//

iPhone 4S of iPhone 4?

iPhone 4S of iPhone 4? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen ! Ik ben nu in het bezit van een iphone 3gs 32gb, maar ik ben van plan om een iphone 4 of 4s ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-02-12, 14:18
Thomas007 Thomas007 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 7
Standaard iPhone 4S of iPhone 4?

Hallo iedereen !

Ik ben nu in het bezit van een iphone 3gs 32gb, maar ik ben van plan om een iphone 4 of 4s te kopen.
De prijs van de 4s doet me wat nadenken...
Kunnen jullie mij aanraden welke iphone ik zou kopen? de 4s of 4
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-02-12, 14:37
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

Ik zelf heb nog een 4 en ben daar meer dan blij mee .
De 4S wou ik niet kopen omdat ik het het geld niet waard vind voor de vernieuwingen die er maar zijn .
Maar daar zijn de meningen nu eenmaal over verdeeld .
Eens de iphone 5 er zal komen zal ik die weer wel kopen naar alle waarschijnlijkheid .
Je een raad geven welke iphone je zou kunnen kopen kan ik niet doen maar zie eens op de site van apple en vergelijk gewoon de 2 iphone's en maak voor je zelf uit of het het geld waard is .

hopelijk heb je er iets aan .
  #3  
Oud 25-02-12, 16:16
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas007 Bekijk bericht
Hallo iedereen !

Ik ben nu in het bezit van een iphone 3gs 32gb, maar ik ben van plan om een iphone 4 of 4s te kopen.
De prijs van de 4s doet me wat nadenken...
Kunnen jullie mij aanraden welke iphone ik zou kopen? de 4s of 4
Komaan man, je hebt nog een blijkbaar deftig werkende 3gs, wacht gewoon op de nieuwe iPhone.

Je gaat toch nie de volle pot gaan betalen voor de 4 of 4s nu?
Tenzij al die bazaar die erop zit je nie interesseert en je een iPhone telkens minstens 3 jaar of langer wil houden? Toch blijf ik erbij je beter meteen af bent als je wacht op de nieuwe.

Ik ben ook overgestapt van de 4 naar de 4s en vond het toch een goeie zet; bij de had ik helaas de deathgrip probleem en had ik een gele streep aan de zijkant van het toestel. De 4s heeft een betere camera, verschil is opmerkelijk, is ook nog wat sneller, vind ik altijd belangrijk die snelheid .
  #4  
Oud 25-02-12, 18:53
RaggedKnife RaggedKnife is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 42
Standaard

Qua snelheid maakt het niet veel uit 4s mischien 0,10 seconde sneller als 4, ik zou wachten op de iphone 5!
  #5  
Oud 25-02-12, 19:28
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

De iPhone 5 komt volgens mij pas rond november, dus dat duurt nog wel eventjes.
En de iPhone 4 is bij de meeste winkels alleen in 8gb verkrijgbaar tegenwoordig, dus daar zou ik ook over nadenken.

Ik had ook een 3GS en nu een 4S en ik vond de upgrade zeker wel waard.
  #6  
Oud 25-02-12, 19:31
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

De iPhone 4S is inderdaad een mooie update als je van een iPhone 3GS komt. Dus ik zou die zeker kiezen. Op de iPhone 5 wachten lijkt me een beetje te vroeg, aangezien die inderdaad pas in het najaar komt.
  #7  
Oud 25-02-12, 20:51
Thomas007 Thomas007 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 7
Standaard

Wachten op de Iphone 5 duurt nog te lang, vindt ik persoonlijk...
Maar ik heb gehoord dat de batterij van de 4s echt niet lang meegaat en die van de 4 wel, is dit zo?

Bedankt voor jullie snelle reacties !
  #8  
Oud 26-02-12, 00:17
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Geen verschil in accuduur hoor. Mijn advies, ga voor de 4S.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #9  
Oud 26-02-12, 00:26
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas007 Bekijk bericht
Wachten op de Iphone 5 duurt nog te lang, vindt ik persoonlijk...
Maar ik heb gehoord dat de batterij van de 4s echt niet lang meegaat en die van de 4 wel, is dit zo?

Bedankt voor jullie snelle reacties !
Als je het geld hebt voor de 4S, dan zou ik ervoor gaan. Ik heb echter een iPhone 4 en de 4S uitgeprobeerd en de snelheidsverschillen zijn echt minimaal (veel kleiner dan het verschil tussen een iPhone 3G en iPhone 3GS).

De enige, echt noemenswaardige verbetering, is de camera (8 megapixel en Full HD filmen).

Siri kan je wel gebruiken, maar is alleen in het Engels (of Duits/Frans) - daar heb je als Nederlander dus niet heel veel aan.

Ik heb geen idee wat voor een abonnement (en wat voor een toestelprijzen) op het oog hebt, maar als het verschil ontzettend groot is zou ik voor de iPhone 4 gaan.
  #10  
Oud 26-02-12, 02:08
Ray89 Ray89 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 17
Standaard

Het is altijd lastig om voor een ander een keuze te maken welke telefoon hij of zij moet nemen. De beste kwa hardware is de 4s. Ik heb zelf de 4s maar heb nog nooit de 4 gehad dus ik kan niet uit eigen ervaringen vertellen of er veel verschil zit tussen die 2. Alleen als ik andere mag geloven is de camera het grootste verschil.

Met de batterij kan ik het de hele dag volhouden. Hij moet dan wel in de lader als ik ga slapen maar dat is geen enkel probleem.

Wat ik persoonlijk altijd fijn vind bij telefoons vergelijken is dat ik ze wil zien. En in jou geval zou je dan naar youtube gaan en dan iphone 4 vs. iphone 4s intikken. Dan krijg je aardig te zien wat het verschil tussen die 2 dan is.

Succes met je keuze
  #11  
Oud 26-02-12, 09:37
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Naar alle waarschijnlijkheid ga je er wel weer even mee werken. De 3GS wordt nu (nog) ondersteund door Apple, maar hoe lang nog? Als je nu de 4 koopt dan is dat de eerst volgende die niet meer ondersteund gaat worden. Hierom zou ik wachten tot de 5 er is.
Succes met het overwegen.
  #12  
Oud 26-02-12, 09:40
jandevoer jandevoer is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 286
Standaard

mijn advies gewoon altijd 1 model achter blijven lopen dat scheelt je een hoop geld
  #13  
Oud 26-02-12, 15:11
denbear denbear is offline
• iOS 14.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 53
Standaard

iPhone 4S: Evolutie, geen revolutie | Hardware.Info Nederland
  #14  
Oud 26-02-12, 15:19
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Als je toch niet kan wachten ga dan voor de 4s.

Deze is nog een beetje sneller en vlotter in gebruik , duidelijk een beter camera, ook een betere antenne vind ik enz....
  #15  
Oud 27-02-12, 10:37
drxzEEh drxzEEh is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 4
Standaard

Mijn vriendin heeft de iphone 4, Ik de 4s. Het verschil merk je wel echt in het werken met de telefoon. Ik persoonlijk ben super blij met mijn 4s. Het batterij probleem valt 100% mee. Tip; Schakel onder locatievoorzieningen -> systeem alles uit behalve het mobiel netwerk zoeken dit heeft echt een groot verschil gemaakt voor mij.

het wachten op de 5 duurt inderdaad nog even, maar als je voor een 4 gaat krijg je er denk ik zelf spijt van. geef een paar euro extra uit voor je eigen plezier!
  #16  
Oud 27-02-12, 11:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Volgens mij kun je idealiter het beste steeds 1 model overslaan. Of je nou een model achter loopt, of niet.

Je hebt nu een 3Gs, het verschil met de 4 is dan al kleiner wanneer je een 3G zou hebben. De kans bestaat dat je de overgang niet groot genoeg vindt / ervaart om het weer minimaal 1 jaar uit te houden met je nieuwe iPhone. Als je nu een 3Gs hebt zou ik minimaal voor de 4S gaan.

Ik ging zelf van de 3G naar de 4, maar ik ga nu niet over naar de 4S. Net zoals ik voor de 4 niet over ging naar de 3Gs. Ik ga hooguit weer voor de '5', de volgende iphone.

Consequent 1 model overslaan bespaart een hoop geld en in je beleving schiet je er dan ook echt iets mee op; de overgang is groter en je frustratie van telkens veel geld betalen voor het nieuwste van het nieuwste is ook weg.
  #17  
Oud 27-02-12, 23:56
jorrissubje jorrissubje is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 119
Standaard

Ik mag over 3 maanden ook een nieuwe uitkiezen, Over 6 maanden verloopt mijn abbo. En 3 maanden van te voren mag je een nieuwe uitkiezen.

Dus voor mij zelfde dilemma wachten op een 5, of een 4s (4 is geen optie).

Echter wou ik de 4 ook toen die pas uit was en toen was er ook een wachtrij van hier tot overmorgen! (ook uiteindelijk voor de 3gs gegaan). Dus misschien toch maar eens kijken voor een 4s 16gb de enigste versie die een normale bijtelling heeft! (8gb is te klein)
  #18  
Oud 28-02-12, 00:17
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Je vraagt je af welke iPhone je moet kopen, ALS je een nieuw abonnement neemt. Zelf denk ik dat je tegenwoordig beter je huidige abonnement kan houden en dan los een iPhone er bij kan gaan kopen. Of dat nu een 3GS / 4 / 4S of 5 gaat worden dat is toch gewoon jou keuze. Ga je voor techniek neem dan de 4S of wacht op de 5, ga je voor de lagere kosten kijk dan naar de 3GS of 4.
Succes.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.