iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Meldingen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/111699-meldingen.html)

Babii 08-02-12 17:16

Meldingen
 
Hallo iedereen,

Ik heb een domme vraag, maar hoop dat jullie kunnen helpen.

Sinds vandaag heb ik een iPhone 4 in bezit (4).

Als ik bijv. een reactie op mijn iPhone krijg, dan komt er een pop up in beeld met de reactie van diegene (stroken heet dat).

Als ik mijn foon dan van toetsenbord blokkering afhaal, dan opent hij direct dat bericht. Er komt dus geen 1 meer in de desbetreffende app te staan.

Ik wil niet altijd alles direct openen, maar op een later tijdstip kunnen lezen. En vaak ben ik @ work, dus vergeet dat er een bericht was. Ik wil dus dat er net als voorheen een 1 in de app blijft staan, tot ik het heb gelezen.....

Wie o wie kan me helpen, voel me echt een stumperd, haha.

wouter1981 08-02-12 17:25

De 1 blijft bij de app staan totdat je het bericht hebt gelezen.

Babii 08-02-12 17:27

Dat doet hij hier dus niet :(.

Ik heb een code erop om te ontgrendelen. Het bericht komt dus in mijn beeld, ik ontgrendel hem, vervolgens opent hij automatisch het bericht.

Als ik in de app de opties stroken bij ebrichtgeving uitzet, dan komt er niks te staan qua meldingen..... Snap het dus even niet :(.

wouter1981 08-02-12 17:32

Je gaat m dus lezen... Dan verdwijnt uiteraard ook de badge (nummer bij de app).
Als je een bericht krijgt en je wil het niet meteen lezen moet je de telefoon niet ontgrendelen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 februari 2012 om 16:34 ----------

Als je een bericht krijgt en je wil de telefoon ontgrendelen maar niet het bericht lezen dan moet je of even wachten tot het scherm weer zwart is of op de powerknop drukken.
Daarna kun je weer ontgrendelen zonder meteen naar het bericht te gaan.

Babii 08-02-12 17:35

Maar hij doet het dus ook als de telefoon ruim 10 minuten na het bericht wordt ontgrendeld. Dan nog opent hij automatisch de app....

En nu krijg ik weer geen push binnen :(.

Dus als iemand me een PB stuurt @ hyves, dan krijg ik geen melding (alles staat goed..)

Evenals met FB, snap soms echt niks van die telefoons hoor...

wouter1981 08-02-12 17:42

Gebruik je na die 10 min wel de ontgrendel slider onderaan het scherm? Of schuif je met je vinger over het bericht?

Babii 08-02-12 17:43

Ik heb een toegangscode om hem van de blokkade af te halen. Dus ik druk op de thuisknop, toets mijn code in en druk ok.

Vervolgens opent hij....

Maar krijg nu dus ook geen meldingen meer, en alles stond zoals voorheen. Grrrrrr, ben ik nu zo dom, of?

wouter1981 08-02-12 17:49

Je zult toch nadat je op de thuisknop hebt gedrukt een slider moeten gebruiken waarna je de code moet invoeren.

Babii 08-02-12 17:54

Ja, ik zie het...

Kreeg nu een FB melding. Komt in mijn scherm.

Gewacht tot het scherm weer uit was.

Geklikt op home (stond nog in mijn scherm de melding) - slider aangeraakt - code ingevoerd - onblokken (kan ook net anders gaan).

FB melding weg, maar er staat ook geen 1....... Kortom, dan vergeet ik straks dus de helft vna mijn meldingen.

wouter1981 08-02-12 17:58

Die staan in elk geval nog in je notificatie center... Slide eens van boven naar beneden op je scherm.

Babii 08-02-12 17:58

Ja, daar staan ze ook.... Maar ik wil gewoon dat 1 in beeld, whahahahahaha.

Dat hoort toch gewoon?

wouter1981 08-02-12 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Babii (Bericht 769674)
Ja, daar staan ze ook.... Maar ik wil gewoon dat 1 in beeld, whahahahahaha.

Dat hoort toch gewoon?

Heb je badge-appsymbool wel aanstaan?

http://dl.dropbox.com/u/2196261/Phot...%2059%2014.png

Babii 08-02-12 18:01

Even kijken.....

Instellingen - Berichtgeving - Handmatig staat aangevinkt - Facebook -

Berichtencentrum aan - 5 recente onderdelen - Stroken - Badge-appsymbool aan - Geluiden aan -In toegangsscherm aan

Babii 08-02-12 22:44

Snap er niks van!

Bij berichten, whatsapp e.d. doet ie het wel. Maar bij FB en Hyves, ho maar.....

Iphone3Gs 09-02-12 09:24

Met FB en hyves krijg ik alleen een 1 in mijn beeld als ik een privebericht ontvangen heb,of een gesprek ben begonnen.

Ik krijg geen 1 in beeld als ik een krabbel of een bericht op mijn account heb gekregen.

Volgens mij klopt dit gewoon.

Babii 09-02-12 10:06

Zelfs dat krijg ik helaas niet...

Met elke andere app, die hetzelfde staat ingesteld als FB en Hyves, krijg ik wel deze meldingen.

Denk dus ook dat er een bug in het systeem zit, want ik heb aangegeven van alles melding te willen ontvangen.

Iphone3Gs 09-02-12 12:17

herstel hem dan via Itunes terug naar de fabrieksinstellingen

Babii 09-02-12 12:18

Zou niet weten wat ik moet herstellen, want de telefoon is 2 dagen oud. Er stond niks op, geheel nieuw, en helemaal up to date.

Iphone3Gs 09-02-12 12:21

Je gaat naar Itunes, op de PC, je ziet dan bovenin. muziek,foto's films etc, ga naar de eerste, hierin heb je de optie, terug naar fabrieksinstellingen.

Denk erom maak eerst een reserve kopie.

Edit: Extra steuntje in de rug:

http://forum.iculture.nl/wiki/Handle...gen-herstellen

wouter1981 09-02-12 12:28

Ik denk ook niet dat herstellen dit probleem oplost. Zeker niet als je naderhand de reservekopie terug zet.
Ik denk dat het probleem in de instelling van FB en Hyves zelf zit. In de apps of de account ervan.

jpwg001 09-02-12 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 769887)
Ik denk ook niet dat herstellen dit probleem oplost. Zeker niet als je naderhand de reservekopie terug zet.
Ik denk dat het probleem in de instelling van FB en Hyves zelf zit. In de apps of de account ervan.

Denk ik ook...

Babii 09-02-12 13:07

Met alle respect, maar wat valt er te herstellen? Zoals gezegd is het een telefoon van net 2 dagen oud. Compleet up to date, dus er valt niks te herstellen.

Enige wat ik doe is apps eraf halen, en laten dat nu net de enige apps zijn die ik heb ;).

wouter1981 09-02-12 14:23

Met "herstellen" wordt bedoeld; Herstellen in iTunes. Zoals beschreven in post #19

Babii 09-02-12 14:27

Ja, dat snap ik. Maar dat heeft toch totaal geen nut :O. Het is en een nieuwe telefoon, en er valt niks te herstellen (stond niks op).

Denk dat het toch echt aan de apps ligt. Want de rest zoals whatsapp, berichten, email e.d. werkt wel.

Zal het vanavond wel even proberen.

jpwg001 09-02-12 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Babii (Bericht 769937)
Ja, dat snap ik. Maar dat heeft toch totaal geen nut :O. Het is en een nieuwe telefoon, en er valt niks te herstellen (stond niks op).

Denk dat het toch echt aan de apps ligt. Want de rest zoals whatsapp, berichten, email e.d. werkt wel.

Zal het vanavond wel even proberen.

Kijk eens heel goed naar je notificatie-instellingen in je 'instellingen'menu en in de instellingen van die apps... Misschien ligt daar de sleutel wel.

Babii 09-02-12 17:30

Zoals gemeld staan hier ook al de instellingen van de apps vermeld.

Alles staat gelijk aan de andere apps, met name whatsapp e.d. :(

Patman71 10-02-12 15:00

Ik gebruik Hyves zelden en krijg daar ook geen bericht van als ik daar een berichtje heb ontvangen. Bij Facebook krijg ik regelmatig een melding dat er iets is gepost, maar vaker ook niet. Ik heb gemerkt dat bij deze 2 apps de pushmeldingen vaker niet dan wel worden verstuurd.

Je telefoon doet het dus net als bij mij;) niks aan de hand, niks resetten.

Babii 10-02-12 18:12

Het ligt overduidelijk aan FB.... Hij hoort het wel te doen hoor met dat icoontje (badge)....

Denk dat ze even met een update moeten komen, zie forum:

Facebook/Facebook Messenger icon badges - MacRumors Forums

Ben dus bij lange na niet de enige die met dit probleem kampt.

Heb FB bericht, maar of ze reageren... Mijn collega heb ook de 4 en die krijgt het weer wel, maar heeft een net iets oudere FB app. Het ligt dus zeer zeker aanv ersie 4.1 van FB :(.

4JC 23-02-12 19:05

mijn facebook messenger pusht geen berichten meer. Ik gebruik het ook om te communiceren en ja als je geen melding krijgt....
Wie heeft hier nog last van


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:47.