iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Carrier update KPN (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/110316-carrier-update-kpn.html)

chaser2600 22-01-12 07:48

Carrier update KPN
 
Meer mensen die een carrier update krijgen op een iPhone 4S met KPN?
Ben een beetje huiverig deze te accepteren.
Nu werkt tethering nog, wellicht na deze update niet.
Iemand die een manier weet om te checken wat de verschillen zijn met de huidige carrier software (11.0) ?

drvdijk 22-01-12 12:41

Exact hetzelfde hier, ik weet het nog niet... Ga hem ook nog maar even niet installeren ;-)

wblink 22-01-12 15:12

Yep, gekregen en geaccepteerd.

Wt moet ik voor je uitproberen (graag in J&J taal, ik ben niet zo'n licht.

drvdijk 22-01-12 15:15

Kun je naar de instellingen gaan, en kijken wat er bovenaan allemaal staat? Vliegtuigmodus, Wi-Fi, Notificaties, ... Staat daar ook "Persoonlijk toeganspunt" (Engels Personal Hotspot) tussen?

MathieuG 22-01-12 15:22

Hier wel. Heb em ook geïnstalleerd zonder er verder bij na te denken. Maar persoonlijk hotspot staat er tussen en kan het ook aanzetten maar heb t nog nooit gebruikt.

JaccoVerburg 22-01-12 15:24

Ik heb de update net gedaan en bij mij staat er nog steeds persoonlijke hotspot tussen. Zie hieronder.
http://img37.imageshack.us/img37/4770/fotojo.png

Dit neemt overigens niet weg dat ik nog steeds geen internet heb in mijn Safari, maar goed dat is een ander punt.

chaser2600 22-01-12 18:40

Ok top! Dan ga ik ook maar updaten, zal niets voor niets vrijgegeven zijn denk ik dan maar ;-)

drvdijk 22-01-12 20:22

Ook geinstalleerd, hier ook prima nog tethering :) Wel benieuwd wat er dan wél veranderd is..

iPimp 23-01-12 11:58

ik heb m ook en alles werkt nog precies t zelfde... ben ook benieuwd wat er veranderd is...
mocht iemand hier wat technische info over vinden, posten dan! Zou t graag even doorlezen ;)

ank 23-01-12 18:26

Gelukkig vind ik hier opmerkingen over PHspot.
Ik heb dus niks geinstalleerd maar moest phone om andere reden resetten.
Daarna zag ik ineens die persoonlijke HS tussen de instellingen staan? Ik vind het eng. Wat kan ik ermee?

Gr.

MathieuG 23-01-12 19:10

Als uw provider het toelaat kunt u uw iPhone instellen als hotspot en andere devices als bijv. Laptop via de iPhone op inet gaan. Handig onderweg.

ank 23-01-12 19:39

Thanks MathieuG!
Was na veel pluizen dit ook tegen gekomen.
Idd handig voor onderweg alleen vreemd dat ze waarschuwen dat het extra kosten met zich meebrengt zonder vermelding wat die kosten dan zijn.

MathieuG 23-01-12 19:43

Ik kan het je niet zeggen. Maak zelf namelijk geen gebruik van deze feature. Ik weet ook niet of KPN dit blocked.

MiDe74 24-01-12 12:27

Heb ook de melding gehad van het weekend. Ik zou graag weten wat de update precies doet voordat ik hem uitvoer. Al flink wat lopen zoeken op internet maar kan er nergens iets over vinden.

McPeer 25-01-12 11:58

Ik heb meer info over deze update en de personal hotspot. Ik heb al een poosje problemen met mijn push meldingen: deze komen steeds niet aan (of veeeel later). Ook uitgaande e-mail is via 3G not done op een of andere manier. Ik dacht, wie weet dat de carrier update dit kan verbeteren.

Maar, na de update was de personal hotspot bij mij verdwenen.

Echter: door bij settings - general network - cellular data network de APN van Cellular Data (staat na update ingesteld als 'internet') in te stellen op 'portalmmm.nl' verschijnt de optie gewoon weer.

op de KPN site staat bij het instellen van mobiel internet op de iphone gewoon portalmmm.nl genoemd. rare zaken!

Naar mijn inzicht hoef je dus niet bang te zijn je hotspot te verliezen: mocht 't gebeuren dan kun je em op deze manier dus gewoon terughalen.

MiDe74 25-01-12 12:15

Ik heb de update nog niet gedaan en bij mij staat het als volgt:

Cellular Data : APN: iphonekpn.nl
MMS APN: portalmmm.nl
Internet Tethering : APN: iphonekpn.nl

Personal Hotspot gewoon aanwezig (al was hij laatst anderhalve dag weg, ook heel raar)

pannekeok 03-02-12 12:52

update niet installeren ! je batterij is binnen een halve dag leeg ! tenminste, bij mij een een heleboel anderen.. ik heb na de update de firmware weer opnieuw geïnstalleerd, in itunes de aanbiedersinstellingenupdate geannuleerd en alles is weer normaal..

spikebyt 08-02-12 11:34

Zijn er nog meer gebruikers die last hebben van lege batterij na de update
Ik heb de update (nog) niet gedaan en wil wel weten wat ik kan verwachten

ank 08-02-12 18:12

Ik merk geen verschil maar ik had dan ook niet echt een update.
Bij mij stond het ineens na een reset op de phone

mrijnn 13-03-12 23:43

LAAT DE APN OP IPHONEKPN.NL STAAN!

Ik lees in deze thread dat veel mensen experimenteren met de settings. Ik heb even getest met Blitsen Speed en zie dat je internetsnelheid zwaar omlaag gaat als je hier aan zit.

Ik heb getest met alle in deze en andere threads genoemde settings, alleen met 'iphonekpn.nl' zit ik rond de 1700 KB/s down. Met de andere settings keldert dit naar 300 KB/s.

Op de een of andere manier hebben deze settings ook gevolgen voor andere settings en apps, zie bijvoorbeeld hier waar Shazam niet blijkt te werken met de standaard APN setting en wel als je deze wijzigt.

Als iemand hier meer info over heeft dan hoor ik het graag!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:42.