iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G ophalen, wat informatie? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/110768-iphone-3g-ophalen-informatie.html)

theappleboy 26-01-12 16:20

iPhone 3G ophalen, wat informatie?
 
Hallo, I'm new here!

Vanmiddag of vanavond ben ik van plan een iPhone 3G van iemand over te nemen. Het betreft een geheel schadeloos exemplaar met 8 Gig geheugen. De telefoon is (als het goed is) officiëel simlockvrij heeft ook geen jailbreaks.

Nu heb ik van sommige mensen wat problemen gehoord over de iPhone 3G dat hij niet goed meer werkt door andere software? Hij schijnt heel traag te zijn en uit te vallen etc... Mijn vraag is of dit inderdaad klopt en zo ja welke software moet ik er dan op zetten? Het is natuurlijk niet de bedoeling om met een telefoon te zitten waar niet eens mee te werken is. Sowieso gebruik ik keen mobiel internet of 3G aansluiting dus misschien scheelt dat al wat?

Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen!

Alvast erg bedankt!

Grt.

wouter1981 26-01-12 16:27

Vraag aan de verkoper of hij de iPhone ter plekke wil herstellen met iTunes. En als dit klaar is moet je de iPhone testen met je eigen simkaart.

theappleboy 26-01-12 16:35

Oke bedankt maar dat is niet echt wat ik bedoel!

XIII 26-01-12 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theappleboy (Bericht 765644)
Oke bedankt maar dat is niet echt wat ik bedoel!

Wat bedoel je dan?

(Wouter gaf je een goed advies!)

theappleboy 26-01-12 16:44

Nu heb ik van sommige mensen wat problemen gehoord over de iPhone 3G dat hij niet goed meer werkt door andere software? Hij schijnt heel traag te zijn en uit te vallen etc... Mijn vraag is of dit inderdaad klopt en zo ja welke software moet ik er dan op zetten?

Mijn eerdere post^

XIII 26-01-12 17:06

"Andere software"?

theappleboy 26-01-12 17:10

Ja. Andere software?

XIII 26-01-12 17:14

Als je je vraag niet wilt toelichten, maar alleen je onduidelijke tekst herhaalt, kan ik je geen antwoord geven...

theappleboy 26-01-12 17:16

Ik bedoel gewoon de software die Apple heeft voorgeschreven voor de 3G dat de laatste niet goed zou zijn?

XIII 26-01-12 17:27

Ah; de laatste iOS firmware voor de 3G is 4.2.1.

Sommige mensen klagen dat die traag is en je beter 3.x kunt gebruiken.

tjibba 26-01-12 17:44

Maar 3.1.3 ondersteund bijna niets meer. Steeds meer apps vragen minimaal iOS4. Ik vind iOS4 op een 3G prima werken. Oke het is geen snelheidsmonster maar de normale nieuws apps, Twitter / Facebook werken gewoon prima.

Ik ben ook van mening dat een 3G nog altijd een betere keuze is dan bijvoorbeeld een HTC wildfire o.i.d.

flashingst 26-01-12 19:20

Heb de 3G net opgehaald. Hij ziet er écht splinternieuw uit. Hij is herstelt waar ik bij stond en mijn simkaart werkt perfect, heb voor de rest ook even alles getest (camera, speaker, mute knopje etc).

Maar de iPhone is wel érg traag. Er staat inderdaad 4.2.1 software op maar als ik zelfs bij Instellingen wil scrollen gaat dat langzaam en schokt het erg! Ik wil de telefoon voornamelijk gaan gebruiken voor bellen, Twitter, FaceBook, WhatsApp etc.

Het is iig wel al stukken beter dan mijn BlackBerry Curve, wat een ellende is dat zeg!
Toch maar andere software dan? (de 3.x)?

SG3i 26-01-12 19:21

Als je budget zo beperkt is, zou ik niet voor de 3G gaan, werkt nogal frustrerend en steeds meer apps hebben als minimum eis iOS5.

flashingst 26-01-12 19:28

Ben nog haast geen apps tegen gekomen in iTunes die 5.0 vereisen, wel veel die 4.0 vereisen. Maar ik heb liever een goedwerkende snelle iPhone met wat minder ondersteuning (apps) dan een waar ik me steeds aan erger zodra ik hem gebruik!

XIII 26-01-12 19:33

Er is iets vreemds aan de hand met dit topic, daarom gaat er even een slotje op.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:29.