iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Problemen met bellen - Ik ben niet te verstaan (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/113439-problemen-bellen-ben-niet-verstaan.html)

tommie1970 05-09-08 11:21

ze kunnen je niet verstaan
 
Hallo,
Als ik bel of gebeld wordt kan de andere kant mij niet verstaan.:eek:
ik hoor ze wel.:rolleyes:
ik heb sinds gisteren(04-09-2008) mijn Iphone aktief.:D
en heb zoals Itunes mij adviseerde de versie 2.0.2(5C1) op de Iphone gezet.:confused:
ik had nog niet eerder gebeld dit probleem deet zich meteen voor.
verder werkt de Iphone erg goed kan muziek horen de mail werkt prima enz.:p

wie kan mij helpen
alvast bedankt
Gr
Tommie1970:cool:

cypher21 05-09-08 11:24

heb je niet per ongeluk je hand (of vinger) op de microfoon?

iScorpio 05-09-08 12:17

Of heb je de iPhone in een bepaalde case of houder?

tommie1970 05-09-08 13:26

nee, ik heb hem gewoon in de hand

gr
Tommie1970

separaat 27-11-09 22:35

Zelfde probleem
 
Ik heb hellaas hetzelfde probleem met mijn iPhone 3GS. Ik versta iedereen goed en alles is in orde behalve dat andere mij tijdens een telefoongesprek niet verstaan. (heel zacht).

SirG 05-03-12 12:31

Problemen met bellen - Ik ben niet te verstaan
 
Goedendag,

Sinds enige tijd heb ik problemen met mijn iPhone 4. Wanneer ik iemand bel, of word gebeld kan de 'andere kant' mij niet horen. Eerst dacht ik dat het aan de microfoon lag en heb die laten vervangen. Maar dat hielp niet. Soms doet hij het even wel en kan ik een paar seconden gewoon een gesprek voeren, maar valt dan vaak tijdens het gesprek weer weg. Ook met de oordopjes + microfoon ben ik niet te horen. Een gesprek via Viber is geen probleem.

Wie herkent deze problemen en kan mij helpen? Heb de iphone inmiddels al een keer hersteld en teruggebracht naar de fabrieksinstellingen, dit mocht niet baten.

Groeten,

Geert

maurader 13-03-12 22:28

Heb helaas hetzelfde probleem maar nog steeds geen oplossing gevonden ondanks vele pogingen.. ik kan ook niet opnemen en als ik film heb ik geen geluid. Morgen een mee terug naar mobistar

PS: heb je ook een update naar iOS 5.1 gedaan? bij mij deed het probleem zich namelijk net na de update voor..

Groeten
Vic

SirG 13-03-12 22:31

Vorige week stond er bij de nieuwe 5.1 update dat er problemen verholpen waren met bellen...mdus ik ging er van uit dat het opgelost was, maar helaas.... Heb alleen problemen met bellen, na een seconde of 5 valt geluid van mijn kant weg... Het is een software probleem, maar hoe los ik dat op? Of een nieuwe aanschaffen?

maurader 13-03-12 22:47

Hoe het op te lossen is weet ik jammer genoeg niet en een nieuwe aanschaffen zou ook maar zonde zijn (voor zo een duur toestel) tenzij je hem wilt omruilen natuurlijk. Ik ga morgen eens proberen een nieuwe los te krijgen bij Mobistar aangezien hij nog in garantie is en dat ze (bijna) geen reparaties meer uitvoeren bij de iPhone 4 moet dat wel lukken :p

tiger1333 14-03-12 09:27

Beste,

Dit is inderdaad een garantie kwestie.
Het probleem bevind zich in de VOICE IC.
Deze wordt gebruikt om de geluiden vanuit de AUDIO IC door te sturen naar de telefoongesprekken.

Het komt vaak voor bij iPhone 4, dat deze IC niet goed op het moederbord zit gesoldeerd. Indien je erop drukt (backcover los halen) en net onder de camera op het moederbord drukken, of warm maken werkt het bellen weer.

Nogmaals valt dit gewoon onder de garantie, en is het zeer lullig als dit na de garantie periode gebeurt.

SirG 14-03-12 13:37

Probleem lijkt verholpen
 
Bedankt Tijger...

probleem lijkt te zijn opgelost, mijn garantie is vervallen omdat Apple vindt dat ze zich niet aan de europese regelgeving hoeft te houden. Dus heb een plastig plaatje onder de camera geplakt waardoor er druk blijft op het moederbord.

Wel de vraag of dit concequenties kan hebben voor het verder gebruik, vooral bij bijvoorbeeld oververhitting... Maar neem aan dat jij hier ook geen ervaring mee hebt...

Nog maals heel erg bedankt voor de reactie.

tiger1333 16-03-12 08:58

Beste,

Dit is helaas een veel voorkomend probleem.
Indien het terugkomt zijn er nog 2 oplossingen.

1) EMI shield verwijderen op moederbord ter hoogte van het probleem en dit dan opvullen.
2) Chip verhitten tot 400 graden

Ik hoop dat hij het nu blijft doen, anders hoor ik het wel.

Biancamobiel 21-03-12 10:17

Ik heb hetzelfde probleem.
In eerste instantie dacht ik dat ik geen garantie meer had, maar nu bleek dat ik toch 24 maanden garantie had. 12 maanden van Apple en 12 maanden van T-mobile.
Ik heb gisteren de telefoon aangeboden voor reparatie. Ik ben benieuwd of zij ook kunnen vaststellen dat het hier om de Voice IC gaat en ik hoop dat zij dit kunnen repareren. Hopelijk ben ik mijn telefoon niet al te lang kwijt.

tiger1333 21-03-12 12:19

Beste Bianca,

Wie heeft jou wijs gemaakt dat je een extra 12 maanden garantie hebt van t-mobile?
Heb je dit erbij gekocht?

Biancamobiel 21-03-12 12:46

Beste Tiger1333,

Dit heeft niemand mij wijsgemaakt. Het is namelijk zo dat T-mobile standaard 24 maanden garantie geeft. (12 maanden van apple en 12 maanden van t-mobile)

Het volgende heb ik van hun site gekopieerd:
Informatie over garantie en reparatiekosten



Bij T-Mobile krijg je twee jaar garantie op je toestel. Deze garantie geldt in aanvulling op je wettelijke rechten. Soms valt een defect buiten de garantie. Dat is bijvoorbeeld het geval als de schade is ontstaan door jouw toedoen of nalaten, zoals in de meeste gevallen van vocht-, val-, druk- of stootschade, dan gelden je wettelijke rechten niet en valt het defect buiten de toestelgarantie. Zo zal T-Mobile een toestel dat kapot is gegaan doordat het is gevallen niet gratis repareren

tiger1333 21-03-12 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Biancamobiel (Bericht 781730)
Beste Tiger1333,

Dit heeft niemand mij wijsgemaakt. Het is namelijk zo dat T-mobile standaard 24 maanden garantie geeft. (12 maanden van apple en 12 maanden van t-mobile)

Het volgende heb ik van hun site gekopieerd:
Informatie over garantie en reparatiekosten



Bij T-Mobile krijg je twee jaar garantie op je toestel. Deze garantie geldt in aanvulling op je wettelijke rechten. Soms valt een defect buiten de garantie. Dat is bijvoorbeeld het geval als de schade is ontstaan door jouw toedoen of nalaten, zoals in de meeste gevallen van vocht-, val-, druk- of stootschade, dan gelden je wettelijke rechten niet en valt het defect buiten de toestelgarantie. Zo zal T-Mobile een toestel dat kapot is gegaan doordat het is gevallen niet gratis repareren

Beste Bianca,

Excuus, dit klopt alleen indien je het bij t-mobile online of een t-mobile shop hebt gekocht.
Indien deze ergens anders is aangekocht dan geldt er standaard 1 jaar.

XIII 21-03-12 13:58

Niet helemaal, zie dit voorpaginabericht van enkele dagen geleden:

Consumentenbond: ‘Apple moet garantiebeleid verduidelijken’ - iPhoneclub.nl

tiger1333 23-03-12 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 781764)
Niet helemaal, zie dit voorpaginabericht van enkele dagen geleden:

Consumentenbond: ‘Apple moet garantiebeleid verduidelijken’ - iPhoneclub.nl

De consumentenbond suggereert iets. Daar heeft de TS op het moment niets aan.

@Bianca,
Indien je het dus daadwerkelijk heb gekocht bij een t-mobile punt, dan hoop ik dat ze het onder de garantie maken!

Biancamobiel 31-03-12 19:46

Telefoon zou gerepareerd zijn. Er is een onderdeel vervangen (ik vermoed de microfoon) maar het probleem was er nog steeds. ik denk dat het probleem hem zit in de audio compiler.

Ik heb de tip van SirG opgevolgd door een plastic plaatje te plaatsen om druk op het moederbord te houden.

Dit heeft geholpen! Ik ben nu weer continu te verstaan!
Bedankt voor de tip!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:54.