iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone zonder internet. Wel whatsapp? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/111730-iphone-zonder-internet-whatsapp.html)

PeterBoudewijn 08-02-12 21:52

iPhone zonder internet. Wel whatsapp?
 
Beste mensen/iPhone gebruikers,

Al geruime tijd maken wij blij en dankbaar gebruik van onze iPad. Echter is het virus nou echt overgeslagen en zal voor mijn partner en mij een iPhone volgen...

Echter vind mijn vriendin het onzin om op beide toestellen een databundel te hebben (oplossing: ik wel zij niet :d). Echter wil ze wel graag kunnen "whatsappen" en wat spelletjes downloaden uit de app store.

Volgens mij moet dit gewoon mogelijk zijn als ik verbinding maak met het Wi-Fi netwerk (wat tegenwoordig op haast iedere hoek van de straat wel beschikbaar is). Zonder hier verder extra kosten voor te hoeven maken. Nadeel voor haar is natuurlijk wel dat op het moment dat ze buiten bereik van een ingesteld Wi-Fi netwerk komt ze geen berichten zal kunnen ontvangen / verzenden via whatsapp, maar daar zal het toestel geen verbinding voor maken met het internet van de provider toch?

Alvast ontzettend bedankt voor de antwoorden (waarschijnlijk zal het niet al te ingewikkeld zijn, maar wil het graag even zeker weten voor ik overga tot aanschaf van...)

Groeten,
Peter

Babii 08-02-12 21:59

Je kan met een iPhone gewoon whatsapp gebruiken als je op het Wi-Fi netwerk zit :).

No problem!

XIII 08-02-12 22:42

Je kunt voor de zekerheid Mobiele Data uitzetten.

Ik denk wel dat je te optimistisch bent over hoe vaak je buitenshuis Wi-Fi kunt gebruiken...

Torch 08-02-12 23:05

Voor whatsapp heb je een data verbinding nodig. Dat kan via Wi-Fi, of via een mobiele data verbinding. Als je in je abbo geen mobiele data hebt, dan zou ik voor dezekerheid bij Instellingen>Algemeen>Netwerk>Mobiele data uitzetten, dan kom je niet voor verassingen te staan.

Ik vraag me net als XIII af of je echt op elke hoek van de straat Wi-Fi hebt. Bovendien wordt er niet automatisch verbinding gemaakt, maar moet je dat echt zelf doen. De whatsapp berichtjes komen dus niet automatisch op elke hoek van de straat binnen. Ook moet je je afvragen of je wel verbinding wilt maken met Wi-Fi netwerken op elke hoek van de straat....

Mijn advies? Neem gewoon een abbo met kleine databundel. Voor alleen whatsapp, mail checken, facebook etc. heb je aan 100-200Mb genoeg en dan gewoon geen youtube, google maps en internet radio buiten Wi-Fi om gebruiken.

PeterBoudewijn 09-02-12 10:48

Bedankt voor de reacties/bevestiging!

Met op iedere hoek van de straat bedoelde ik meer de plekker waar je met regelmaat komt (ouders, vrienden, werk, etc.). Uiteraard snap ik dat je niet met ieder willekeurig netwerk verbinding wilt maken... dat zal ook absoluut niet gebeuren...

Maar als je eenmaal verbinding hebt gemaakt met een netwerk zal de iPhone de volgende keer dat hij binnen bereik van dat netwerk komt (en Wi-Fi is actief) toch wel weer automatisch contact met dat netwerk maken? (dacht dat je dat kan instellen...)

In ieder geval bedankt zo ver! Mijn vermoeden/gedachten zijn bevestigd, dus dat gaat helemaal goedkomen!

Groeten,
Peter

XIII 09-02-12 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterBoudewijn (Bericht 769862)
Maar als je eenmaal verbinding hebt gemaakt met een netwerk zal de iPhone de volgende keer dat hij binnen bereik van dat netwerk komt (en Wi-Fi is actief) toch wel weer automatisch contact met dat netwerk maken? (dacht dat je dat kan instellen...)

Klopt; dat is best handig.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:21.