iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone garantie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/112317-iphone-garantie.html)

IphoneIpodTouch 17-02-12 17:19

iPhone garantie
 
Als je zelf achterkant of voorkant vervangt, vervalt dan je garantie bij de verzekeringsmaatschappij/Apple ? schroefjes aan de onderkant geen verzegeling.

flashingst 17-02-12 17:21

Ja. Zodra je zelf gaat sleutelen aan de telefoon

IphoneIpodTouch 17-02-12 17:29

Ja maar het is toch niet te zien of je die schroefjes los heb gehaald

WDS001 17-02-12 17:42

Als je geluk hebt en ze zien het niet (wat goed mogelijk is) dan zal de garantie nog steeds gelden.

IphoneIpodTouch 17-02-12 17:44

Als je zelf je achterkant veranderd, En je telefoon gaat kapot door waterschade kunnen ze het er toch nooit opgooien dat het door het vervangen van de achterkant komt... Las ergens op internet dat het wel eventueel proberen om er onderuit te komen maar dat het wettelijk niet geldig is om de garantie te laten vervallen.

WDS001 17-02-12 17:48

Normaal gesproken is het zo dat, vanaf je zelf gaat sleutelen aan je iPhone, de garantie verloopt. Al kunnen ze dat als het goed gedaan is niet zien natuurlijk. Ik had ooit een nieuw scherm laten plaatsen in een iPhone 3G en die achteraf ter reparatie binnengebracht in de winkel. Ik heb dan zonder problemen een nieuw toestel gekregen.

Je moet je dus zeker niet teveel zorgen maken ;)

IphoneIpodTouch 17-02-12 18:08

Ga denkt toch maar de achterkant vervangen (vanmiddag laten vallen)

jandevoer 18-02-12 21:26

fabrieks garantie vervalt van apple
verzekering blijft gewoon gelden dit staat los van garantie

King1987 18-02-12 22:11

De achterkant kan je gewoon vervangen bij een iPhone4, daar ziet men niks van. Die garantie sticker zit namelijk op een schroefje van het moederboard. Bij een iPhone 3G(s) zit die ook op het moederboard, dus kan je het scherm zo vervangen, zonder dat men het ziet.

jandevoer 18-02-12 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 772289)
De achterkant kan je gewoon vervangen bij een iPhone4, daar ziet men niks van. Die garantie sticker zit namelijk op een schroefje van het moederboard. Bij een iPhone 3G(s) zit die ook op het moederboard, dus kan je het scherm zo vervangen, zonder dat men het ziet.


let er dan wel op dat je dan een achterkant van glas neemt. voor de iphone 4.

let er dan wel op bij de 3g of 3gs dat je de zwarte seal sticker op de brezel terugzet

King1987 18-02-12 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer (Bericht 772303)
let er dan wel op dat je dan een achterkant van glas neemt. voor de iphone 4.

let er dan wel op bij de 3g of 3gs dat je de zwarte seal sticker op de brezel terugzet

Tja, dat is een kwestie van het juiste materiaal kopen ;)

jandevoer 18-02-12 22:27

klopt maar moet men wel rekening mee houden

Scotth 22-02-12 17:41

Het is niet te zien als je geen gebruikerssporen nalaat, je moet zorgen dat je met een goede schroevendraaier werkt en niet zo'n goedkoop ding.

King1987 22-02-12 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scotth (Bericht 773455)
Het is niet te zien als je geen gebruikerssporen nalaat, je moet zorgen dat je met een goede schroevendraaier werkt en niet zo'n goedkoop ding.

Wat versta je onder een goedkoop ding?

Mijn vaste schroevendraaier die ik al jaren gebruik voor iPhone's kost me wel geteld: 1,50. Is niet zo duur is het niet ;)

jandevoer 22-02-12 19:58

ook al koop je een schroevendraaier van goud het gaat er om hoe je deze gebruikt.
lompe harry draait deze met een schroevendraaier van 300 euro finaal aan gort

en slimme wimpie draait alles met een schroevendraaier van 1 euro netjes en onbeschadigd op z,n plek

robinsaxofoon 23-02-12 19:30

Ik heb een iPhone 3GS en de batterij begint slecht te worden. Weten jullie misschien of Apple deZe batterij kan vervangen???

jpwg001 23-02-12 20:09

Kan zeker. Maar je kunt het goedkoper zelf doen. Er staan voldoende tutorials op youtube.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:23.