iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   SMS signaal bij ontgrendeling (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/113401-sms-signaal-ontgrendeling.html)

oakenbotch 04-03-12 15:18

SMS signaal bij ontgrendeling
 
Is het mogelijk om het SMS signaal uit te schakelen bij ontgrendelen vd iphone (4s ios 5.0.1)? Concreet: wanneer een SMS binnenkomt, dan klinkt de sms-toon. Wanneer ik de telefoon ontgrendel, dan klinkt die toon nog eens. Is het mogelijk om die tweede keer (bij ontgrendelen dus) uit te schakelen? Al gezocht bij allerhande instellingen, berichtgeving,.. Ook al gezocht op forums, maar nog geen oplossing gevonden. Ook een collega van me zit hier mee, en krijgt dat niet uitgeschakeld. Iemand een oplossing? Alvast bedankt.

hanske636 04-03-12 17:03

Instellingen - Berichtgeving - berichten - "herhaal melding" op "nooit" zetten

oakenbotch 06-03-12 19:36

Dank voor de reactie. Dit had ik al zo ingesteld, maar dat is het niet. De sms-toon wordt toch nog herhaald bij het ontgrendelen.

ButcherJF 07-03-12 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oakenbotch (Bericht 776145)
Is het mogelijk om het SMS signaal uit te schakelen bij ontgrendelen vd iphone (4s ios 5.0.1)? Concreet: wanneer een SMS binnenkomt, dan klinkt de sms-toon. Wanneer ik de telefoon ontgrendel, dan klinkt die toon nog eens. Is het mogelijk om die tweede keer (bij ontgrendelen dus) uit te schakelen? Al gezocht bij allerhande instellingen, berichtgeving,.. Ook al gezocht op forums, maar nog geen oplossing gevonden. Ook een collega van me zit hier mee, en krijgt dat niet uitgeschakeld. Iemand een oplossing? Alvast bedankt.

Eerlijk gezegd ken ik dit fenomeen helemaal niet?!
Bij mij wordt een melding in principe 2 keer afgespeeld, ingesteld zoals hierboven aangegeven. Als ik na de eerste melding ontgrendel, klinkt het het standaard vergrendelgeluid, maar niet de berichtentoon.

Volgens je profiel heb je geen jailbreak; ook nooit gehad? Indien wel: is het misschien iets wat je (ooit) via een jailbreak-app hebt ingesteld?

oakenbotch 08-03-12 20:07

Nee, nooit ge-jailbreakt. Toestel is een week of 2 oud, en die 2de toon was zo van in het begin. Ik vond het ook van in het begin irritant. Ik heb ook al de berichtentoon verschillende keren veranderd, maar ik blijf dat krijgen. Maar blijkbaar heeft niet iedereen dat dus? Een collega van me heeft dit verschijnsel ook met zijn iphone 4 (niet 4s) dus we dachten dat iets standaard was op iphone. Ik heb me hier al suf op gezocht, dus alle verdere hints zijn welkom.

cg24 13-08-13 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oakenbotch (Bericht 776145)
Is het mogelijk om het SMS signaal uit te schakelen bij ontgrendelen vd iphone (4s ios 5.0.1)? Concreet: wanneer een SMS binnenkomt, dan klinkt de sms-toon. Wanneer ik de telefoon ontgrendel, dan klinkt die toon nog eens. Is het mogelijk om die tweede keer (bij ontgrendelen dus) uit te schakelen? Al gezocht bij allerhande instellingen, berichtgeving,.. Ook al gezocht op forums, maar nog geen oplossing gevonden. Ook een collega van me zit hier mee, en krijgt dat niet uitgeschakeld. Iemand een oplossing? Alvast bedankt.

Ik heb hetzelfde probleem... heeft iemand intussen al een oplossing hiervoor?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:04.