iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Van Windows naar Mac; iPhone wissen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/111459-windows-naar-mac-iphone-wissen.html)

Antal 04-02-12 20:36

Van Windows naar Mac; iPhone wissen?
 
Hi all,

Sinds enige tijd ben ik over van PC naar Mac. Er is 1 ding dat me nog hoofdbrekens geeft. Zoeken heeft me geen goed antwoord gebracht, ik hoop dat iemand hier me meer zou kunnen vertellen.

Mijn iTunes bibliotheek (alle apps etc) heb ik overgezet van PC naar Mac, ik heb mn Mac gemachtigd met mn iTunes account etc... Maar als ik mn iPhone aansluit op mn Mac, geeft iTunes aan dat hij niets met deze iPhone kan en de inhoud ervan wil omwisselen met de inhoud van mn Mac.
Ik heb aardig wat tijd gestoken in de (mappen)structuur van al mn appjes op mn iPhone, wát gaat iTunes allemaal wissen/vervangen als ik ja zeg? Ga ik weer helemaal opnieuw met een lege iPhone? Of houd ie alles redelijk intact en mis ik alleen de paar incidentele items (wat ringtones en boeken bijvoorbeeld) die niet van Windows naar mn Mac zijn verhuisd?

Guest-20180925190238 04-02-12 20:50

Als je die migratie gedaan had zoals het hoort, met de Apple Windows Migration Assistant, dan was alles netjes op zijn plaats terecht gekomen. Ook de iTunes bibliotheek incl. verwijzingen.

Trouwens, dat kan je nog altijd doen als die Windows machine nog beschikbaar is.

Antal 04-02-12 20:53

Thanks Timosha, ik heb juist die migratie assistent niet gebruikt om alle overbodige toestanden niet mee te verhuizen. Heb alleen handmatig alles meegenomen wat ik bedacht had belangrijk te zijn....
Heb ik nu een probleem?

Guest-20180925190238 04-02-12 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antal (Bericht 768538)
Thanks Timosha, ik heb juist die migratie assistent niet gebruikt om alle overbodige toestanden niet mee te verhuizen. Heb alleen handmatig alles meegenomen wat ik bedacht had belangrijk te zijn....

In de Migration Assistant kan je aanvinken wat je nodig hebt en uitvinken wat je niet nodig hebt.

Je had bv. iTunes kunnen aanvinken en dan was alles van iTunes, incl. eventuele iDevice backups, apps, muziek, ringtones, boeken, enz.., op de Mac op de juiste plaats (System en User) terecht gekomen met de juiste permissies.

Antal 04-02-12 21:18

Thanks, dan ga ik die opsnorren en daarmee de data over zetten van Windows naar Mac.

Weet je misschien wat het daadwerkelijke proces inhoud, als iTunes op mn Mac de inhoud van mn iPhone gaat vervangen? Blijven mappen etc bewaard? Of ga ik weer terug naar nieuwstaat?

Guest-20180925190238 04-02-12 21:37

Als iTunes correct is overgezet van Windows naar OS X dan gaat iTunes die iPhone wel herkennen en niets wissen.

Ook machtigingen van iTunes onder Windows gaan allemaal mee met de Migration Assistant.

Apple heeft dit prachtige tooltje speciaal ontworpen om alle gegevens van een Windows machine over te zetten. Trouwens, een van de eerste dingen die een splinternieuwe Mac vraagt als je hem voor de eerste keer aanzet is of je gegevens van een Windows machine (of andere Mac of Time Machine) wilt overzetten.

Succes verder :)

wesleydegraaf 05-02-12 17:40

laat maar..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:43.