iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Update naar IO5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/110399-update-naar-io5.html)

Paterman 22-01-12 19:32

Update naar IO5
 
Toch een vraag die waarschijnlijk al veel gesteld is:

Ik heb een iPhone 3GS 16GB met IOS 4.0.1 erop.
Ik wil updaten naar IOS 5.

Maar......

De iPhone die ik overigens 2dehands heb gekocht komt oorspronkelijk uit Singapore. Gekocht in een Apple Store daar. Was verteld dat ie simlock vrij was. Toen de vorige eigenaar in Nederland kwam bleek dit niet het geval te zijn. Dus hij is gejailbreaked. Om simlock vrij te maken. Als ik dus nu een update met untethered jailbreak 5.0 doe is zit er hoogstwaarschijnlijk er weer een simlock op en dus is mijn iPhone niet meer te gebruiken.

Hoe oh hoe los ik dit op. Ik ben een beetje een leek op dit gebied.
Kan iemand in jip en janneke taal uitleggen hoe ik moet doen?

Alvast bedankt. En sorry voor het weer moeten uitleggen.

Patrick Bakker

Jordylwd 22-01-12 19:35

Als je je telefoon update moet je hem opnieuw jailbreaken. En kun je de simlock er ook weer af halen.

Staat als het goed is genoeg over op dit forum.

XIII 22-01-12 19:36

Nee, als je zo maar update kun je hem niet meer unlocken!

Zoek op "custom firmware".

Paterman 22-01-12 19:53

Na een jaar moeten toch alle iPhones officieel simlockvrij gemaakt kunnen worden? Als ik mijn IMEI nummer opstuur naar Apple Nederland en mijn verhaal kort vertel. Zouden ze die simlock officieel er af kunnen halen?
Dan zit ik in ieder geval niet zo moeilijk te doen met het updaten naar IOS 5.0 en is zit er geen simlock meer op na een update. Kan ik een officiele update doen via iTunes! Toch?

Met vriendelijke groet,

Patrick Bakker

Guest-20180925190238 22-01-12 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paterman (Bericht 763805)
Als ik mijn IMEI nummer opstuur naar Apple Nederland en mijn verhaal kort vertel. Zouden ze die simlock officieel er af kunnen halen?

Nee, de originele provider beslist of de iPhone simlockvrij wordt gemaakt of niet. Apple bemoeit zich daar niet mee (de database met de simlocks staat wél bij Apple).

Paterman 22-01-12 20:52

Dus al ik de officiële provider weet, kan ik contact opnemen met apple en kunnen zij de simlock eraf halen of moet de officiële provider dit doen?

XIII 22-01-12 21:23

Zoals timosha al schrijft: de officiële provider.

Paterman 24-01-12 21:12

Updaten van 4.03 naar IOS 5. Hoe kan ik dit doen. Ik las ook ergens dat ook de baseband belangrijk is. Deze is van mij 05.13.04. Klopt het nu als ik een update doe naar 5.0. Ik mijn iphone kan opstarten met een simlock erop? Aangezien ik nu een iphone heb waar de simlock via een jailbreaker eraf is gehaald. Hoe maak ik hem dan weer simlockvrij, zodat ik weer kan bellen?


Met vriendelijke groet,

Patrick

XIII 24-01-12 21:17

Heb je je eerste post en de antwoorden daarop wel gelezen?

Paterman 24-01-12 21:27

Ik moet dus een custom firmware's mét activatie doen. Zo kun je na een update je iphone weer unlocken dus? Maar ff als beginneling: Updaten moet ik dus niet via iTunes doen toch? Maar via???

XIII 24-01-12 21:37

Je maakt een custom firmware en die installeer je met Shift-Herstel in iTunes.

Als je echt een beginneling bent: lees je eerst goed in!

(per ongeluk je baseband toch updaten is onomkeerbaar)

Paterman 24-01-12 21:47

Ik heb dus: Firmware 4.0: Baseband 05.13.04 (iOS 4)
Maar z'on custom firmware installeren moet je dus doen nadat je een update naar IO5 heb gedaan of ervoor. En waar moet je dan op letten? ivm je baseband...

XIII 24-01-12 21:51

Je vraagt steeds weer hetzelfde...

Nogmaals: NIET updaten MAAR custom firmware (dat is je update)

Gezien de vragen die je stelt ben je er nog niet aan toe om dit te doen; lees je a.u.b. in!

Paterman 24-01-12 21:53

Sorry voor deze vragen. Dus met z'on custom firmware krijg je dus IOS 5.0. En inlezen op dit forum bedoel je dus.

ad9007i 24-01-12 21:59

Man man man... Soms moet ik me echt rot laggen ;)

XIII 24-01-12 22:05

Probeer specifiek meer te vinden over tools voor custom firmware:

sn0wbreeze (PC), PwnageTool (Mac, oud) en redsn0w (PC/Mac).

Paterman 24-01-12 22:05

Ja voor jullie is dit misschien apple -tje eitje. Maar opweg helpen van een mede apple fan.

XIII 24-01-12 22:07

We proberen je toch te helpen?

Maar je zult ook zelf moeite moeten doen.

Ik hoop dat je met de steekwoorden een stapje verder komt (zo niet: stel vervolgvragen).

Paterman 24-01-12 22:08

Redsnow dus. Ik vraag mij af of er iemand op dit forum toevallig met dezelfde problematiek zit:

Willen updaten naar 5.0 met een gejailbreakte (omdat er een simlock op zat) iphone 3GS versie 4.0.3.

ad9007i 24-01-12 22:08

Maar op internet staan genoeg tutorials hoe je zoiets doet GOOGLE IS JE VRIEND (!!goed onthouden!!)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:09.