//

Windows herkent tweedehands iPhone niet

Windows herkent tweedehands iPhone niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste leden, ik heb vandaag een tweedehands iPhone 4 met iOS 5.0.1 aangekocht, maar nu blijkt deze niet te werken op mijn laptop. Windows meldt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-01-12, 18:18
NathanBonte NathanBonte is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 23
Standaard Windows herkent tweedehands iPhone niet

Beste leden,

ik heb vandaag een tweedehands iPhone 4 met iOS 5.0.1 aangekocht, maar nu blijkt deze niet te werken op mijn laptop. Windows meldt dat het apparaat niet kan herkend worden en dat het een storing veroorzaakt. In het configuaratiescherm staat er: Onbekend apparaat.
Ik heb al een andere laptop geprobeerd, zonder succes.
Alle apple-software verwijderen en vervolgens opnieuw installeren mocht ook niet baten.

Iemand enige hulp?

Dank bij voorbaat

Nathan
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-01-12, 18:25
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Lijkt op een probleem met de USB poort/kabel.

Even terzijde, is de iPhone officieel simlockvrij?
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #3  
Oud 23-01-12, 18:28
NathanBonte NathanBonte is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 23
Standaard

Ik heb reeds 3 verschillende kabels gebruikt, en verschillende USP-poorten op verschillende laptops.
Dan denk ik dat ik mag besluiten dat het niet aan mijn computer, maar eerder aan het apparaat ligt.

Normaal is dat toch geen probleem dat de iPhone vroeger met een andere laptop en iTunes gesynchroniseerd was?

De verkoper heeft hem voor mijn komst volledig gereset.

De iPhone is volledig simlock vrij en abbonementsvrij (ik kan mijn netwerk zonder problemen gebruiken).

mvg
  #4  
Oud 23-01-12, 18:29
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Heb je hem wel werkend gezien bij degene waar je hem van overkocht? Anders kan het natuurlijk zijn dat er een defect aan de iPhone is als het je al niet lukt op twee verschillende computers...
  #5  
Oud 23-01-12, 18:32
NathanBonte NathanBonte is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 23
Standaard

Jep, ik heb hem volledig gecheckt, eens mee gebeld enzo.
Het enigste dat ik niet gevraagd heb, is of ze hem eens op haar computer wilde aansluiten.
Ik denk dat de kans heel klein is dat ik opgelicht ben, maar het kan natuurlijk altijd.

Ze verkocht de iPhone omdat haar abonnement teneinde was..
  #6  
Oud 23-01-12, 18:42
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Je kan eens proberen de iPhone in herstel of DFU mode te zetten, misschien dat ie dan wel herkend wordt.
Ik heb dit ook al eens gehad en toen hielp alleen herstellen via DFU mode.

Laatst gewijzigd door pascalletje; 23-01-12 om 23:15.
  #7  
Oud 23-01-12, 18:48
NathanBonte NathanBonte is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 23
Standaard

Heb hem zonet in DFU mode gezet, en ik hoor dan nog wel steeds de typische Windows-geluidjes wanneer een apparaat aan- of afgesloten wordt, maar iTunes herkent de iPhone nog steeds niet en Windows duidt hem nog altijd aan als een onbekend apparaat.

En ik kan de gsm enkele restoren via iTunes, hé? Nja, als ie 'm niet herkent zal dat moeilijk gaan..

gr.
  #8  
Oud 23-01-12, 18:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NathanBonte Bekijk bericht
En ik kan de gsm enkele restoren via iTunes, hé? Nja, als ie 'm niet herkent zal dat moeilijk gaan..
Gebruik je ook echt de allerlaatste versie van iTunes, 10.5.3 dus?
  #9  
Oud 23-01-12, 18:54
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Probeer inderdaad je iTunes te updaten en misschien de iPhone terugzetten naar fabrieksinstellingen op de iPhone zelf?
  #10  
Oud 23-01-12, 18:54
NathanBonte NathanBonte is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Gebruik je ook echt de allerlaatste versie van iTunes, 10.5.3 dus?
Ja, heb hem daarnet nog geinstalleerd

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 januari 2012 om 17:58 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flashingst Bekijk bericht
Probeer inderdaad je iTunes te updaten en misschien de iPhone terugzetten naar fabrieksinstellingen op de iPhone zelf?
Ik heb hem eens volledig gereset (naar fabrieksinstellingen dus), maar er is nog steeds niks veranderd
  #11  
Oud 23-01-12, 19:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je Windows USB-toontjes hoort maar dan een geel uitroepteken op het device ziet dan heeft Windows de juiste drivers niet gevonden.

Ik zou aanbevelen om alles, maar dan ook echt alles, van Apple te verwijderen incl. de registry entries met Revo Uninstaller. Daarna de allerlaatste versie van iTunes opnieuw installeren.
  #12  
Oud 23-01-12, 19:56
NathanBonte NathanBonte is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 23
Standaard

Het probleem is dat Windows het zelfs niet herkent als een iPhone, enkel als een 'Unknown Device'. Dus ook iTunes geeft geen enkele indicatie dat het een toestel herkent ofzo, ook niet als ik hem in herstelmodus plaats.

Toch heb ik net even jouw raad opgevolgd en alles verwijderd via Revo Uninstaller, vervolgens iTunes opnieuw geinstalleerd, maar er is nog steeds niks veranderd.

Het vreemde vind ik dat bij de vorige eigenaar koppelen met de computer gewoon perfect werkte, en dat het hier bij mij nu niet werkt. Weet niemand waar het probleem zou kunnen liggen?

Alleszins alvast bedankt voor alle hulp!
  #13  
Oud 23-01-12, 20:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De symptomen wijzen echt naar een USB-probleem. Als de drivers nu OK zijn moet we beginnen denken aan de hardware: USB-kabel, USB-poort en dock connector.
  #14  
Oud 23-01-12, 20:25
NathanBonte NathanBonte is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 23
Standaard

Inderdaad.
Ik heb nu al vier verschillende kabels gebruikt en op twee laptops enkele USB-poorten.

Telkens krijg ik dezelfde melding, namelijk dat het apparaat niet kan herkend worden.

Het zou dan inderdaad aan de dock connector moeten liggen.. maar is het dan niet vreemd dat de computer wel herkent dat hij aangesloten werd op een apparaat?
  #15  
Oud 23-01-12, 20:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NathanBonte Bekijk bericht

Het zou dan inderdaad aan de dock connector moeten liggen.. maar is het dan niet vreemd dat de computer wel herkent dat hij aangesloten werd op een apparaat?
De USB-poort op de PC herkent wel dat er een USB-device is aangesloten (de toontjes) maar ontvangt blijkbaar niet het USB Device ID (unknown device). Dak kan aan ontbrekende drivers liggen of aan een probleem met de dock connector.
  #16  
Oud 23-01-12, 20:54
NathanBonte NathanBonte is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 23
Standaard

Bedankt voor de uitleg.

Ik heb de iPhone nu eens op nóg een andere laptop aangesloten, eentje waar nog nooit apple-software op werd geinstalleerd, en daar kwam ook meteen de melding 'Het apparaat wordt niet herkend' op, gevolgd door de melding 'Stuurprogramma voor het apparaat is niet geïnstalleerd', ik neem dus aan dat het probleem wel degelijk bij de iPhone ligt.
Nu ik er aan denk, men oude iPhone 3G pakt ie wel zonder problemen..

Ik heb zonet een mailtje gestuurd naar de persoon van wie ik hem overkocht, om te vragen of zij hier ooit problemen mee had. Ze heeft me er in iedere geval niks over gezegd toen ik haar vroeg of ze al problemen heeft gehad met het toestel. En het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze hem nooit met haar computer gesynchroniseerd heeft.


Nu ja, ik ken iemand die dat zo goed als gratis wil vervangen, alhoewel ik op het internet zie hoe ingewikkeld het vervangen ervan wel niet is. Maar ik ga dan toch maar eens bij hem gaan aankloppen.

Bedankt voor jouw hulp!


EDIT: De iPhone kan wel opgeladen worden via een gewoon stopcontact, ik weet niet of dit iets betekent of niet..

Laatst gewijzigd door NathanBonte; 23-01-12 om 21:13.
  #17  
Oud 23-01-12, 21:50
celle606 celle606 is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 1
Standaard

Ik denk dat jij een nep iphone hebt gekocht, heb ooit eens zo een 4s vastgehad en itunes en windows herkende het toestel ook niet op mijn pc, eerder in die richting gaan zoeken, imeinr kontroleren en zo

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 januari 2012 om 20:57 ----------

Ik denk dat jij een nep iphone gekocht hebt, heb namelijk vorig jaar een iphone 4 uit china vastgehad en deze werd ook niet herkend door itunes en windows, dus eerst even kontroleren of de iphone wel echt is, in mijn geval was hij alleen te ondescheiden van een echte omdat de rand niet in inox was en er een grote simkaart in paste en de batterij kon vervangen worden, even nakijken dus, grtz
  #18  
Oud 23-01-12, 22:12
NathanBonte NathanBonte is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door celle606 Bekijk bericht
Ik denk dat jij een nep iphone hebt gekocht
Dit is zeker niet het geval. De iPhone is 100% origineel (er kan ook geen grote simkaart in). Hij heeft ook een geldige aankoopdatum, volgens de site van Apple.

Toch bedankt voor de moeite.
  #19  
Oud 24-01-12, 00:22
NathanBonte NathanBonte is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 23
Standaard

De persoon van wie ik de gsm kocht, heeft nooit problemen ondervonden.
Ze kon de iPhone gewoon inpluggen en hem laten synchroniseren met iTunes.

Zou het niet kunnen liggen aan het feit dat ze op haar laptop ingesteld heeft dat de iPhone enkel en alleen met háár laptop kan gesyncd worden? Of iets in die trend?


mvg

Laatst gewijzigd door NathanBonte; 24-01-12 om 00:43.
  #20  
Oud 25-01-12, 20:06
NathanBonte NathanBonte is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 23
Standaard

Weet echt niemand een oplossing?
Ik word stilaan wanhopig.
Reageren

Labels
niet herkend, windows



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows herkent iPhone, maar iTunes niet iFloppy iTunes 1 24-12-11 17:27
Windows Herkent mijn iphone niet JailbreakerPro iPhone algemeen 25 05-07-11 17:05
Windows herkent iphone niet DJxReventon iPhone algemeen 16 21-03-11 15:56
Windows herkent iphone niet DJxReventon iTunes 0 02-03-11 16:36
Windows Explorer herkent mijn iPhone 3G niet meer. Birdieman1 Desktop-applicaties 9 30-05-10 22:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:30.