//

Iphone 4 stuurt geen sms meer

Iphone 4 stuurt geen sms meer discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds afgelopen dinsdag hebben we wat raars. De Iphone4 van mijn vriendin, kan geen sms verzenden. Het ontvangen, gaat wel maar verzenden ho-maar. We dachten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-02-12, 15:51
mauricenl's schermafbeelding
mauricenl mauricenl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Ruinen
Berichten: 21
Standaard Iphone 4 stuurt geen sms meer

Sinds afgelopen dinsdag hebben we wat raars. De Iphone4 van mijn vriendin, kan geen sms verzenden. Het ontvangen, gaat wel maar verzenden ho-maar.

We dachten eerst aan een storing van Vodafone, want een paar uur eerder was er nog niets aan de hand. Vandaag naar de Vodafonewinkel geweest en een nieuwe Sim-kaart gekregen. Maar probleem nog niet opgelost. Volgens Vodafone is de Iphone kapot.

Wat we tot nu toe gedaan hebben:
- mijn abo-sim in de iphone 4 = geen probleem met sms-en
- de prepaid-sim in mijn Iphone 4s = geen probleem met sms-en
lijkt me dat er nog met de Iphone, nog met de sim-kaart niets mis is.

ook de Iphone al verschillende keren 'hersteld'.

Maar wat dan wel??

Laatst gewijzigd door mauricenl; 12-02-12 om 16:24.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-02-12, 15:53
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Staat iMessage op? Wat als hij afstaat (mocht hij opstaan)

instellingen-berichten-iMessage (aan/af)
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 10-02-12, 16:22
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauricenl Bekijk bericht
Sinds afgelopen dinsdag hebben we wat raars. De Iphone4 van mijn vriendin, kan geen sms verzenden. Het ontvangen, gaat wel maar verzenden ho-maar.

We dachten eerst aan een storing van Vodafone, want een paar uur eerder was er nog niets aan de hand. Vandaag naar de Vodafonewinkel geweest en een nieuwe Sim-kaart gekregen. Maar probleem nog niet opgelost. Volgens Vodafone is de Iphone kapot.

Wat we tot nu toe gedaan hebben:
- mijn abo-sim in de iphone 4 = geen probleem met sms-en
- de prepaid-sim in een Nokia = geen probleem met sms-en
lijkt me dat er nog met de Iphone, nog met de sim-kaart niets mis is.

ook de Iphone al verschillende keren 'hersteld'.

Maar wat dan wel??
Ik heb hetzelfde voor hoor mee ne maat van mij; iedereen die imessage heeft en naar mij stuurd ontvang ik, naar iedereen die ik stuur ontvangen deze ook op 1 persoon na, deze ontvangt mijn imessages niet (ik kan wel verzenden maar de berichten komen nooit aan bij deze) , ligt helaas aan apple en ze krijgen dat probleem precies maar niet opgelost.

Goede raad aan u als je beiden een smartphone en data hebt; schaft jullie beiden whatsapp aan. probleem meteen opgelost.
  #4  
Oud 10-02-12, 22:27
mauricenl's schermafbeelding
mauricenl mauricenl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Ruinen
Berichten: 21
Standaard

Heb imessage uitgezet, maar het probleem blijft. Zou he een probleem zijn dat beide telefoons op 1 apple account staan? Zal morgen de iphone opnieuw 'herstellen' en vervolgens imessage uitzetten.

Voor de duidelijkheid, ik kan niemand sms-en. Bij elke sms komt een rood uitroepteken te staan.

Wordt vervolgt......
  #5  
Oud 12-02-12, 16:30
mauricenl's schermafbeelding
mauricenl mauricenl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Ruinen
Berichten: 21
Standaard

de telefoon 'hersteld' naar de fabrieksopgaven, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Zoals het zich laat aanzien, blokkeert de Iphone 4 de sms-opdrachten van de (reeds nieuwe) simkaart. Is er een manier om een Iphone echt helemaal terug te zetten?
  #6  
Oud 24-02-12, 13:21
ElSalvad0r ElSalvad0r is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard typisch

heb precies hetzelfde probleem.

maar ik heb er een t-mobile simkaart in, maar de telefoon is eigenlijk gekocht met tele2 abo + toestel. alleen dat abo gaat wat later in, denk test mn toestel alvast.

tmobile shop zei, neem contact op met je leverancier, defect = nieuw toestel.

heb mijne trouwens nog niet hersteld, verder wel alles geprobeerd...

als jij meer weet dan hoor ik het
  #7  
Oud 15-06-12, 07:52
jazzmo jazzmo is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 1
Standaard

Zelfde probleem hier, maandag iphone 4S gekocht, wil 's avonds niet sms-en. Naar t-mobile, nieuwe simkaart er in, werkt weer. 's Avonds midden in een reeks sms-sjes, stopt hij er weer mee. Naar Apple Store, iphone software opnieuw geinstalleerd, werkt weer. Maar helaas na een dag te hebben gewerkt, is dat nu weer over, geen enkel sms-sje wordt verstuurd.
help....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 juni 2012 om 08:00 ----------

Kwam er net achter dat, als ik hetzelfde sms-je niet opnieuw probeer te versturen, maar 'doorstuur', het wel werkt (pas 1 keer geprobeerd)....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G kan geen sms meer ontvangen (wel versturen)? iPeng iPhone algemeen 0 15-03-11 17:18
iPhone trilt NIET & ook geen geluid meer bij sms angelo123 iPhone algemeen 3 06-05-09 09:42
T-Mobile stuurt fout sms-bericht over contractwijziging Chingon Odido (T-Mobile) 3 14-01-09 19:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:28.