//

iPhone met TomTom navigatie, hoe zit dit nou precies ?

iPhone met TomTom navigatie, hoe zit dit nou precies ? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben op zoek naar (eerlijke en originele) 2e hands simlockvrije iPhone 3g waar TomTom op is geïnstalleerd. Het is mij alleen niet duidelijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-01-12, 22:36
12frenkie 12frenkie is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 2
Standaard iPhone met TomTom navigatie, hoe zit dit nou precies ?

Hallo,

Ik ben op zoek naar (eerlijke en originele) 2e hands simlockvrije iPhone 3g waar TomTom op is geïnstalleerd.

Het is mij alleen niet duidelijk of en wanneer Navigatie nou "echt" gratis is.

De vragen die bij mij te binnen schieten.

*Is navigeren met TomTom echt helemaal gratis of zijn er de welbekende addertjes onder het gras?

*Wat heb je nou precies nodig om gratis te kunnen navigeren op je iPhone ?

*Simlockvrij is geen probleem, toch ?

Adviezen en andere suggesties zijn zeer welkom.

Laatst gewijzigd door XIII; 17-01-12 om 23:48. Reden: Vraag over JB verwijderd; TomTom koop je in de AppStore
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-01-12, 22:39
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Let er op dat aangekochte software gekoppeld is aan een Apple ID.

Als je een iPhone met TomTom al geïnstalleerd koopt, maar niet de Apple ID (of het wachtwoord) van de verkoper krijgt (en die kans is groot), dan kun je TomTom niet updaten.

Sterker nog, dan zijn jullie illegaal bezig.

Mijn advies: koop een iPhone zonder TomTom er op en koop TomTom zelf in de AppStore.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 17-01-12, 22:56
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 12frenkie Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben op zoek naar (eerlijke en originele) 2e hands simlockvrije iPhone 3g waar TomTom op is geïnstalleerd.

Het is mij alleen niet duidelijk of en wanneer Navigatie nou "echt" gratis is.

De vragen die bij mij te binnen schieten.

*Is navigeren met TomTom echt helemaal gratis of zijn er de welbekende addertjes onder het gras?

*Wat heb je nou precies nodig om gratis te kunnen navigeren op je iPhone ?

*Waar moet je op letten, bijvoorbeeld dat het toestel gejailbraked moet zijn of juist niet ?

*Simlockvrij is geen probleem, toch ?

Adviezen en andere suggesties zijn zeer welkom.
Om te beginnen maak je al een fout door een 3G te willen kopen, je moet minstens een 3gs hebben al raad ik u op zijn minst een iPhone 4 hebben (maar dan moet je al opletten je ook geen deathgrip probleem hebt).
Waarom minstens een 3gs? Omdat je op een 3G geen ios 5 kan krijgen en dat zou zonde zijn. Meer en meer apps gaan niet werken op een iPhone 3G omwille bv de processor enzo te traag is.
Dus je moet minstens voor een 3gs gaan als je een iPhone wil kopen.
De iPhone 4s is in feite het toestel ik iedereen aanraad omdat dit echt wel de allerbeste iPhone is die er is op alle vlakken.

Navigon en TOMTOM zijn niet gratis in aankoop, éénmaal aangekocht kan je deze uiteraard gratis blijven gebruiken maar sommige zaken ga je niet bijhebben en moet je bijkopen maar je kan wel altijd gratis op je bestemming geraken , De navigatie apps zijn betalend rond de prijs van 60-100 euro afhankelijk van welke je wil zoals bv alleen voor nederland/belgie/luxemburg de benelux dus of de west europe/europa met praktisch alle landen erop, die is dan ook duurder natuurlijk.

Laatst gewijzigd door XIII; 17-01-12 om 23:02. Reden: Illegale aanbieding verwijderd
  #4  
Oud 17-01-12, 22:58
12frenkie 12frenkie is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Mijn advies: koop een iPhone zonder TomTom er op en koop TomTom zelf in de AppStore.
Daar zat ik ook zeker aan te denken maar dan nog de vraag, is navigeren dan helemaal gratis na aanschaf van een legale TomTom ?
Ik bedoel, navigeren gaat soms via internet op je smartphone en ook heb ik gelezen dat je bepaalde poorten moet dichtgooien.

Ik ben nog een newbie op dit gebied maar ben door bovenstaande reacties wel een stukje wijzer geworden
  #5  
Oud 17-01-12, 23:17
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Tomtom op een iPhone 3G is een afrader. Daar is die iPhone gewoon te traag voor. Ik heb dit zelf ondervonden.
Ik gebruik Tomtom nu op m'n iPhone 4 en dat werkt wel uitstekend. En dat zal op de iPhone 4S met z'n verbeterde GPS alleen nog maar beter zijn.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #6  
Oud 18-01-12, 14:09
filemaker filemaker is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 12frenkie Bekijk bericht
Daar zat ik ook zeker aan te denken maar dan nog de vraag, is navigeren dan helemaal gratis na aanschaf van een legale TomTom ?
Ik bedoel, navigeren gaat soms via internet op je smartphone en ook heb ik gelezen dat je bepaalde poorten moet dichtgooien.

Ik ben nog een newbie op dit gebied maar ben door bovenstaande reacties wel een stukje wijzer geworden
Navigeren is gratis, ja.

Verkeersinformatie is niet gratis, hiervoor is een abonnement nodig.
4 x per jaar een nieuwe "laatste" kaart is niet gratis, kun je ook een abonnement voor afsluiten.

Iphone 3 gs heeft geen goede gps antenne "onboard" en dat geeft vaak problemen met navigeren in de buurt van hoge gebouwen en begroeiing, waarmee de navigatie vrij snel "de weg kwijtraakt" Beter is dan de originele houder erbij te kopen (ik heb er een van bijna 100 euri) waar ook een gps module inzit.

Het advies om een beetje door te sparen voor een iphone 4 is het beste advies, want die heeft ook een betere gps ontvangst ook zonder extra houder.
  #7  
Oud 18-01-12, 14:49
Wimus's schermafbeelding
Wimus Wimus is offline
• iOS 10.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Vlijtingen - Riemst (Belgie)
Berichten: 149
Standaard

De op dit moment aangeboden versie van TomTom (1.9) is de laatste die voor de 3G volledig ondersteund wordt.
je zult hoe dan ook de app moeten downloaden en betalen in de Appstore.
Als je geen dingen als filemeldingen ed wil gebruiken is daarna navigeren gratis. (geen data verbruik)
Ik zou alleen voor een IPhone 4 gaan, dan ben je voorlopig nog zeker van updates want je betaald toch bijna 70 Euro voor de west europa kaart, en die is bij aanschaf al bijna oud.

Laatst gewijzigd door XIII; 18-01-12 om 15:05. Reden: Illegale hint verwijderd
  #8  
Oud 18-01-12, 15:18
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Ik heb navigon gebruikt op elke iPhone die is uitgekomen, het werkt allemaal. Op de oudere modellen wat minder vlot maar dat kan je zelf ook al wel bedenken.

Ivm de internetkost. Een gewone navigatie maakt toch ook geen verbinding met het internet. Deze ook niet. Tenzij! Je livetraffic hebt of dingen in de applicatie aan gaat zetten waardoor een data verbinding is vereist. Als je wil op de hoogte blijven van file en of ongelukken dan gaat je app natuurlijk zijn databank raadplegen en dan is internet vereist. Maar enkel dan.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #9  
Oud 20-01-12, 17:10
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Eerder geneomd: neem 4s, de GPS en het geluid zijn vele malen beter: je hebt dan ook geen tomtomcarkit meer nodig.
Gratis? Ja, zolang je geen fileinfo en zo wilt: je zet de hele bups met kaarten en pois op je phone.

Het was met de 3gs te doen, met de 4s is het aangenaam.
__________________
Willem.
  #10  
Oud 21-01-12, 00:07
filemaker filemaker is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wblink Bekijk bericht
Eerder geneomd: neem 4s, de GPS en het geluid zijn vele malen beter: je hebt dan ook geen tomtomcarkit meer nodig.
Gratis? Ja, zolang je geen fileinfo en zo wilt: je zet de hele bups met kaarten en pois op je phone.

Het was met de 3gs te doen, met de 4s is het aangenaam.
De 4 heeft qua navigatie dezelfde kwaliteit als de 4s.
  #11  
Oud 21-01-12, 09:07
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

ik gebruik tomtom en ga nooit meer iets anders gebruiken punt.
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #12  
Oud 27-02-12, 18:53
assra assra is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 1
Standaard

heb je internet nodig om te navigeren van punt a naar punt b ???
  #13  
Oud 27-02-12, 19:04
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door assra Bekijk bericht
heb je internet nodig om te navigeren van punt a naar punt b ???
Bij TT gebruik je alleen internet als je die 2 keer 30 euro betaald, de ene is voor flitspaalmelding en andere controles doorgegeven door andere gebruikers en dat andere is je te zien krijgt als er ergens op onthoud ofzo is.

Als je deze niet heb dan verbruikt at geen data en zelfs al verbruikt het data, het verbruikt weinig data . Wie een iPhone heeft zou toch data moeten hebben en moet zich in weinig of niks zorgen in maken.
  #14  
Oud 27-02-12, 20:17
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door assra Bekijk bericht
heb je internet nodig om te navigeren van punt a naar punt b ???
Lees eens een 5 à 6 posts boven je.....
  #15  
Oud 27-02-12, 20:22
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Ik volg het ook met belangstelling. Ik wil tomtom in de grote vakantie gebruiken in het buitenland. Zit dan niet op roamingkosten te wachten. Dus zonder filemeldingen maakt tomtom geen gebruik van dataverkeer? Dat zou een fijne conclusie zijn. Is er iemand die weet (mods???) of er standaard een aanbieding is voor de vakantie?
  #16  
Oud 28-02-12, 00:08
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 Bekijk bericht
Ik volg het ook met belangstelling. Ik wil tomtom in de grote vakantie gebruiken in het buitenland. Zit dan niet op roamingkosten te wachten. Dus zonder filemeldingen maakt tomtom geen gebruik van dataverkeer? Dat zou een fijne conclusie zijn. Is er iemand die weet (mods???) of er standaard een aanbieding is voor de vakantie?
Ik heb net een testje gedaan; heb de Wi-Fi uitgezet, heb de mobiele data knop uitgezet en heb eens een adres in TT ingegeven, geen enkel probleem hier, dat werkt, lijkt me toch ook niet meer dan normaal want een gps werkt nog altijd op satellieten= geen data verbruik, wel zoals ik zeg de fille melding en flitspaal melding als je die hebt aangekocht zoals mij, bij deze moet wel de data voor aanstaan.
  #17  
Oud 28-02-12, 09:32
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ik heb net een testje gedaan; heb de Wi-Fi uitgezet, heb de mobiele data knop uitgezet en heb eens een adres in TT ingegeven, geen enkel probleem hier, dat werkt, lijkt me toch ook niet meer dan normaal want een gps werkt nog altijd op satellieten= geen data verbruik, wel zoals ik zeg de fille melding en flitspaal melding als je die hebt aangekocht zoals mij, bij deze moet wel de data voor aanstaan.
Oke, mooi zo...

Hoe zijn verder je ervaringen met TomTom??? Fijne app?
  #18  
Oud 28-02-12, 10:46
filemaker filemaker is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 11
Standaard

Ik denk dat de ervaring met een app puur persoonlijk is.

Op mijn iphone heb ik bijna alle aangeboden gratis en betaalde navigatie uitgeprobeerd in de praktijk.

Voor mij is de beste zonder twijfel TomTom. Ik houd er niet van om mijn iphone de hele dag te laten navigeren daar heb ik mijn TomTom GO 1005 voor, maar voor te voet in b.v. de stad, of voor gebruik op het laatste stukje naar een adres is de TomTom app uitstekend te gebruiken.
  #19  
Oud 28-02-12, 11:15
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filemaker Bekijk bericht
Ik denk dat de ervaring met een app puur persoonlijk is.

Op mijn iphone heb ik bijna alle aangeboden gratis en betaalde navigatie uitgeprobeerd in de praktijk.

Voor mij is de beste zonder twijfel TomTom. Ik houd er niet van om mijn iphone de hele dag te laten navigeren daar heb ik mijn TomTom GO 1005 voor, maar voor te voet in b.v. de stad, of voor gebruik op het laatste stukje naar een adres is de TomTom app uitstekend te gebruiken.
Wat heb je er dan op tegen om je telefoon de hele dag te laten navigeren?
  #20  
Oud 28-02-12, 11:33
filemaker filemaker is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 11
Standaard

Op den duur zal het scherm bij dat intensief gebruik minder helder worden en dat wil ik dan graag voorkomen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe zit het nou met de aanschaf van een Ipad??? Anneke PP iPad algemeen 9 25-07-10 22:15
iHelp! Hoe zit dat nou met kopen? VerCouter Koopinformatie en ervaringen 3 07-07-10 09:31
iPhone: Hoe zit het nou met 3g en 3.1 ? Itvmichel Jailbreak 18 17-09-09 10:12
iPhone 3G: Hoe werkt het allemaal nou precies? jefp Unlock 9 30-06-09 23:39
UDID, Os 3.0 wat is dit nou precies? Boy van Baal iPhone algemeen 14 25-03-09 15:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:45.