iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Home button reageert niet goed (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/11020-home-button-reageert-niet-goed.html)

jaz075 10-04-08 21:27

Home button reageert niet goed
 
Hallo,

Sinds eind november heb ik een 1.1.2 OTB US iphone unlocked met ZIphone en ik zit nu op firmware 1.1.3. Echter sinds drie dagen merkt ik dat de mijn iphone niet goed meer reageert op de home button. Soms moet ik drie keer drukken voor dat hij terugkeert naar het springboard en vaak moet ik hard drukken voor hij reageert. Zijn er meer mensen met dit probleem? En weet iemand of ik de homebutton kan vervangen of schoonmaken ofzo? Ik weet niet hoe de home button op het moederboard bevestigd zit dus als iemand kan vertellen of het nuttig is om de iphone open te maken zodat ik misschien de contactjes schoon kan maken dan zou dat fijn zijn. Op Ifixit worden geen losse home buttons verkocht maar wel een logicboard waar de home button al op zit.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen (en dat het misschien een software
probleem is) want het begint behoorlijk irritant te worden.

mwagena 24-05-08 18:23

hallo,

ik zit met het zelfde probleem.. al is mijn iphone paar keer gevallen :$
heb jij al een oplossing weten te vinden?

groet

croiman 24-05-08 19:13

5 Bijlage(n)
de home button is NIET op het moederbord bevestigd, dit is te verkrijgen als een losse set.
En is bevestigd met een stekkertje op je logibord, dus los te klikken, let wel, dan zul je je home-button, connector, microfoontje en luidspreker ook nieuw hebben, mits dit eraan bevestigd is.
kijk hier eens na de fotos :

Apple iPhone signal cable with connector GSM accessoire

Heb het home-button contact wat ingedrukt word bij gebruik aangeduid.
info genoeg hierover??? :D;)

jaz075 24-05-08 20:06

op ebay kosten die homebuttons $20 met $5 of $10 verzendkosten, ff zoeken op "iphone home button"

@croiman: Hoe heb jij in hemelsnaam de iphone open gekregen? Ik had van die ipod opening tools besteld maar die zijn na drie keer proberen stuk en ik kreeg alleen de zwarte antennecover eraf. De aluminium behuizing lijkt wel met 1000 Gpa op elkaar gedrukt. Ik heb het ook geprobeerd met voelermaatjes maar die krijg ik tot de helft van de aluminium behuizing en dan gaan ze gewoon niet verder, zoveel kracht kost het. Ik heb het trouwens geprobeerd aan de hand van de handleiding van ifixit. Ik hoop dat je me hiermee kan helpen Croiman want zo te zien heb jij genoeg ervaring hier mee.

Groeten

croiman 24-05-08 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaz075 (Bericht 117011)
op ebay kosten die homebuttons $20 met $5 of $10 verzendkosten, ff zoeken op "iphone home button"

@croiman: Hoe heb jij in hemelsnaam de iphone open gekregen? Ik had van die ipod opening tools besteld maar die zijn na drie keer proberen stuk en ik kreeg alleen de zwarte antennecover eraf. De aluminium behuizing lijkt wel met 1000 Gpa op elkaar gedrukt. Ik heb het ook geprobeerd met voelermaatjes maar die krijg ik tot de helft van de aluminium behuizing en dan gaan ze gewoon niet verder, zoveel kracht kost het. Ik heb het trouwens geprobeerd aan de hand van de handleiding van ifixit. Ik hoop dat je me hiermee kan helpen Croiman want zo te zien heb jij genoeg ervaring hier mee.

Groeten

inderdaad, die iphone tool is alleen goed voor de antennecover, nie vo de alu cover!!!
ik gebruik hier plamuurmessen voor en set kleine schroevendraaiers.
het is kl*te geprul, ma t is te doen, want k heb er al meerdere open gedaan.
Alleen je home-button vervangen is echt grof kl*te werk, mits deze overal tussenin zit, bekijk u eerst goed hoe die home-button set overal tussen zit vanonder, voor je die eruit haald, bij de eerste keer is dat niet zo evident.
(Voor 25euro verzend ik er jouw ook een setje hooor, heb er hier nog twee liggen.)

jaz075 24-05-08 20:34

snelle reactie!

Bedankt

jaz075 24-05-08 20:36

ow ging iets fout! Bedankt voor de tip, en ik heb op zicht wel intresse in de home button alleen ik wil eerst kijken of ik de iphone uberhaupt open krijg. Ik heb hier pas over een week tijd voor dus dan hoor je het nog wel als het is gelukt!

mwagena 27-05-08 10:42

Bah! ik zie het nou niet echt zitten m'n iphone open te maken.. maar de knop werkt minder en minder goed:S

PauluS87 27-05-08 11:38

balen zeg.... kan croiman dit niet voor je doen?? Of als je een leuke handleiding vind om dit te herplaatsen. Er is momenteel iemand die van alles aanbiedt + een kappotte iphone compleet.

mwagena 27-05-08 11:45

@paulus,
wie is die iemand dan.. en weetje ook de prijs etc.
alvast bedankt.

PauluS87 27-05-08 11:56

https://forum.iculture.nl/f51/i...nderdelen.html

Daar staat de homebutton bij voor 5 euro :) Dan kun je croiman of iemand anders nog vragen hoe je die home button erin kunt plaatsen. Check maar even, ik hoor het wel.

mwagena 27-05-08 15:04

hmm in die thread is hij volgens mij verzegt nu. (het hele toestel..)
iemand anders die m kan verkopen? en iemand die een goeie en complete handleiding kan aanleveren? Maybe Croiman?

zou super zijn!

mwagena 27-05-08 15:24

de vraag is ook beetje,.. is m'n homebutton kapot of de connector..;)

mwagena 29-05-08 18:37

Even nog at uitgebreider ingaan op mijn probleem..
De iphone reageert wel op de homeknop bij een restart.
verder reageert hij heeeeeel af en toe op de home knop als ik naar het hoofd scherm terug wil..
is dit nou software of hardware wat dwars ligt.
ook heb ik contact gehad met ipodrepair.nl waar iemand me wist te vertellen dat er sowieso 2 bekende problemen zijn.
1. rubber waarop de knop rust weg geschoven
2. knop maakt niet goed contact met de sensor eronder

mijn geval had ie nog niet eerder gehoord..
iemand een idee?

mwagena 30-05-08 00:37

anyone:( hellep:P

jaz075 30-05-08 00:46

ik heb ook nog steeds het probleem, soms reageert de home button wel goed (één dag ofzo) en dan weer een week niet. Ik denk dat het door vuil ofzo komt dat op het drukcontact zit maar hier heb ik geen bewijzen voor. Ik moet de iphone een keer openen maken om hem schoon te maken en de contector van het homebutton kabeltje aan te drukken, maar ik heb hier deze week en volgende weer echt geen tijd voor wegens het afronden van mijn bachelor. Als het is gelukt dan laat ik het iig weten.

PauluS87 30-05-08 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mwagena (Bericht 119480)
anyone:( hellep:P

Het spijt me kerel, maar ik denk dat je gewoon het snelst klaar bent bij fixsupport... Het is jammer, en anders moet je croiman vragen die al een paar dagen afwezig is.

croiman 30-05-08 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mwagena (Bericht 118348)
de vraag is ook beetje,.. is m'n homebutton kapot of de connector..;)

de home-button en connector zitten aan elkaar vast, dit is een setje.
kijk paar posten omhoog naar mijn fotos die ik hier gepost heb.

En ja ik heb nog zo een setje liggen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PauluS87 (Bericht 118251)
https://forum.iculture.nl/f51/iphone-accessoires-kopen/f53/koop-aangeboden/13497-verschillende-iphone-onderdelen.html

Daar staat de homebutton bij voor 5 euro :) Dan kun je croiman of iemand anders nog vragen hoe je die home button erin kunt plaatsen. Check maar even, ik hoor het wel.

dat zal de knop zelf zijn, die heeft niks met het contactje te maken wat niet goed werkt

PauluS87 30-05-08 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 119648)
de home-button en connector zitten aan elkaar vast, dit is een setje.
kijk paar posten omhoog naar mijn fotos die ik hier gepost heb.

En ja ik heb nog zo een setje liggen.



dat zal de knop zelf zijn, die heeft niks met het contactje te maken wat niet goed werkt

Oke sorry Croi, heb ook geen verstand van de hardware kant. Ik dacht dat het misschien de homebutton was met contact, maar blijkbaar niet dus ;) Kan jij het niet fixen anders bij de arme jongen? Ja ik weet dat je net terug bent uit de ardenne maar toch :)

croiman 30-05-08 13:36

sorry hoeft nie hoor, k kan da fiksen ja, maar het is een gekloot, wat t beste is wat hij kan doen is, zijn iphone na fixsupport sturen, met eventueel een connector kitje erbij, zodat de kostprijs voor herstellen minder is.
Want zij rekenen genoeg aan denk k.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:54.