iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Fout bij downloaden iOS 5.1 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/113661-fout-downloaden-ios-5-1-a.html)

Elidb 08-03-12 08:45

Fout bij downloaden iOS 5.1
 
Ik heb een vraagje. Ik wou deze morgen iOS 5.1 downloaden maar kreeg iedere keer de foutmelding kan iOS 5.1 niet downloaden. Kan dit komen omdat mijn iPhone gejailbreakt is? En hoe krijg ik mijn jailbreak eraf zonder pc? Want men pc is binnen voor te herstellen en ben hem nog tot volgende week kwijt.

Mvg

kimvb 08-03-12 08:46

je kan hem altijd hier downloaden en dan er op zetten via herstellen

iOS Firmware

Guest-20180925190238 08-03-12 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elidb (Bericht 777172)
Ik heb een vraagje. Ik wou deze morgen iOS 5.1 downloaden maar kreeg iedere keer de foutmelding kan iOS 5.1 niet downloaden. Kan dit komen omdat mijn iPhone gejailbreakt is?

Dat zou kunnen :) Wees blij dat het niet gelukt is, bij mij is een OTA wel eens gelukt met alle gevolgen van dien :eek:

De jailbreak raakt je alleen kwijt door een herstel met iTunes, dus niet met "terug naar fabrieksinstellingen" op de iPhone.

Succes gewenst :)

Bomans 08-03-12 09:05

Nooit een OTA update doen als je een jailbreak hebt.

jpwg001 08-03-12 09:12

Kan best zijn dat de Appleserver de drukte niet goed aan kan. Was ook ten tijde van iOS 5.

Guest-20180925190238 08-03-12 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 777181)
Jan best zijn dat de Appleserver de drukte niet goed aan kan. Was ook ten tijde van iOS 5.

Druk of niet druk ! Doe geen OTA update als je een jailbreak hebt :eek:

jpwg001 08-03-12 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 777185)
Druk of niet druk ! Doe geen OTA update als je een jailbreak hebt :eek:

Dat weet ik niet... Moet je iTunes op de pc aan hebben staan om OTA de update uit te voeren?

Bomans 08-03-12 09:17

Neen dat hoeft niet.

Maar nogmaals, voer GEEN OTA update uit met een jailbreak. Dat loopt verkeerd af.

De hele jailbreak scene waarschuwt ervoor.

schmeink 08-03-12 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 777187)
Neen dat hoeft niet.

Maar nogmaals, voer GEEN OTA update uit met een jailbreak. Dat loopt verkeerd af.

De hele jailbreak scene waarschuwt ervoor.



wtf is een OTA :eek:

kan ik mijn JB 4s niet aan itunes hangen en de nieuwe update installeren ?

jpwg001 08-03-12 10:14

OTA is Over The Air. Draadloos dus. Gaat via Wi-Fi.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 maart 2012 om 10:15 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schmeink (Bericht 777209)
wtf is een OTA :eek:

kan ik mijn JB 4s niet aan itunes hangen en de nieuwe update installeren ?

Wel als je de kabel gebruikt... Niet draadloos via Wi-Fi.

Bomans 08-03-12 10:16

Via iTunes en een kabel werkt probleemloos.

schmeink 08-03-12 10:26

thanks...:d

ik zou het alleen voor mijn batterij doen, ik haal jet einde van de dag niet namelijk :mad:

jpwg001 08-03-12 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schmeink (Bericht 777218)
thanks...:d

ik zou het alleen voor mijn batterij doen, ik haal jet einde van de dag niet namelijk :mad:

Dan ben je een verstandig persoon!

Macbookto 10-03-12 00:39

Ik krijg met geen mogelijkheid 5.1 geïnstalleerd. Wat zou het probleem kunnen zijn. Eerst krijg ik melding dat ik aankopen over moet zetten. Ik wil toch doorgaan, maar dan komt er weer een foutmelding dat het mislukt is. Ik heb GEEN jailbreak.
Het lukt niet via iTunes maar ook niet via instellingen van de iPhone.

Converted 10-03-12 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto (Bericht 778049)
Ik krijg met geen mogelijkheid 5.1 geïnstalleerd. Wat zou het probleem kunnen zijn. Eerst krijg ik melding dat ik aankopen over moet zetten. Ik wil toch doorgaan, maar dan komt er weer een foutmelding dat het mislukt is. Ik heb GEEN jailbreak.
Het lukt niet via iTunes maar ook niet via instellingen van de iPhone.


Probeer in itunes opnieuw machtigingen in te stellen. En anders de dns veranderen op je mac/iphone naar 8.8.8.8, 8.8.4.4

ad9007i 10-03-12 09:46

Ik ken iemand met hetzelfde probleem, die wil ook een OTA update doen naar iOS 5.1 maar telkens een foutmelding Een reboot heeft niet geholpen

Macbookto 10-03-12 11:10

Converted. Bedankt voor je tip, maar ik begrijp er niets van. Weet niet wat dns e.d. is.
Ik krijg allerlei meldingen bij installatie. Als ik het via de iPhone software update doe, krijg ik het updatescherm met bovenin een balkje dat niet begint te lopen (en de melding: Resterende tijd berekenen), maar een poos op het scherm blijft staan en na ongeveer drie minuten de melding: software-uppdate mislukt. Fout bij het downloaden van iOS 5.1.
Ik weet ook nooit goed of je nu op ja of nee moet klikken en of je herstellen e.d. toe kunt passen. Eerdere updates verliepen vlekkeloos.[COLOR="SlateGrey"]

Ik heb versie 5.0.1 op de iPhone, dacht even dat het gelukt was. Maar het moet toch 5.1 worden?

jorrissubje 10-03-12 16:05

Dus update kan wel van 5.01 naar 5.1? als de iphone gejailbreakt is.

Echter verlies je wel je jailbreak en unlock klopt dat?

En moet die dan ook gejailbreakt worden met redsnow 5.1 ?

Is de eerste keer dat ik een update heb sinds ik een gejailbreakte iphone heb, dus zou het allemaal bij god niet weten!

nomax 10-03-12 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto (Bericht 778095)
Converted. Bedankt voor je tip, maar ik begrijp er niets van. Weet niet wat dns e.d. is.
Ik krijg allerlei meldingen bij installatie. Als ik het via de iPhone software update doe, krijg ik het updatescherm met bovenin een balkje dat niet begint te lopen (en de melding: Resterende tijd berekenen), maar een poos op het scherm blijft staan en na ongeveer drie minuten de melding: software-uppdate mislukt. Fout bij het downloaden van iOS 5.1.
Ik weet ook nooit goed of je nu op ja of nee moet klikken en of je herstellen e.d. toe kunt passen. Eerdere updates verliepen vlekkeloos.[COLOR="SlateGrey"]

Ik heb versie 5.0.1 op de iPhone, dacht even dat het gelukt was. Maar het moet toch 5.1 worden?

Ik heb hetzelfde probleem. Niet alleen met mijn Iphone 4G maar ook met mijn Apple TV. Bekabeld of via Wi-Fi dezelfde melding dat software update mislukt.
Inmiddels ook de router/modem gereset. (geen resultaat)
Wie heeft een suggestie?
Alvast bedankt.

Macbookto 10-03-12 23:37

Ik ben er ook nog niet uit. Kan ook geen oplossing op Engelstalige fora vinden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:28.