schermafbeelding
Vona Vona is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuotje Bekijk bericht
Correct. Als je terug wil heb je een shsh blob nodig.
Maar ik veronderstel dat het altijd beter is om je iPhone via iTunes te herstellen, de reservekopie terug te zetten en dan pas te updaten naar de nieuwe firmware? In plaats van onmiddellijk te updaten naar de nieuwe firmware terwijl je jailbreak er nog opstaat.
  #10  
Oud 15-01-12, 18:43
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vona Bekijk bericht
Maar ik veronderstel dat het altijd beter is om je iPhone via iTunes te herstellen, de reservekopie terug te zetten en dan pas te updaten naar de nieuwe firmware? In plaats van onmiddellijk te updaten naar de nieuwe firmware terwijl je jailbreak er nog opstaat.
Als jij dat veronderstelt dan moet je dat doen. Ik denk dat ik voor de meerderheid spreek dat het niet uitmaakt of je gelijk update uitvoert op een iPhone met jb.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gebruik maken van een andere ereader app Onnetie iPad Apps 0 11-09-11 13:52
Met een BB internet pakket gebruik maken van je Iphone??? jrg85 Odido (T-Mobile) 12 25-01-11 19:40
Van garantie/verzekering gebruik maken of toch even niet? S¡mon iPhone algemeen 6 06-10-09 19:38
Gebruik maken van gratis applicaties etc. thaconqueror Archief 2 22-10-08 13:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:26.