iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 AirPrint vs HP Photosmart 5510 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/110293-iphone-4-airprint-vs-hp-photosmart-5510-a.html)

Nazz 21-01-12 22:49

iPhone 4 AirPrint vs HP Photosmart 5510
 
Ik kocht vandaag een HP Photosmart 5510 .. Op Apple.com én op hun eigen verpakking staat nog net niet in't goud dat die zonder problemen AirPrint ondersteuning geeft.
Maar als ik van mijn iPhone 4 (geen jailbreak,iOS 5.0.1) wil printen en hem achter printer laat zoeken zegt hij dat er geen AirPrinter in het netwerk (waar iPhone,Printer én MacBookPro opzitten) in het netwerk hangt....
toestel heeft meest recente firmware zitten. Ben ik nog ergens iets vergeten? ik wordt hier werkelijk ZOT !

Printer staat aan,Wi-Fi van de Printer ligt aan. via Wi-Fi kan ik met mijn MacBook Pro printen wat ik maar wil.. dus de Wi-Fi connectie lijkt ok. het is echter puur het AirPrint deel dat hij niet wil doen....

nance30 22-01-12 00:19

Ik heb dezelfde printer en een Iphone 4 mijn man ook een Iphone 4 en een iPad 2 met alle drie deze apparaten werkt het hier perfect. Ik heb bv een mailtje in Iphone dan druk ik op de Iphone op druk af en dan zoekt hij de printer op ok en klaar hij rolt uit de printer.

Waar gaat het bij jou mis?

Nazz 22-01-12 00:27

ik ben ingelogd met all mn iDevices (en de printer) op het zelfde netwerk. als ik met mijn iPhone 4 een mailtje open en daar dan verder ga naar "Druk Af" staat er geen printer in het menu. Ik klk op het veldje zodat hij start met zoeken naar AirPrint-Printers en dan zegt hij "kan geen AirPrint-Printers vinden." ...

Moet ik op de printer zelf nog ergens iets instellen of aan/uitschakelen voor hij AirPrint activeert ofzo? Op YouTube heb ik ookal uren zitten zoeken,maar enkel het instructiefilmpje van HP (dat bovenstaand vermeldde stappen ook doorloopt) staat daar op. En als ik dat volg,loopt het ook op hetzelfde punt spaak.

Ligt dat nu aan mijn iPhone of aan de gloednieuwe printer ?(of de router?)

KvdS 22-01-12 09:27

Nazz kijk ook eens hier.

Nazz 22-01-12 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 763296)
Nazz kijk ook eens hier.

Ja i know.. Maar ik heb geen printer gekocht van €100 met AirPrint-ondersteuning (staat er letterlijk op) om dan achteraf nog eens een app te kopen van €10 die eigenlijk gebruikt wordt om niet-AirPrint-Printers toch te laten werken via AirPrint... snap je?...

Als ze zeggen dat ie het doet via AirPrint.. moet het toch zo zijn?

Nazz 22-01-12 14:25

OPGELOST !
Het probleem lag blijkbaar bij de router die AirPrint niet doorliet. Even Firmware upgrade uitgevoerd en werkte in enkele minuten ... oef.

Lehato 22-01-12 23:16

Air print en Hp-ePrint 6510 e
 
Ik heb een iPhone 4 en onlangs heb ik een printer Hp 6510 e. Ik kon wel de ePrint ingesteld en het doet het nog goed. Maar ik kan geen printer vinden om (bv) een email af te drukken. Mijn vraag; hoe kan ik dat oplossen? Moet ik een aparte apps downloaden? of deze printer geschikt niet voor Air Print?.
mvg

Lehato

Nazz 22-01-12 23:22

Als er op de printer staat afgebeeld (meestal stickertje bij HP) dat ie AirPrint ondersteunt moet dat lukken,maar hoe het exact zit voor windows weet ik niet...

Trouwens,bij mij is het toch nog niet helemaal opgelost.. af en toe kan hij de printer toch niet vinden,héél raar !

Mleewes 09-09-13 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nance30 (Bericht 763213)
Ik heb dezelfde printer en een Iphone 4 mijn man ook een Iphone 4 en een iPad 2 met alle drie deze apparaten werkt het hier perfect. Ik heb bv een mailtje in Iphone dan druk ik op de Iphone op druk af en dan zoekt hij de printer op ok en klaar hij rolt uit de printer.

Waar gaat het bij jou mis?

kunnen jullie in zwart wit printen? ik kan alleen in kleur printen

gr. Martin


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:18.