iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ineens exchange agendaproblemen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/112862-ineens-exchange-agendaproblemen.html)

S1mone 24-02-12 23:57

Ineens exchange agendaproblemen
 
Leuk voor puzzelaars en heerlijk als iemand mij de gouden tip zou kunnen geven: sinds vorige week doet de agegenda (exchange) op zowel de iphone als ipad vreemd. Heel even krijg ik in beeld wat er werkelijk staat, waarna het beeld alsnel overspringt naar een aantal verjaardagen en de overige afspraken buiten beeld blijven. Oftewel: voor mijn ogen "leegt" de agenda zich alshet ware. Naar een tijdje komen afspraken wel weer in beeld, maar dan herhaalt de procedure zich. Zelf een afspraak in de iphone of ipad zetten geeft een foutmelding. Er is volgens ICT niets veranderd op de exchangeserver en bij andere gebruikers loopt het prima.

Ik heb geprobeerd ofhet probleem zich oplost door de iphone te upgraden naar de nieuwste software. Nee dus :(

Ook de agenda app Week Cal geinstalleerd, maar daarin doet zich hetzelfde probleem voor.

Kortom: herkenbaar? En hoe los ik het op? Dit is vrij onwerkbaar.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 februari 2012 om 22:59 ----------

PS exchange account ook al in zijn geheel verwijderd en opnieuw ingesteld. Doet de truc ook niet.

jpwg001 25-02-12 13:05

Dus als ik het goed begrijp: je opent je agenda-app op je iPhone en/of iPad. Dan krijg je heel even je afspraken in beeld, maar direct verdwijnen die meldingen uit je venster? Zijn dan de bolletjes, die in de dagen staan, ook weg?

Misschien kun je een van je beide apparaten eens een tijdje uit de synchronisatiecyclus halen.

S1mone 25-02-12 13:41

Dank voor je reactie. Ja, die bolletjes zijn dan ook verdwenen.
Vandaag wederom een ander agenda-appje geïnstalleerd ("Agenda") en daarbij leek het probleem zich aanvankelijk niet voor te doen, totdat ik de optie Exhange-agenda aanvinkte. Daarop: zelfde verhaal. App er af gehaald, opnieuw geïnstalleerd, maar uiteindelijk heeft deze ook het probleem. Bovendien: testafspraak die daarin is gezet verschijnt niet in de kantoorkalender (op de laptop) en bepaalde afspraken uit de kantooragenda bleken achteraf bezien ook niet in beeld te staan toen ik nog dacht dat het nieuwe appje wel compleet beeld gaf.

Bizar probleem, toch?

* zekerheidshalve maar naar papieren agenda op zoek gaat *

jpwg001 25-02-12 13:45

Kijk je instellingen nog eens goed na, op zowel jouw laptop als op de beide iOS apparaten.

KvdS 26-02-12 09:49

Andere agenda's als Week Calendar installeren helpt, daar Week een schil om je Apple agenda heen is.
Doe eens een reset. (De home en uit/aan knop tegelijk indrukken tot je het appletje ziet) Kijk of dat helpt.

S1mone 26-02-12 11:04

De reset is al verschillende keren uitgevoerd en dat doet je truchelaas niet (net nog maar eens gecontroleerd). Let wel: ik heb het op beide apparaten.

Instellingen: is niets aan veranderd, maar deze heb ik zekerheidshalve vergeleken met een collega. Resultaat: alles staat hetzelfde als bij haar.

Deleten account, reset en opnieuw installeren hielp ook niet.

Word d'r gek van!!!

KvdS 26-02-12 17:26

gewoon een gok, zet ook eens alle andere programma's uit

S1mone 26-02-12 18:22

Alles staat standaard uit. Batterijtje sparen enzo.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:30.