iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 2e hands kopen veilig? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/111684-iphone-2e-hands-kopen-veilig.html)

joyce100 08-02-12 13:49

iPhone 2e hands kopen veilig?
 
Ik wil een 2e hands iPhone kopen. Hoe weet ik of hij niet gestolen is?
Kan ik dat gemakkelijk zien of testen?

debroei 08-02-12 14:03

Staat niet op de doos geschreven. Feit dat er een bon en doos bij zit zou voor mij al een belangrijke weging zijnin het besluit.
Let ook op het een Nl toes tel betreft in verband met mogelijk buitenlands toestel met een simlock.

wouter1981 08-02-12 14:19

1. Zoek een iPhone tegen een redelijke prijs. Als de prijs te mooi is om waar te zijn dan is dat waarschijnlijk ook zo.
2. Ga de iPhone ophalen bij de verkoper thuis. Neem bij voorkeur iemand mee die bekend is met iPhones.
3. Vraag naar een vorm van aankoopbewijs.
4. Laat de verkoper de iPhone op dat moment herstellen mbv iTunes.
5. Na het herstel test je de iPhone met je eigen simkaart.

joyce100 08-02-12 14:56

Ik heb al gevraagd naar aankoopbon, maar die is er niet. Wel de doos met alles erbij. Hoe kan ik zien of het een NL toestel is?
Had ook al begrepen dat als ik in de AppStore zou kunnen komen hij in ieder geval echt is.

wouter1981 08-02-12 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joyce100 (Bericht 769617)
Ik heb al gevraagd naar aankoopbon, maar die is er niet. Wel de doos met alles erbij. Hoe kan ik zien of het een NL toestel is?
Had ook al begrepen dat als ik in de AppStore zou kunnen komen hij in ieder geval echt is.

Het is niet heel interessant of het een Nederlands toestel is.
Wat wel interessant is, is of hij officieel simlockvrij is.

En dat kun je testen door de iPhone ter plekke te herstellen met iTunes. En daarna te testen met je eigen simkaart. Als je vervolgens kunt bellen dan heb je ofwel een simlockvrije iPhone of een iPhone met een simlock van jouw provider.

joyce100 08-02-12 15:20

Ga ik doen, bedankt!

wouter1981 08-02-12 15:24

Welke iPhone wil je 2e hands kopen? Als je een iPhone 4 of 4s wil kopen is het verstandig om te zorgen dat je een microsimkaart hebt.

joyce100 08-02-12 15:59

Ik wil de iPhone 4 kopen, maar heb een gewone simkaart. Kan dat wel dan? Heb geen idee wat een microsimkaart is.

wouter1981 08-02-12 16:24

Ga naar je provider en vraag om een microsimkaart. Je kunt deze simkaart met behulp van een adapter nog gewoon blijven gebruiken in je huidige telefoon.
Je kunt in een iPhone 4 geen simkaart van normale grootte gebruiken. Je moet een microsimkaart hebben.

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...m_Card.svg.png
Verschil tussen Mini SIM (normale grootte) en Micro SIM

iNemesis 08-02-12 16:25

Microsim is een kleine simkaartje. Een gewone gaat niet in de iphone 4! Dus zorg wel of je een simkaartje bij je hebt of de verkoper moet er eentje hebben om mee te testen ( een nederlandse dan).

joyce100 08-02-12 18:43

Oké, ik ben weer een stuk wijzer geworden. Dank je wel voor jullie reacties!

jpwg001 09-02-12 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 769602)
1. Zoek een iPhone tegen een redelijke prijs. Als de prijs te mooi is om waar te zijn dan is dat waarschijnlijk ook zo.
2. Ga de iPhone ophalen bij de verkoper thuis. Neem bij voorkeur iemand mee die bekend is met iPhones.
3. Vraag naar een vorm van aankoopbewijs.
4. Laat de verkoper de iPhone op dat moment herstellen mbv iTunes.
5. Na het herstel test je de iPhone met je eigen simkaart.

Wat gebeurt er dan met herstellen? Wordt dan de inhoud van de laatste gebruiker weer teruggeplaatst op de telefoon? Ik wil mijn 4 gaan verkopen over enkele weken, als ik een 4s heb. Maar ik wil niet dat iemand mijn gegevens meeneemt. En heb je geen last van de iMessage bug naderhand?

wouter1981 09-02-12 10:42

Na het herstellen kies je ervoor GEEN reservekopie terug te zetten. Dan worden je gegevens dus ook niet terug gezet.

Haal je iPhone 4 uit je supportprofiel voordat je m verkoopt.

putnik 09-02-12 10:56

Wouter, wat bedoel je met de zien Haal je iphone uit supprtptofiel voor de feitelijke verkoop?Als ik het goed begrijp zou het in itunes moeten gebeuren.
klopt dat?

wouter1981 09-02-12 11:01

Nieuwe oplossing voor iMessage-bug: producten wissen in je supportprofiel - iPhone - iPhoneclub.nl

jpwg001 09-02-12 11:38

Waar zit dat suportprofiel?

dutchduc 09-02-12 12:44

Ik snap de reden niet wat de noodzaak is om je verkochte iPhone uit je support profiel te halen.
Het verwijderen van ja Apple ID in je iPhone lijkt me voldoende, of zie ik wat over het hoofd?

jpwg001 09-02-12 16:22

@Dutchduc: Je iMessage blijft gekopped aan de 'oude' telefoon. Stel: ik koop jouw oude telefoon, krijg ik jouw iMessage berichten binnen.

Van het feit dat dat zo werkt, vind ik het mijne. Maar je hebt er wel mee te maken.

Scotth 22-02-12 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 769844)
Wat gebeurt er dan met herstellen? Wordt dan de inhoud van de laatste gebruiker weer teruggeplaatst op de telefoon? Ik wil mijn 4 gaan verkopen over enkele weken, als ik een 4s heb. Maar ik wil niet dat iemand mijn gegevens meeneemt. En heb je geen last van de iMessage bug naderhand?

Je kan of volledig herstellen, firmware en instellingen eraf. Je kan ook alleen instellingen herstellen zonder gegevensverlies.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:37.