iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   gevonden iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/111907-gevonden-iphone.html)

m2jeff 11-02-12 20:22

gevonden iphone
 
Hallo,

ik heb een iphone 3 gevonden en ik ben benieuwd of iemand voor mij een tip heeft om hem terug te bregen naar de eigenaar. Ik heb al contact gehad met Apple en KPN, zit een simkaart in van KPN, maar zij kunnen mij niet helpen.

Niemand kan mij helpen. Ik kan nu de telefoon inleveren bij de gemeente, maar ben dan bang dat hij op een grote stapel terecht komt en de eigenaar nooit wordt gevonden. In het scherm staat vermeld dat de iphone is geblokkeerd en dat ik hem moet verbinden met Itunes

XIII 11-02-12 21:11

KPN moet aan de hand van die simkaart toch het telefoonnummer (en dus de eigenaar) kunnen achterhalen?

SoloX 11-02-12 21:27

Aardig gek dit , ze bestaan dus nog wel eerlijke mensen

<< respect >>

King1987 11-02-12 21:48

Simkaart al in een andere telefoon gestopt en gekeken of er op de simkaart zelf telefoonnummers zitten? Wellicht zit Home of Thuis erin :)

apotheosis 11-02-12 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door m2jeff (Bericht 770466)
Hallo,

ik heb een iphone 3 gevonden en ik ben benieuwd of iemand voor mij een tip heeft om hem terug te bregen naar de eigenaar. Ik heb al contact gehad met Apple en KPN, zit een simkaart in van KPN, maar zij kunnen mij niet helpen.

Niemand kan mij helpen. Ik kan nu de telefoon inleveren bij de gemeente, maar ben dan bang dat hij op een grote stapel terecht komt en de eigenaar nooit wordt gevonden. In het scherm staat vermeld dat de iphone is geblokkeerd en dat ik hem moet verbinden met Itunes

Daar moeten toch gsm nummers ofzo instaan of de nr van de eigenaar zelf? Bel deze gewoon op of éénn van de mensen, leg dat uit en die eigenaar moet er dan maar achter komen :).
Nog goed dat er toch nog eerlijke mensen op deze aarkloot rondlopen want vantegenwoordig,ppfff.

Binnen geven in flikken bureau of de post of gemeente zou ik ook niet doen, ze zouden dat zelf in hun zak durven steken :).

m2jeff 11-02-12 22:44

Ik heb de simkaart nog niet in een andere telefoon gedaan, dat ga ik straks proberen. Ik heb KPN gebeld en uitgelegd dat ik de telefoon heb gevonden. Ze hebben het nummer op de sim kaart nagekeken, en ondanks dat er met grote letters KPN opstaat behoort de simkaart niet toe aan een KPN abonnement.....

kal_el 11-02-12 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 770477)
Simkaart al in een andere telefoon gestopt en gekeken of er op de simkaart zelf telefoonnummers zitten? Wellicht zit Home of Thuis erin :)

hopen dat er geen simcode opstaat dan.
Wel mooi van de OT dat ie toch probeert om hem terug te brengen.

Als je hem gevonden hebt in café mssn vragen of iemand er naar vroeg ofzo?

Sowieso zou ik hem niet afgeven aan politiekantoor, want dan bereikt ie ook nooit de rechtmatige eigenaar...

kevintj07 11-02-12 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door m2jeff (Bericht 770510)
Ik heb de simkaart nog niet in een andere telefoon gedaan, dat ga ik straks proberen. Ik heb KPN gebeld en uitgelegd dat ik de telefoon heb gevonden. Ze hebben het nummer op de sim kaart nagekeken, en ondanks dat er met grote letters KPN opstaat behoort de simkaart niet toe aan een KPN abonnement.....

Misschien is het een prepaid simkaart van KPN. Gewoon even in een andere telefoon steken en iemand bellen uit zijn telefoonlijst.

ballegooier 12-02-12 09:47

O laatstgebelde nummer nog eens bellen. Wel vreemd dat de eigenaar niet continu naar z'n eigen iPhone opbelt. Misschien wist hij/zij zijn eigen nummer niet uit het hoofd weet....? Kan je de eigenaar mailen? Ga naar email, verzonden items en dan een willekeurig bericht all-reply?

Babii 12-02-12 18:42

Gaat dus niet, want de iPhone is geblokkeerd en moet verbonden worden met ITUNES. Dit is dus de reden dat ie verder niet in de tiPhone zelf terecht komt.

Kaartje in een andere telefoon stoppen kan wel tot positief resultaat leiden, hoop ik!

karizma50 12-02-12 19:55

Zoals iedereen al zegt stop gewoon de simkaart in een andere mobiel. Als de eigenaar op de telefoon de programma ;: zoek mijn iPhone heeft en ook op een andere iphone zou hij hem ook kunnen vinden en vandaar heeft hij hem mis geblokt

MvG.

wouts 15-02-12 20:02

Niet verongeluk een iphone 4? Ik ben die van mij 11 februari kwijt geraakt in Rotterdam.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:58.