//

iPhone zonder internet. Wel whatsapp?

iPhone zonder internet. Wel whatsapp? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen/iPhone gebruikers, Al geruime tijd maken wij blij en dankbaar gebruik van onze iPad. Echter is het virus nou echt overgeslagen en zal voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-02-12, 21:52
PeterBoudewijn PeterBoudewijn is offline
• iOS 6.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 3
Standaard iPhone zonder internet. Wel whatsapp?

Beste mensen/iPhone gebruikers,

Al geruime tijd maken wij blij en dankbaar gebruik van onze iPad. Echter is het virus nou echt overgeslagen en zal voor mijn partner en mij een iPhone volgen...

Echter vind mijn vriendin het onzin om op beide toestellen een databundel te hebben (oplossing: ik wel zij niet ). Echter wil ze wel graag kunnen "whatsappen" en wat spelletjes downloaden uit de app store.

Volgens mij moet dit gewoon mogelijk zijn als ik verbinding maak met het Wi-Fi netwerk (wat tegenwoordig op haast iedere hoek van de straat wel beschikbaar is). Zonder hier verder extra kosten voor te hoeven maken. Nadeel voor haar is natuurlijk wel dat op het moment dat ze buiten bereik van een ingesteld Wi-Fi netwerk komt ze geen berichten zal kunnen ontvangen / verzenden via whatsapp, maar daar zal het toestel geen verbinding voor maken met het internet van de provider toch?

Alvast ontzettend bedankt voor de antwoorden (waarschijnlijk zal het niet al te ingewikkeld zijn, maar wil het graag even zeker weten voor ik overga tot aanschaf van...)

Groeten,
Peter
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-02-12, 21:59
Babii Babii is offline
• iOS 10.1
• 10.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 102
Standaard

Je kan met een iPhone gewoon whatsapp gebruiken als je op het Wi-Fi netwerk zit .

No problem!
  #3  
Oud 08-02-12, 22:42
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je kunt voor de zekerheid Mobiele Data uitzetten.

Ik denk wel dat je te optimistisch bent over hoe vaak je buitenshuis Wi-Fi kunt gebruiken...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 08-02-12, 23:05
Torch Torch is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Standaard

Voor whatsapp heb je een data verbinding nodig. Dat kan via Wi-Fi, of via een mobiele data verbinding. Als je in je abbo geen mobiele data hebt, dan zou ik voor dezekerheid bij Instellingen>Algemeen>Netwerk>Mobiele data uitzetten, dan kom je niet voor verassingen te staan.

Ik vraag me net als XIII af of je echt op elke hoek van de straat Wi-Fi hebt. Bovendien wordt er niet automatisch verbinding gemaakt, maar moet je dat echt zelf doen. De whatsapp berichtjes komen dus niet automatisch op elke hoek van de straat binnen. Ook moet je je afvragen of je wel verbinding wilt maken met Wi-Fi netwerken op elke hoek van de straat....

Mijn advies? Neem gewoon een abbo met kleine databundel. Voor alleen whatsapp, mail checken, facebook etc. heb je aan 100-200Mb genoeg en dan gewoon geen youtube, google maps en internet radio buiten Wi-Fi om gebruiken.
  #5  
Oud 09-02-12, 10:48
PeterBoudewijn PeterBoudewijn is offline
• iOS 6.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor de reacties/bevestiging!

Met op iedere hoek van de straat bedoelde ik meer de plekker waar je met regelmaat komt (ouders, vrienden, werk, etc.). Uiteraard snap ik dat je niet met ieder willekeurig netwerk verbinding wilt maken... dat zal ook absoluut niet gebeuren...

Maar als je eenmaal verbinding hebt gemaakt met een netwerk zal de iPhone de volgende keer dat hij binnen bereik van dat netwerk komt (en Wi-Fi is actief) toch wel weer automatisch contact met dat netwerk maken? (dacht dat je dat kan instellen...)

In ieder geval bedankt zo ver! Mijn vermoeden/gedachten zijn bevestigd, dus dat gaat helemaal goedkomen!

Groeten,
Peter
  #6  
Oud 09-02-12, 11:09
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterBoudewijn Bekijk bericht
Maar als je eenmaal verbinding hebt gemaakt met een netwerk zal de iPhone de volgende keer dat hij binnen bereik van dat netwerk komt (en Wi-Fi is actief) toch wel weer automatisch contact met dat netwerk maken? (dacht dat je dat kan instellen...)
Klopt; dat is best handig.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel Wi-Fi geen internet op 4S, maar wel op ipad 2, 2 laptops en 1 iPhone 4 nouska1976 Wi-Fi 2 25-11-11 22:32
Geen (Mobiel) internet, wel internet via Wi-Fi vuurvreter Wi-Fi 35 16-09-10 23:25
3G: wel internet/wel verbinding server, Wi-Fi: wel internet/geen verbinding met serve Pieter van Andes Wi-Fi 0 29-07-10 00:46
wel verbinding geen internet, andere iphone wel! tice Wi-Fi 0 30-06-09 11:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:57.