iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gratis SMS via Iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/109882-gratis-sms-via-iphone.html)

giljom 17-01-12 10:49

Gratis SMS via Iphone
 
Als ik via mijn Iphone een sms verstuur naar een andere Iphone, dan is die tekst blauw, als ik het verstuur naar een andere gewone gsm dan is dat groen, is het waar dat het versturen van iphone naar iphone, de berichtjes gratis zijn, of wat is de betekenis tussen blauw en groen

Graag uw antwoord

wouter1981 17-01-12 10:50

Blauw is een iMessage bericht. Die zijn gratis. Groen is normale sms. Die kosten geld.

Bomans 17-01-12 10:56

iMessage werkt enkel als beide iPhones een dataverbinding hebben. (Wi-Fi of mobiel datanetwerk).

iOS 5 uitgelicht: iMessage, de berichtenapp van Apple - iPhone - iPhoneclub.nl

giljom 17-01-12 11:09

Moet ik daar een speciaal app voor installeren, of werkt het zo als de tekst blauw is

jpwg001 17-01-12 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 760527)
iMessage werkt enkel als beide iPhones een dataverbinding hebben. (Wi-Fi of mobiel datanetwerk).

iOS 5 uitgelicht: iMessage, de berichtenapp van Apple - iPhone - iPhoneclub.nl

En pas vanaf iOS5.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 januari 2012 om 11:12 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giljom (Bericht 760538)
Moet ik daar een speciaal app voor installeren, of werkt het zo als de tekst blauw is

Als de tekst blauw is, werkt het.

Bomans 17-01-12 11:19

Dat zit ingebakken in de berichten app. Moet je niks extra voor installeren.

colliehome 17-01-12 11:20

Dataverbinding kost wel geld dus echt 100% gratis is het niet te noemen. Tenzij via Wi-Fi. Maar technisch betaal je die ook :-)

giljom 17-01-12 11:23

heel erg bedankt allemaal voor de hulp

jpwg001 17-01-12 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 760549)
Dataverbinding kost wel geld dus echt 100% gratis is het niet te noemen. Tenzij via Wi-Fi. Maar technisch betaal je die ook :-)



Maar dat abonnement heb je toch al, daar bovenop kost het je niets extra's, zoals een MMS wel doet.

apotheosis 17-01-12 12:23

Als je andere mensen kent die een iphone, blackberry, windows phone of android toestel hebben; zet allen whatsapp en viber op jullie toestel, je kan meteen gratis sms en mmsen zoveel je wil zolang je maar data hebt.

jpwg001 17-01-12 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 760578)
Als je andere mensen kent die een iphone, blackberry, windows phone of android toestel hebben; zet allen whatsapp en viber op jullie toestel, je kan meteen gratis sms en mmsen zoveel je wil zolang je maar data hebt.

Gratis is dan ook relatief... Hoe meer mensen dit doen, hoe duurder de internetabonnementen zullen worden.

apotheosis 17-01-12 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 760602)
Gratis is dan ook relatief... Hoe meer mensen dit doen, hoe duurder de internetabonnementen zullen worden.

Tis daarmee dat ze in belgie goedkoper worden inplaats van duurder :-).

Denk maar aan mobile vikings en generation connect, google maar eens, zijn prepaid kaartjes, de ene werkt via het base netwerk, de andere is proximus.

giljom 17-01-12 17:41

maar goed koper bellen dat gaat blijkbaar nog niet, ik bel via skype met mij iphone , maar dat werkt niet goed, hebt u misschien meer informatie

dekbed11 02-07-13 10:55

sms bericht naar iphone wordt niet (meer) blauw
 
Aanvankelijk verscheen mijn sms tekst met andere Iphone's in blauw. Op vakantie in de VS heb ik een locale VS simkaart in de telefoon gehad. Weer terug in Nederland mijn eigen simkaart weer ingedaan en de apple ID weer hersteld. Nu verschijnt de sms tekst niet in het blauw. De instelling suggesties van deze site heb ik uitgevoerd, maar dat hielp niet. Kunt u mij helpen?:o:o

belgiumiphone 02-07-13 11:15

Je moet imessage activeren in de berichten-instellingen de iphone.

Daar kun je ook aanduiden of een imessage die niet kan afgeleverd worden (bv. omdat de ontvanger niet online is) automatisch als gewone sms verstuurd wordt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:20.