iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Push notification werkt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/112118-push-notification-werkt-niet.html)

jorrissubje 14-02-12 23:05

Push notification werkt niet
 
Mijn push notification werkt dus niet na jailbreak,

Ervoor weet ik niet aangezien ik de telefoon 2derhands heb gekocht, en hij al gejailbreakt was?!

klopt dit?


Push hoort gewoon te werken, als je officieel activeert. Dus jailbreaken is niet het probleem, het activeren. Even 2 situaties:

1. Je hebt een T-mobile iPhone
Hier zal je dus altijd push op kunnen laten werken, gejailbreakt of niet. Je hoeft hem alleen maar met je officiele T-mobile sim te activeren, en vervolgens kun je hem jailbreaken als je wilt, en dan werkt push.

2. Je hebt een Engelse/Amerikaanse iPhone
Hier kun je dus geen push op hebben, tenzij je een werkende engelse/amerikaanse simkaart hebt om je iPhone te activeren.

Zo ja is er al een oplossing voor gevonden??

Of de iphone die ik NU heb amerikaans,engels of turks is zou ik bij god niet weten! Weet wel dat ik hem niet geactiveerd kreeg met mijn T-mobile kaartje.

En toen maar weer gejailbreakt hebt en zo heb ik hem uiteindelijk aan de praat gekregen :)

Graag hopend op reacties!

jorrissubje 15-02-12 17:35

Niemand??!!

jorrissubje 21-02-12 21:10

Nog steeds geen notification, moet nog steeds eerst verbinding maken met watsapp en facebook voor ik berichtjes binnen krijg!

jooskieffer 21-02-12 21:45

Kijk via de bingner repo voor SAM via cydia, heeft mij heel erg geholpen om mijn gelockte iphone "officieel" te activeren zodat ik push berichten binnen krijg. En ook Imessage & Facetime!

jorrissubje 21-02-12 21:46

Ik ga het meteen proberen! Alvast super bedankt!

jooskieffer 21-02-12 21:47

Geen probleem! Laat weten of het is gelukt en of er nog problemen zijn!

jorrissubje 22-02-12 18:31

Nou via SAM de telefoon wildfireactivated (is dit goed genoeg?!)

Ultrasnow opnieuw gedownload maar pushnothification doet het nog steeds niet?!

Iemand nog ideeen?!

jooskieffer 22-02-12 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jorrissubje (Bericht 773481)
Nou via SAM de telefoon wildfireactivated (is dit goed genoeg?!)

Ultrasnow opnieuw gedownload maar pushnothification doet het nog steeds niet?!

Iemand nog ideeen?!

Nog de tip gevolgd die ik je gister gaf? Dat je iNemesis moest vragen waar je iphone vandaan komt? Als je dat weet, even opnieuw revert to stockdown doen, dan deactivaten, dan even je method aanpassen naar het land en carrier waar je telefoon vandaan komt en dan aan itunes hangen en als het goed is zou het dan moeten werken!

jorrissubje 22-02-12 19:05

Nou had hem gister met de volgende instellingen opnieuw ingesteld.
En toen ook weer aan itunes gekoppeld en toen gaf die ook wildfireactivated

Method: By country and Carrier
Country united states
Carrier: AT &T (cingular Wireless)
Sim Id 310150 (Had eerst de eerste geprobeerd toen de tweede etc..)

En volgens Inemesis is het een amerikaans toestel dus moet het inderdaad met AT & T gebeuren!

Echter komen er nog steeds geen Pushnotifications door, alleen als ik watsapp open en het niet sluit dan komen de berichten wel door zolang je geen andere app opent!

jooskieffer 22-02-12 19:13

Hmm.. Hij is wildcard activated dus hij zou het moeten doen.. En imessage geeft ook aan dat ie niet wacht op activering..
Ook echt al geprobeerd om weer vanaf stap 1 te doen door revert to stockdown te doen en dan verder te doen?

jorrissubje 22-02-12 19:19

Weer deactivate gedaan en Ander sim id 310170,

En bij deze maakt die ook verbinding met itunes en staat er weer bij activatiostate: Wildcardactivated!

Echter als ik watsapp of facebook afsluit krijg ik geen pushberichten meer, zowel op Wi-Fi als op 3g!!

jooskieffer 22-02-12 19:27

Hmm heel vreemd.. Hij zou het nu toch echt moeten doen..

Ik lees net op andere amerikaanse fora's dat ze de iphone deactivaten via redsn0w misschien dat dat helpt? Zo niet dan weet ik het ook niet meer!

jorrissubje 22-02-12 19:28

Mhh kan natuurlijk ook proberen alleen heb ik zoveel gezeik gehad met de unlock die erop zat en er maar niet vanaf wou dat ik eigenlijk liever geen redsnow meer aanraak :P hij is nu goed gejailbreakt, staat ios 5.0.1 op de laatste versie van redsnow en de unlock is er vanaf alleen jammer dat die pushnotification het niet meer doet!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 februari 2012 om 20:04 ----------

Maar die stap van deactivate bij redsnow is die perse nodig?

Of lukt het ook zonder die stap?!

jooskieffer 22-02-12 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jorrissubje (Bericht 773496)
Mhh kan natuurlijk ook proberen alleen heb ik zoveel gezeik gehad met de unlock die erop zat en er maar niet vanaf wou dat ik eigenlijk liever geen redsnow meer aanraak :P hij is nu goed gejailbreakt, staat ios 5.0.1 op de laatste versie van redsnow en de unlock is er vanaf alleen jammer dat die pushnotification het niet meer doet!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 februari 2012 om 20:04 ----------

Maar die stap van deactivate bij redsnow is die perse nodig?

Of lukt het ook zonder die stap?!

die stap is de vervanging van deactivaten in SAM

jorrissubje 22-02-12 20:14

Dan zou het niet hoeven!
Als het dan niet op deze manier lukt, lukt het dan ook niet!

jooskieffer 22-02-12 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jorrissubje (Bericht 773522)
Dan zou het niet hoeven!
Als het dan niet op deze manier lukt, lukt het dan ook niet!

Dan weet ik het ook niet man.. hij is wildcard activated dus dat betekend dat notificaties het gewoon zouden moeten doen.. aangezien imessage ook gewoon aan staat..

jorrissubje 22-02-12 20:17

Precies vandaar dat ik het ook raar vind, ultrasnow ook erop gezet!

Push docter nog geprobeerd alleen geeft die steeds een foutmelding!?

Dus ben een beetje ten einde raad!

jooskieffer 22-02-12 20:19

Misschien dan je i

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 februari 2012 om 20:20 ----------

Misschien dan je iPhone opnieuw installeren met cf zodat je je baseband behoud en dan ultrasn0w en sam opnieuw proberen!

jorrissubje 22-02-12 20:21

Is al naar een hogere baseband veranderd, dit was al toen ik hem kocht.
En opnieuw installeren ben ik beetje bang voor aangezien ik 2x heel erg veel problemen heb gehad met de unlock van de telefooN!

jooskieffer 22-02-12 20:23

Hmm dan wordt het lastig ja.. Verder weet ik nu geen oplossing meer!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:07.