//

[3GS] Verse update 5.0.1 + backup via SSH

[3GS] Verse update 5.0.1 + backup via SSH discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil mijn 3GS een verse update geven naar 5.0.1 (zit nu op 4.0.1) zonder een reservekopie terug te zetten. Maar ik wil wel een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-02-12, 13:07
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard [3GS] Verse update 5.0.1 + backup via SSH

Ik wil mijn 3GS een verse update geven naar 5.0.1 (zit nu op 4.0.1) zonder een reservekopie terug te zetten. Maar ik wil wel een aantal gegevens backuppen, namelijk:

- SMS
- WhatsApp

En als ik dan toch bezig ben ook de volgende games (of in ieder geval de levels/scores die ik gehaald heb)
- Tiny Wings
- Cut the Rope
- Angry Birds
- GLWG
- Water?
- Unblock Me
- Shazam


Dit kan als het goed is toch via SSH? Dus gewoon OpenSSH installeren via Cydia. Dan WinSCP openen en verbinden met de iPhone?
Waar staan de juiste mappen en hoe weet ik precies in welke map welk programma staat? (ze hebben toch allemaal een lange random(?) naam? Moet ik gewoon alles doorzoeken tot ik het juiste programma gevonden heb? En welke bestanden moet ik allemaal kopieren?
En moet ik alle bestanden en/of mappen (afhankelijk van wat ik allemaal moet kopieren) de permissions veranderen van "root" naar "mobile [501]"?



En tot slot een korte andere vraag. Ik heb mijn telefoon ooits tweedehands gekocht. Hoe kan ik erachter komen welke simlock erop zit?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-02-12, 16:14
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Over back uppen van bepaalde apps heb ik geen idee, maar als je wil weten welke app in welke map staat kun je dit het makkelijkst doen via sbsettings/more/app folders. Deze geeft precies de locatie aan waar je apps staan.

Voor je simlock:

Kijk eens onder Instellingen/Algemeen/Info bij modelnummer. Tik dit nummer vervolgens ff op google, zo kom je er in ieder geval vast achter uit welk land hij komt.
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.

Laatst gewijzigd door Chrisl; 22-02-12 om 16:39.
  #3  
Oud 10-03-12, 23:21
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

Ik heb een probleem.. Ik probeerde mijn 3GS te updaten naar 5.0.1 zonder BB alleen kreeg ik allerlei errors (11, 2001, 3194, etc.) Na een hoop geklooi en gedoe heb ik nu het volgende scherm en kom ik niet verder.

Dit scherm kreeg ik volgens mij nadat ik perongeluk op Fix Recovery had geklikt in tinyumbrella.
Wat kan ik nu doen? Volgens mij blijft hij hangen in de combinatie van tinyumbrella en itunes (ik heb de host file aangepast maar niets helpt) Is het misschien een idee om te upgraden naar 5.1 en erna weer naar 5.0.1? Mijn baseband moet behouden blijven voor unlock!
Kan ik de NO_BB versie gewoon updaten met de officiele 5.1 shsh blobs via apple? Wat moet ik dan weer in de host file zetten?

Of weet iemand hoe ik toch nog kan proberen om naar 5.0.1 te gaan? Want ik heb een untethered nodig..
  #4  
Oud 10-03-12, 23:25
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Ai...ai...ai...

Die slide for emergency doet mij vermoeden dat je iPhone gelocked is...

Niet simlockvrij dus...
  #5  
Oud 10-03-12, 23:31
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

Dat klopt, daarom heb ik mijn oude baseband nodig en dus de custom ipsw
  #6  
Oud 10-03-12, 23:36
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Dan heb je Sn0wbreeze nodig...

iH8sn0w.com

Maar als je BB geupgrade is naar de nieuwe...dan vrees ik het ergste...
  #7  
Oud 10-03-12, 23:40
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

Mijn BB is niet geupgrade. Ik probeerde te upgraden naar 5.0.1 zonder BB (dus via redsnow custom ipsw gemaakt) In dat process kreeg ik allerlei foutmeldingen en is uiteindelijk dit scherm tevoorschijn gekomen. Ik ben 100% zeker dat ik niet perongeluk de BB heb geupdate. Hij staat dus nog op de originele firmware (4.0.1) of gedeeltelijk (?) op 5.0.1.
  #8  
Oud 10-03-12, 23:42
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_Mark Bekijk bericht
Mijn BB is niet geupgrade. Ik probeerde te upgraden naar 5.0.1 zonder BB (dus via redsnow custom ipsw gemaakt) In dat process kreeg ik allerlei foutmeldingen en is uiteindelijk dit scherm tevoorschijn gekomen. Ik ben 100% zeker dat ik niet perongeluk de BB heb geupdate. Hij staat dus nog op de originele firmware (4.0.1) of gedeeltelijk (?) op 5.0.1.
Ik hoop het samen met jou...

Suc6 met Sn0wbreeze...
  #9  
Oud 11-03-12, 00:07
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

Welke optie moet ik dan kiezen? De optie Baseband Preservation Mode geeft error 3194
Moet ik dan iFaith of simple nemen? ik MOET dus mijn oude baseband behouden.
Als ik iFaith moet pakken, welke opties moet ik dan allemaal selecteren? (General, Unlock, custom boot logos, custom packages, build ipsw) Moet ik dan general, unlock en build ipsw pakken? (ik weet niet wat general, custom packages en build ipsw doen..)
  #10  
Oud 11-03-12, 00:32
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Neem in Snowbreeze de 'simple' mode...

Alle modi ondersteunen en BB behoud...
  #11  
Oud 11-03-12, 01:16
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

Ik blijf 3194 krijgen, ook in simple mode

Als ik tinyumbrella gebruik krijg ik error 11. Volgens mij moet ik sowieso toch tinyumbrella gebruiken? Wat kan ik aan error 11 doen?

ik heb trouwens zowel Windows als OSX ter beschikking mocht dat verschil uitmaken..

Dit zijn mijn instellingen bij TU

Laatst gewijzigd door ik_ben_Mark; 11-03-12 om 01:57.
  #12  
Oud 11-03-12, 11:04
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

Kan ik anders ook nu updaten naar 5.1 en erna terug naar 5.0.1 of lager? (uiteraard zonder baseband updaten naar 5.1) Want voor 5.1 (zonder bb) hoef ik toch geen tinyumbrella te draaien? En dan kan ik eventueel 5.1 gebruiken met een tethered jailbreak tot ik erachter ben hoe ik toch kan downgraden naar 5.0.1. Want geen telefoon hebben is zwaar irritant

(ik heb vanaf 3.1.3 allerlei blobs)
  #13  
Oud 11-03-12, 13:49
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

Ik weet dat ik berichten moet editen en dat dit nou mijn 3e bericht achter elkaar wordt. Maar ik wou ff een vreemde update geven die anders niet zou opvallen als ik mijn bericht zou editen.
Maar.. ik heb mijn 3GS geupdate naar 5.1 omdat ik echt mijn mobiel nodig heb en later nog wel wil proberen naar 5.0.1 te downgraden. Ik heb hem nog niet gejailbreakt maar wel geupdate met behoud van baseband. Maar nu kom ik tot mijn verbazing erachter dat ik geen simlock meer heb ???? Ik zit dus op 5.1 zonder baseband upgrade en zonder jailbreak en kan gewoon bellen met mijn simkaart? Ik vind het niet erg maar hoe the hell kan dat? Ik was afhankelijk van mijn softwarematige unlock. Ik weet niet van welke provider hij afkomt (als het goed is buitenland, ik dacht engeland maar ik zie dat MC139DN waarschijnlijk oostenrijk is?)
Kan mijn telefoon op afstand geunlocked worden door de provider? En zoja, doen ze dat wel vaker?

edit: zelfs iTunes is blij voor mij
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Backup Itunes van 3gs 16gb naar 3gs 8gb Itoon iTunes 4 31-07-10 15:12
'verse' backup maken? Dargakis iPhone algemeen 1 20-07-10 19:55
PLEASE HELP!Iphone 3gs can't resore, no ssh , can't get it on netniuq iPhone algemeen 10 23-12-09 12:50
iPhone synchroniseren met verse installatie Mikaa iTunes 1 07-10-09 14:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:53.