iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   sms berichten opeens weg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/11308-sms-berichten-opeens-weg.html)

blaugrana 15-04-08 21:02

sms berichten opeens weg
 
hi,

Ik had daarjuist opeens het vage probleem dat opeens al mijn sms berichten op de iphone verdwenen zijn, de inbox is helemaal leeg!

Heb de iphone al herstart, maar ze zijn nog steeds verdwenen...

Iemand dit al eens voorgehad? Ik heb firmware 1.3.0

LuigiStyla 16-04-08 00:23

je bedoeld vast 1.1.3 neem ik aan:D

appleduc 17-04-08 16:10

smsjes weg
 
Ik heb het net ook gehad, is me nog altijd een raadsel, nu is het zelfs zo dat wanneer ik smsjes delete en dan terug naar home screen ga en dan terug naar sms ze er terug staan. Zeer raar. Heb wel een backup met Time Capsule maar misschien ligt het probleem wel net daar!

marcoryn 18-04-08 11:49

Draaien jullie ook Fring net als ik?

Bomans 18-04-08 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn (Bericht 100365)
Draaien jullie ook Fring net als ik?

Denk dat het dat indedaad is, want ik heb het ook voor en dat is sinds ik fring geinstalleerd heb.

EDIT:
Op het forum van fring is er blijkbaar al een topic over

mrparadox 29-04-08 15:41

Hier hetzelfde.
Is het nu niet mogelijk deze terug te zetten m.b.v. van iTunes?

Alles is toch ergens gebackupt op de mac waaraan je iphone synct?

Eventueel met de hand?

Destiny 29-04-08 18:28

Je kunt SSH'en naar je iPhone en dan in de map var-mobile-library-SMS kijken of er een bestand sms.db staat. Als dat zo is moet je die effe backupen en restoren.

iTunes backupt geen sms

mrparadox 29-04-08 21:16

Ja daar ben ik van op de hoogte...

nu backupt itunes wel je sms bestanden en wel als een .mdbackup bestand
Alleen heb ik geen idee hoe ik dit moet gebruiken..?

iemand?
Zou moeten werken met het command line script bdump, maar ik kom er helaas niet uit

Kaspers 30-04-08 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 105677)
iTunes backupt geen sms

iTunes backupt zeker wel SMS.
Nog geen ervaring met het restoren van een iTunes backup zeker.

Als je je iPhone nog niet hebt gesynct nadat je dit probleem hebt ondervonden, dan heb ik hier een fix voor je
Restore iPhone backup made by iTunes

mrparadox 30-04-08 19:02

Helemaal fantastisch! probleem opgelost en alles staat weer netjes zoals het gister morgen was:)

heel veel dank!:)

Kaspers 01-05-08 18:58

Graag gedaan :).

priscilla 03-05-08 18:53

hallo

weet iemand hoe ik kan backuppen via winscp ik heb wel de map smsd gevonden maar nu ?

jeroen... 08-05-08 14:22

hey,

ik had dus ongeveer het zelfde probleem, mijn tel gaf in eens aan dat ik 687 nieuwe berichten had om het homescreen, nadat ik al me berichten had verwijderd geeft hij het nog steeds aan en wanneer ik nu een sms ontvang krijg ik wanneer hij geblockeerd is op de achtergrond zon vakje met een preview en wanneer ik hem wil openen is hij helemaal weg. en als ik een sms verstuur krijg ik hem wel eerst te zien maar wanneer ik trug ga naar homescreen en weer terug ga naar sms is dat bericht ook verwijderd...

komt dit iemand bekend voor. is behoorlijkfrusterend als je weet dat je een sms binnen krijgt maar niet kan openen en word er ook een beetje simpel van om elke keer terug te moeten bellen om te vragen wat ze hebben gestuurd.

ik hoop echt dat jullie een oplossing hebben!!!

B.V.D

Mitjell 01-08-08 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaspers (Bericht 105838)
iTunes backupt zeker wel SMS.
Nog geen ervaring met het restoren van een iTunes backup zeker.

Als je je iPhone nog niet hebt gesynct nadat je dit probleem hebt ondervonden, dan heb ik hier een fix voor je
Restore iPhone backup made by iTunes

Waar kan ik die folder vinden uit de toegevoegde link hierboven?

Mvg


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:59.