iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kopen niet mogelijk melding (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/112541-kopen-niet-mogelijk-melding.html)

hatsiflatsi 20-02-12 22:28

Kopen niet mogelijk melding

Beste forumleden,

Ik krijg regelmatig de melding 'kopen niet mogelijk': <appname> en 40 andere onderdelen kunnen op dit moment niet worden gekocht. Probeer het later opnieuw.

Deze melding krijg ik regelmatig. De app staat wel al op mijn iPhone. Het aantal loopt telkens op. Het kan te maken hebben met het kopen van apps via 3G. Ik pauzeer de aankoop en ga in Wi-Fi verder (na opnieuw wachtwoord invoeren).

Er was al iemand die dit vroeg in 2010 maar daar waren geen antwoorden op.

Wie weet wat er aan de hand is? en wat de oplossing is?
Tnks

XIII 20-02-12 23:59

Ik heb ook (soms) last van deze foutmelding, maar dan met muziek en via Wi-Fi.

Waarbij het in mijn geval om muziek gaat die ik niet eens in iTunes (maar als CD) heb gekocht... (maar wel ooit in iTunes Match heb gematched)

Hunter 22-02-12 13:51

Ik heb hetzefde probleem, ook nog geen oplosing gevonden.

Robpie83 24-02-12 22:13

Kopen niet mogelijk app store

Hoi hoi.

Regelmatig krijg ik als ik een app download de melding kopen niet mogelijk met als onderschrift App blabla en 8 andere onderdelen kunnen op dit moment niet worden gekocht. De app die ik op dat moment koop haal ik gewoon wel binnen. Maar ik blijf die melding krijgen.

Volgens mij kan het geen kwaad maar heb een hekel aan foutmeldingen ;)

Reboot of in en uitloggen werkt helaas niet.

Thnx vast!

XIII 25-02-12 00:53

// Berichten samengevoegd

jpwg001 25-02-12 12:52

Wellicht moet je je voor die hoeveelheid in een Wi-Fi-omgeving bevinden. het kan zijn dat het een te groot pakket is om via 3G te downloaden.

Een enkele app die meer dan 20Mb aan omvang is, zegt iTunes zelf al dat het via Wi-Fi moet.

XIII 25-02-12 13:29

Ik krijg de melding ook als ik Wi-Fi gebruik.

Het gaat om (o.a.) muziek, waarvan ik me niet kan herinneren dat ik die in iTunes heb gekocht.

(wel de originele CD in de winkel; kan dus aan iTunes Match gerelateerd zijn)

jpwg001 25-02-12 13:46

Schakel iTunes Match dan eens een week uit. Dan kun je zien of het verschil maakt.

XIII 25-02-12 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 774217)
Schakel iTunes Match dan eens een week uit. Dan kun je zien of het verschil maakt.

Sterker nog: ik heb iTunes Match al langer beëindigd... (en mijn geld terug gekregen)

TouchMe 05-03-12 19:49

Tapatalk vraagje.

Ahhhhhh....ik word hier niet goed van!😡Iedere keer als ik een app wil downloaden krijg ik voor dat ik mijn wachtwoord in moet vullen de volgende melding:

Tapatalk forum app en een ander onderdeel kunnen op dit moment niet worden gekocht. Probeer het later opnieuw.

Maar ik WIL helemaal geen Tapatalk app! Wel zou ik graag van die melding af willen want ik word hier behoorlijk simpel van. Iemand hier enig idee of ben ik de enige met dit "probleempje"? Heb al van alles gedaan maar helaas tot nu toe zonder resultaat. 😔

XIII 05-03-12 22:00

Nee, je bent niet de enige (daarom heb ik je bericht naar hier verplaatst).

hangingbelly 17-03-12 18:49

Hierbij een manier om van je meldingen af te komen:

http://www.blog.gleff.com/2012/03/ap...-purchase-fix/

Tot nu toe heb ik geen melding meer gehad....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 maart 2012 om 17:57 ----------

En mocht de link niet meer werken, hierbij een kopie van de tekst:

Do you get the “Unable to Purchase” error on your iPhone, iPad or iPod Touch when you try to update, or purchase apps from the app store? The error looks something like this.

A dialog box appears with the header of “Unable to Purchase” and the error goes along the lines of “Forum for iPhone” and 4 other items could not be purchased at this time. Please try again later.“

Here’s an example.

Unable to Purchase error message
The name of the app and the number of “other items” will vary from person to person, and over time the number of “other items” will also increase. The error is frustrating because if you click on the OK button, you can purchase or update the apps without any problems so it clearly doesn’t stop anything from working. The error also comes up intermittently which adds to your frustration.

I came across a fix that appears to have resolved the issue for me and several other people, and thought i’d share it with others experiencing the same issue. The fix is extremely simple, and doesn’t require jailbreaking your device. My iPad 2 is not jailbroken and it works just fine after performing the fix. This fix should also work fine with the iPhone and iPod Touch, but I haven’t personally tested it with either.

Here’s how to fix the issue.

1. Go to the following website and download a program called iExplorer. It’s free and no other add-ons, or mucking about is necessary.

iExplorer - Formerly iPhone Explorer, is an iPhone browser for Mac and PC

Simply download and install the iExplorer program.

Ensure your iPhone, iPad, or ipod Touch is not plugged in via USB and that iTunes is not running.

2. Run the iExplorer program

3. Plug in your iPhone, iPad or iPod Touch via USB. At this point the program should auto detect the device and give you an explorer like interface showing you all the files and directories on the device.

4. In the top left hand window you should see the ‘Downloads‘ folder. Click on this folder (not the plus sign as you want to be in the root folder). At this point you should see a lot of files appear in the right hand window that resembles this:

iExplorer window
5. You don’t want to delete anything here. But what you do want to do is scroll to the bottom of the window where you’ll find a file that contains the word sqlitedb and rename it to something else. Eg. Mine is called downloads.28.sqlitedb which I renamed to downloads.28.sqlitedbold.

6. Once you’ve renamed the file to something else, simply close iExplorer, and shut down the app store app on your device if it’s running, and then restart it. The error will be gone and if you open up iExplorer again, you’ll notice the database file has been recreated.

That’s it! Easy eh!

The database will be automatically rebuilt when you go back into the App Store on your device which is why you see two files in the above image.

The app store will still find future app updates and everything should be working as it should. I’ve found no issues by performing these steps but as usual I take no responsibility if things don’t go to plan for your iPhone, iPad or iPod Touch. I’m pretty confident you’ll have no issues though.

XIII 18-03-12 17:38

Op de Apple fora kwam ook deze suggestie voorbij:

Citaat:

This worked for me:
-go to app store
-featured tab
-tap on apple id then tap view apple id
-go to payment information
-fill your credit card security code
-done
Opvallend genoeg was de tekst CVC rood bij mij.

Ben benieuwd of dit inderdaad de/een oplossing is!

XIII 21-03-12 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 780806)
Ben benieuwd of dit inderdaad de/een oplossing is!

Helaas niet.

Misschien toch maar eens die sqlite database bekijken/wissen...

iKroes 06-04-12 16:17

Ik heb bovenstaand probleem ook. 'Nasa app en 26 andere onderdelen zijn niet te downloaden'. Bij mij zijn het apps van een ander account. Ik heb de machtiging van dat andere account ingetrokken in itunes en heb op de ipad (en op de pc) al uitgelogd en opnieuw ingelogd met mijn store account.

Als ik naar mijn homescreen ga, staan de icoontjes van die apps er ook, met een wachtbalk. Als ik er dan op klik, verdwijnen ze.

XIII 06-04-12 16:19

Het opruimen van downloads.28.sqlitedb lijkt ook bij mij de oplossing.

Ik heb het probleem sindsdien niet meer gehad...

imoker 09-04-12 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 785721)
Het opruimen van downloads.28.sqlitedb lijkt ook bij mij de oplossing.

Ik heb het probleem sindsdien niet meer gehad...

Hier hetzelfde.
Ik had er zeker al een jaartje(misschien zelfs langer) last van. Ik kende in die tijd ook niemand met dit probleem. Nu hebben er meerdere last van.
Dit heeft bij mij geholpen. Dat bestandje een nieuwe naam geven.

TouchMe 21-04-12 20:58

Ik heb mijn ipad gewoon hersteld. Daarna alles weer teruggezet en niks meer aan het handje. Fluitje van een cent sinds ik de trotse eigenaar ben van een Macbook Pro. :D

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:28.