iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Afspraak maken met Genius Bar? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/113189-afspraak-maken-genius-bar.html)

Tjade3 01-03-12 01:51

Afspraak maken met Genius Bar?
 
Nu wij een officiële Apple Store hebben hier in NL (eindelijk), vroeg ik mij af of Apple ook reparaties verricht bij iPhones met abbo (T-Mobile in mijn geval)? De power knop is namelijk kapot en hoewel ik nog garantie heb, heb ik toch maar er vanaf gezien mijn iPhone bij T-Mobile te laten repareren, vanwege de lange reparatieduur. Het zou zonde zijn mijn iPhone een maand kwijt te zijn terwijl de Apple Store het zo kan fixen?

leontjuh1 01-03-12 02:59

Als je nog gewoon de garantie hebt van Apple dan zou ik'm persoonlijk liever bij Apple inleveren dan bij T-Mobile. Of je dan ook eerder een nieuw/vervangend toestel hebt weet ik niet, maar gezien de (meestal negatieve) verhalen over reparatiedienst van T-Mobile kun je beter nog een paar daagjes wachten en een afspraak bij de Genius Bar inplannen ;)

Jizzmypants 01-03-12 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leontjuh1 (Bericht 775371)
Als je nog gewoon de garantie hebt van Apple dan zou ik'm persoonlijk liever bij Apple inleveren dan bij T-Mobile. Of je dan ook eerder een nieuw/vervangend toestel hebt weet ik niet, maar gezien de (meestal negatieve) verhalen over reparatiedienst van T-Mobile kun je beter nog een paar daagjes wachten en een afspraak bij de Genius Bar inplannen ;)


ik hoop het, mijn 4s verliest steeds signaal wou het niet terug sturen want ik weet dat je weer een of andere vaag verhaal krijgt te horen met vochtschade of weet ik veel.

ik heb het gejailbreakt en weer teruggezet naar normaal, is dit te traceren bij de geniusbar ???

King1987 01-03-12 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jizzmypants (Bericht 775400)
ik hoop het, mijn 4s verliest steeds signaal wou het niet terug sturen want ik weet dat je weer een of andere vaag verhaal krijgt te horen met vochtschade of weet ik veel.

ik heb het gejailbreakt en weer teruggezet naar normaal, is dit te traceren bij de geniusbar ???

Dat valt niet te traceren en gewoon lekker naar de Guinius bar gaan. Gezien de ervaringen van kennissen kan je geen betere hulp wensen! :D

Tjade3 01-03-12 14:02

Dat is nu juist mijn vraag, ik heb nog wel garantie bij T-mobile maar betekent dit dat ik ook garantie heb bij Apple?

Tjade3 04-03-12 13:42

Ben er net heen geweest, maar ik had geen garantie van Apple meer dus werd doorverwezen naar T-Mobile. Repareren tegen betaling was zelfs niet mogelijk, de enige optie die mij aangeboden werd was het vervangen van mijn hele iPhone voor €150.

jpwg001 04-03-12 18:04

Voor €150,- een echte nieuwe? Hoe oud is jouw toestel? Als die meer dan 10 maanden is; doen!

Tjade3 04-03-12 19:03

Mijn iPhone is zou oud als dat de iPhone 4 oud is... :)

Toestel dat ik van Apple zou krijgen is waarschijnlijk niet nieuw, maar refurbished. Denk dat een (gratis) reparatie bij T-Mobile dan toch voordeliger is, aangezien mijn iPhone er nog als nieuw uitziet. Als er echte krassen e.d. op hadden gezeten had ik hem natuurlijk direct omgeruild.
Misschien wel een tip voor mensen met een iPhone met gebroken scherm en nog een ander defect? Lekker goedkoop je iPhone laten vervangen bij Apple :P

jpwg001 04-03-12 19:49

T-mobilereparatiedienst staat niet goed bekend. Een powerknop kun je wellicht zelf vervangen.

Tjade3 04-03-12 19:50

Wat is er mis met hun dienst dan? Behalve dat reparatie mogelijk heel lang kan duren?

jpwg001 04-03-12 19:53

Staat voldoende ellende op het forum. Lange wachttijden. Ik meen gelezen te hebben dat vaak waterschade wordt aangegeven. Zoek eens uit wat een los onderdeel kost. En zoek op MP een tutorial om de knop te vervangen.

S¡mon 04-03-12 21:21

Je kan je afvragen of het wel verstandig is om zelf reparaties uit te voeren die je zoiezo al geld gaan kosten. Daarnaast heb je dan helemaal geen garantie meer als je er zelf mee gaat *****n.

Gewoon naar de T-Mobile winkel dus... als er dan problemen zijn kan je nog altijd zelf reparaties uitvoeren.

Pat3766 04-03-12 21:51

Ik heb via de app store app een afspraak ingepland. Ontving keurig een bevestigingsmail. Morgen om 13 uur. Benieuwd hoe dat werkt en hoe de winkel er uit ziet.

Mijn Ipad2 heeft volumeknop die wel harder wil maar niet zachter.

Tjade3 04-03-12 21:53

als je de iPad korter dan een jaar hebt zullen ze hem direct repareren of vervangen, anders niet...

Pat3766 05-03-12 18:09

Ik kreeg keurig een nieuwe Ipad mee. Snelle service, prettig geholpen, vriendelijke mensen. Kan dat niet in alle winkels in Nederland? Zo'n verademing dit!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:43.