iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Windows herkent iPhone niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/113542-windows-herkent-iphone-niet.html)

OnGoing 06-03-12 23:16

Windows herkent iPhone niet
 
Hallo,

Ik heb mijn iPhone 4s al een ruime 3 maanden en ben er zeer tevreden over.
Heb hem gejailbreakt toen dit mogelijk was en heb er toen een tijd plezier van gehad.
Nu is het zo dat sinds vandaag, Windows mijn iPhone niet meer herkent. Itunes doet dit dus ook niet.
Als ik mijn iPhone in de oplader doe in het stopcontact dan laad hij hem gewoon op, maar zodra ik hem in mijn usb slot van mijn laptop stop dan doet hij helemaal niets. Geen geluidje van herkenning door Windows of wat dan ook.
Ik heb hem ook geprobeerd in 2 andere computers (desktop's) ook deze herkende hem niet.
Toen ik hem in DFU modus zette, herkende mijn laptop hem wel en heeft toen het aparte herstel stuurprogramma geïnstalleerd.

(Herstellen wil ik nog niet want ik zie dit als laatste redmiddel.)

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn iPhone weer werkende kan krijgen via usb?
Zodat ik weer muziek en films over kan zetten, en foto's van mijn iPhone af kan halen?
Of is herstellen de enige serieuze optie?

Met vriendelijke groet,

OnGoing

SG3i 06-03-12 23:32

Hard reset al geprobeerd? Home + aan/uit knoppen ingedrukt houden tot telefoon uitgaan en appeltje weer verschijnt.

OnGoing 07-03-12 06:54

Ja, heb ik al meerdere keren gedaan. Ook laptop meerdere keren geherstart. Niets lijkt te werken.

jpwg001 07-03-12 10:29

Probeer voor de zekerheid eens een andere (originele) laadkabel. Misschien toch en breukje of iets dergelijks.

OnGoing 07-03-12 19:24

Reeds geprobeerd met een ander kabel. Nog steeds reageert windows niet op de iPhone.
Vreemd blijft dat hij wel reageert als ik hem in DFU mode zet.
Maar ik wil dus (nog) niet herstellen.

jpwg001 07-03-12 19:45

Ik ben dan toch bang dat herstellen de sleutel tot succes is.

OnGoing 07-03-12 21:57

Het is toch vreemd dat hij hem wel in DFU modus ziet. Maar niet gewoon in standaard usb modus. Ik ben een beetje huiverig voor herstellen want wie zegt mij dat hij er dan ook niet mee ophoud. Dat hij dus gewoon goed herstelt en niet ergens halverwege er mee stopt.
Dan zou ik helemaal niets meer aan me telefoon hebben.

Hoe zit het dan evt met garantie? Als ik hem dan opstuur gaat Apple dan moeilijk doen? Omdat hij dus jailbroken is?

En het valt me ook op dat ik niemand anders heb kunnen vinden op internet die tegen dit zelfde probleem is aangelopen. Ook niet in het engels.
Allemaal hebben ze problemen met iTunes die de iPhone niet herkent maar windows wel gewoon.

simlockvrij 07-03-12 22:23

ik zou em maar heel snel gaan herstellen aangezien apple deze sw versie niet lang meer zal uitgeven, en je dus geen jb meer hebt.

OnGoing 08-03-12 16:37

1 Bijlage(n)
5.1 staat op de servers van Apple.. herstellen naar 5.0.1 heeft dus geen zin meer.

"Soon after 5.1 appears on Apple’s public servers (i.e. iTunes starts to offer it), Apple will stop signing 5.0.1 SHSH blobs"

"If you have an iPhone4S, the basic rule above is really the only rule: you cannot restore back to 5.0.1 once the 5.0.1 signing window is closed, no matter what (even if you saved your SHSH blobs)."


Ik heb hem dus geprobeerd te herstellen naar IOS 5.1 maar kreeg toen deze foutmelding (zie foto)

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

XIII 08-03-12 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OnGoing (Bericht 777372)
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ja, zoek maar eens op 3194 op dit forum...

OnGoing 08-03-12 18:45

Iphone doet het weer in USB modus :D:cool:

Ik heb hem dus uit eindelijk kunnen herstellen. Helaas naar 5.1:( maar hij doet het weer iig.

Ik heb hem dus hersteld vanaf een andere computer. Een computer waar geen jailbreak tools op staan of iet dergelijks.
Tijdens mijn herstel proces kreeg ik dus meerdere fout meldingen. Onder andere dus de 3194 foutmelding en later kwam daar nog eens de foutmelding 11 bij.:eek:

Ik heb toen het internet afgespeurd en kwam daar tegen dat iTunes gebruik maakt van een server van Apple om de firmware te verifiëren. In je host bestand van windows staat er dus bij gs.apple.com een IP adres wat verwijzen moet naar Apple, maar na een jailbreak wordt dit veranderd naar Cydia (bij mij dan, of dit bij andere is weet ik niet). Ik had dit toen veranderd naar een ander IP adres (wat ik tegenkwam op internet bij anderen die problemen hadden) en toen kreeg ik de melding dat de Apple software update server tijdelijk niet bereikbaar was.:eek:

Ik ben toen naar mijn desktop computer gegaan en heb ik hier geprobeerd om mijn iPhone te herstellen. Meteen bij de eerste keer ging alles goed nu herkent mijn laptop hem ook weer, zodat ik nu weer mijn foto's makkelijk van me telefoon kan afhalen en er weer muziek naar kan sturen via iTunes.:d

Ik weet nu dus dat het herstel probleem zeer waarschijnlijk bij mijn laptop zit en ga nu dus proberen om te downgraden naar 5.0.1 om weer te kunnen jailbreaken.

Ik heb zojuist geprobeerd om het terug te zetten naar 5.0.1 en ik kan jullie mededelen dat het gelukt is!!:D:cool:
Eerst kon ik niet terug downgraden hij gaf namelijk weer de foutmelding 11.
Ik heb toen in mijn windows host bestand beiden regels
74.208.10.249 gs.apple.com
127.0.0.1 gs.apple.com
verwijderd en toen opnieuw geprobeerd met succes!

Nu weer jailbreaken en ik kan weer genieten van mijn iPhone! :D
Tnx voor alle input!!



Met vriendelijke groet,

OnGoing


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:14.