iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Franse gloednieuwe 3GS 16GB (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/111700-franse-gloednieuwe-3gs-16gb.html)

dogie 08-02-12 17:28

Franse gloednieuwe 3GS 16GB
 
Hallo heb gisteren een iPhone 3GS gekocht splinternieuw,maar het is een Frans toestel(zat een stickertje met Franse tekst op)

de eigenaar zegt dat hij T-mobile als provider had en dat hij zijn defecte toestel teruggestuurd had en deze weder had ontvangen

nu heb ik telfort/kpn,vodafone en T-mobile geprobeerd en niks nada noppes dus ga ik ervan uit dat er een andere lock op zit

nu heb ik herstellen en bijwerken gedaan met iTunes ,met de gedachten dat hij naar IOS 5 update en dat ik hem dan zonder kaart kan activeren

maar hij update hem niet naar IOS 5 ,heb geprobeerd met andere firmwares te herstellen vanaf IOS 3 t/m IOS 5 maar iTunes zegt dat het niet compatible is en accepteerd hem dus niet

heb hem geprobeerd met oudere en nieuwere redsn0ws te jb ook niks ,blijft hangen bij bezig toestel te rebooten

greenpois0n en limera1n ook tegenaan gegooid ook HELEMAAL niks

hoe kan ik hem nu werkend krijgen,die gozer neemt hem ook niet terug dus zit ik met een gloednieuwe 3gs waar ik alleen naar kan kijken

wie heeft suggesties

wouter1981 08-02-12 17:46

Dat franse stickertje zit op alle iPhones...

Zorg dat iTunes up to date is. Als het toestel inderdaad bij T-Mobile weg komt dan moet je de iPhone gewoon kunnen activeren.
En updaten kan alleen naar de laatste versie van iOS. Zet de iPhone in DFU mode en herstel naar iOS 5.0.1.

dogie 08-02-12 17:53

ik zit op de nieuwste versie van iTunes(10.5.3)
en heb weer T-mbile geprobeerd maar lukt niet
en updaten van dit toestel naar laatste IOS lukt ook niet

anders was er 1 lichtpuntje

dan rest alleen een Orange kaart die ik hiero kan krijgen want aan een sfr kaart ofzo is onmogelijk

en als dat niet lukt zal ik een defecte 3gs 16 gb moeten zoeken

of alleen een goedwerkende moedebord

wouter1981 08-02-12 17:55

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat je een frans toestel hebt.
Wat voor exacte foutmelding krijg je wanneer je de 3GS aansluit op iTunes en probeert te activeren?

dogie 08-02-12 18:02

er zat een stickertje met franse tekst dat je de instructies moest volgen enzo

en itunes zegt doe er een compatible kaart in van de provider die bij uw toestel is geleverd

deze kaart is niet compatible

en als ik hem voor het eerst aansluit zegt XP dat er 1 of meerder usb apparaten niet herkend worden

maar ik kan hem gewoon herstellen maar bijwerken naar ios 5 doet ie niet wat ik erg raar vind

is de dockconnector misschien defect?

hij is nog helemaal nieuw wil er eigenlijk niet aan sleutelen

XIII 08-02-12 18:29

Welke versie van iOS draai je nu dan?

(kun je al OTA - over-the-air - activeren, dus iOS5, of niet?)

dogie 08-02-12 18:32

nope itunes teken is wel blauw denk dus dat ie wel op IOs 4 zit

daarom probeer ik naar IOS 5 te gaan om over the air te doen

maar dat doet ie niet

want meestal geeft itunes dan aan dat je naar ios 5 gaat en of je dat wilt

en dat is niet het geval

XIII 08-02-12 18:47

Zonder speciale acties van jouw kant zal iTunes op dit moment iOS 5.0.1 gebruiken om te herstellen...

dogie 08-02-12 18:55

maar dan heb je bij het beginscherm waar je alarmnummer in kan toetsen

dat speciale scherm die naar beneden kan schuiven en dat heeft ie niet

en nog iets de gsm geeft feedback in het nederlands is dat omdat ik NL versie itunes gebruik of is de gsm dan NL

tschermer 29-08-12 19:59

ik heb het zelfde probleem denk ik.
ben vandaag heel de stad door gefietst om dat ik gister een gloed nieuwe nog uit de folie 3gs heb gekocht. de man van iCenter heeft mij verteld dat het waarschijnlijk om een franse versie ging en dat het voor hem te gecompliceerd leek om er iets aan te doen. hoe kan ik hier iets aan doen ?

ik hoor graag van jullie.

valencio 29-08-12 22:01

eerlijk gezegd ben je een soort van opgelicht door dat persoon?
heeft ie gezegd dat het een frans toestel is?
heeft ie het toestel bij z'n abbonement gekregen of heeft ie het los gekocht
zoja ga naar de applestore en laten ze voor je checken of je nog garantie hebt zodat je een ander toestel kan krijgen hopen op geluk. brobeer het eens op een andere pc of update itunes ;)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 augustus 2012 om 21:04 ----------

trouwens haal ook de jaillbreak weg

XIII 29-08-12 22:33

Garantie betekent niet dat je een simlockvrij toestel voor een simlocked toestel kunt krijgen...

valencio 29-08-12 22:34

dat weet ik ook wel maar hun kunnen hij unlocken tenminste als het onder garantie valt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 augustus 2012 om 21:35 ----------

want jij hebt garantie dus hun moeten zorgen dat alles naar behoren werkt

XIII 29-08-12 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door valencio (Bericht 816040)
dat weet ik ook wel maar hun kunnen hij unlocken tenminste als het onder garantie valt.

Apple unlockt geen toestellen (en dat heeft ook niets met garantie te maken).

valencio 29-08-12 22:36

volgens mij heb ik het over een telefoon winkel?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 augustus 2012 om 21:37 ----------

en apple store

XIII 29-08-12 22:43

Tja, volgens mij is de Apple Store toch echt van Apple...

(en kunnen VAR's al helemaal niet unlocken)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:17.