iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen Push-notificaties (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/111231-geen-push-notificaties.html)

flashingst 01-02-12 19:32

Geen Push-notificaties
 
Hey,

Nu ik weer een (iets oudere maar toch...) iPhone 3G heb die op 3.1.3 draait, merk ik dat mijn Push notifications (van WhatsApp Messenger) pas heel laat aankomen en van andere apps soms helemaal niet! De Berichtgeving staat helemaal ingeschakeld eveneens als de Push instellingen in de apps zelf! Ook de Pushberichten van de standaard Email.app werkt niet

Er staat geen jailbreak op de iPhone en er zou dus geen probleem moeten zijn. Ik update toch liever niet naar iOS 4 omdat ik graag een goedwerkende iPhone heb!

Ik hoop dat iemand een goede oplossing heeft want dit is wel érg vervelend! Mocht het nog nodig zijn om te weten:

iPhone 3G Zwart 8GB, officiëel simlockvrij, baseband 05.15.04 (geen iPad 06.xx.xx baseband dus).

Alvast erg bedankt!

jpwg001 01-02-12 19:50

Ik merk met mijn 4 ook dat de notificaties van whatsapp soms op zich laten wachten. Zal aan whatsapp liggen, vermoed ik.

flashingst 01-02-12 19:51

Maar ik heb dit niet alleen bij Whatsapp. Ook bij games zoals Zombie Cafe, ik krijg nooit Push-berichten ook al staan die wel aangevinkt!

jpwg001 01-02-12 19:53

Dan kan het misschien ook aan de internetberbinding van je telefoon liggen. Of een bug in het protocol dat je telefoon uitvoert om te kijken of er iets gepusht moet worden. Heb je je toestel al eens volledig gereset?

flashingst 01-02-12 20:02

Ja heb een harde reset al vaak uitgevoerd. Ook de router is volledig gereset. Ik heb meerdere iPhone 3G ' s gehad en die hadden hetzelfde probleem, het ligt iig niet aan de telefoon!

jpwg001 01-02-12 20:03

Of juist wel, als ze het allemaal hadden. Ook al een keer hersteld naar de fabrieksinstellingen?

flashingst 01-02-12 20:11

Ja helemaal. Ik ben nu nog 1x alles aan het resetten. Ook de fabrieksinstellingen. En het lijkt me wel érg sterk dat ongeveer 4 iPhone 3G ' s hetzelfde defect zouden hebben???

Het lijkt mij eerder dat het iets te maken heeft met de wat verouderde 3.x software, op mijn 3Gs (die gestolen is in de trein hoogstwaarschijnlijk) kreeg ik gewoon wel alle push-berichten!

jpwg001 01-02-12 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flashingst (Bericht 767638)
Ja helemaal. Ik ben nu nog 1x alles aan het resetten. Ook de fabrieksinstellingen. En het lijkt me wel érg sterk dat ongeveer 4 iPhone 3G ' s hetzelfde defect zouden hebben???

Het lijkt mij eerder dat het iets te maken heeft met de wat verouderde 3.x software, op mijn 3Gs (die gestolen is in de trein hoogstwaarschijnlijk) kreeg ik gewoon wel alle push-berichten!

Kun je die swversie er niet weer op zetten om te testen?

flashingst 02-02-12 20:33

UPDATE: Heb nu toch maar weer even 4.2.1 erop gezet om te kijken of die wel werkt met Push!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:02.