//

iPhone 3GS kan niet worden hersteld. Onbekende fout (1)

iPhone 3GS kan niet worden hersteld. Onbekende fout (1) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een iPhone 3Gs onlangs via marktplaats aangeschaft. Ik heb hem werkend gezien, maar nu wil ik hem op iTunes aansluiten en krijg ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-03-12, 11:06
Josha23 Josha23 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 9
Post iPhone 3GS kan niet worden hersteld. Onbekende fout (1)

Hallo,

Ik heb een iPhone 3Gs onlangs via marktplaats aangeschaft. Ik heb hem werkend gezien, maar nu wil ik hem op iTunes aansluiten en krijg ik het volgende bericht:

"iTunes heeft een iPhone aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is. U moet deze iPhone herstellen voordat u deze kunt gebruiken met iTunes".

iPhone sluit ik aan en het voortgangsbalkje begint te lopen. Op ongeveer 60% loopt die vast waarna ik de volgende foutmelding krijg:

"De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1).

Hoe kan ik dit verhelpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-03-12, 11:23
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Laatste iTunes versie installeren. Goede USB poort gebruiken. Goede USB kabel gebruiken. Zet de iPhone in DFU mode en daarna Herstellen.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #3  
Oud 08-03-12, 11:23
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Probeer het even een keer te doen zonder je simcardin het toestel.
  #4  
Oud 08-03-12, 12:07
Josha23 Josha23 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 9
Standaard

hey wouter1981. Bedankt voor je reactie.

Ik heb letterlijk iedere stap nagelopen en alles ging goed. Helaas het voorgangsbalkje blijft weer steken op 60%

@debroei: ook bedankt voor je reactie. Simcard was er al uit.

Zijn er nog andere opties?
  #5  
Oud 08-03-12, 13:11
Diedjuhh Diedjuhh is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 24
Standaard 3GS in Herstelmodus

Download TinyUmbrella:

Mac: http://cache.firmwareumbrella.com/do...la-5.10.07.pkg
Windows: http://cache.firmwareumbrella.com/do...la-5.10.07.exe

Start TU op, verbindt je iPhone en als het goed is moet je hem weer gefixed krijgen met behulp van ''Exit Recovery''

Dit kwam even in me op, ik weet niet of dit het probleem oplost!
  #6  
Oud 08-03-12, 19:43
Josha23 Josha23 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 9
Standaard

Heb TU gdload en ik kon inderdaad op 'exit recovery' klikken. Hij blijft na herstart toch op het scherm staan dat ik de iPhone moet aansluiten met iTunes. Wanneer ik dat nu doe krijg ik de volgende melding bij het uitvoeren van 'herstel'

''De iPhone kan niet worden hersteld. This device isn't eligible for the requested build''

Iemand wijze raad?
  #7  
Oud 08-03-12, 19:49
Diedjuhh Diedjuhh is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 24
Standaard

Yep, ook dat is op te lossen met TU. Als je TU afsluit staat standaard ''Set Host to Cydia on Exit'' aangevinkt. Onder het tabblad ''Advanced'' moet je even het vinkje daar weg halen, en de host file wordt weer hersteld naar standaard --> als het goed is zou hij daarna gewoon moeten herstellen.
  #8  
Oud 08-03-12, 20:42
Josha23 Josha23 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 9
Standaard

Vinkje weggehaald en geklikt op 'Exit recovery', hij startte 2x uit zichzelf op en belande weer in het scherm: aansluiten op itunes. Vervolgens herstel geklikt maar weer de melding dat ...device isn't eligible for the requested build'.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 maart 2012 om 21:07 ----------

Hard restart gedaan en krijg nu weer de melding:

Firmware is niet compatible.

Hard restart gedaan, via iTunes op herstel geklikt. Ditmaal ging het voortgangsbalkje lopen t/m 100%! Waarna mijn hoop weer in stukken vloog toen ik de volgende melding kreeg:

Toestel kan niet hersteld worden. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (-1)

Wat nu?

Laatst gewijzigd door Josha23; 08-03-12 om 21:07.
  #9  
Oud 09-03-12, 14:33
tjibba tjibba is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 62
Standaard

Dit is altijd tricky, maar ben ervan overtuigd dat het probleem opgelost kan worden.

Je zegt dat je de iPhone werkend gezien hebt, wat bedoel je daarmee? Het is namelijk heel vreemd dat iTunes zegt dat je iPhone in een herstelmodus zit, komt dit misschien doordat jij hem hebt geupdate?

Toen je hem werkend zag, had hij toen al een jailbreak?

Heb je hem al in de DFU modus proberen te herstellen?

Welke SHSH bestanden geeft TinyUmbrella weer?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 maart 2012 om 14:34 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josha23 Bekijk bericht
Vinkje weggehaald en geklikt op 'Exit recovery', hij startte 2x uit zichzelf op en belande weer in het scherm: aansluiten op itunes. Vervolgens herstel geklikt maar weer de melding dat ...device isn't eligible for the requested build'.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 maart 2012 om 21:07 ----------

Hard restart gedaan en krijg nu weer de melding:

Firmware is niet compatible.

Hard restart gedaan, via iTunes op herstel geklikt. Ditmaal ging het voortgangsbalkje lopen t/m 100%! Waarna mijn hoop weer in stukken vloog toen ik de volgende melding kreeg:

Toestel kan niet hersteld worden. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (-1)

Wat nu?
En wat als je daarna via TinyUmbrella op 'Exit Recovery' klikt?
  #10  
Oud 09-03-12, 15:58
Josha23 Josha23 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 9
Standaard

Dank voor de oplossingsgerichte houding

iPhone was in operationele staat toen ik hem zag. Oftewel er kon mee gebeld worden en alle apps deden het. Het toestel werkte naar behoren. Er zat geen jailbreak op en die is er door mij ook niet opgezet.

Ik heb hem in DFU modus al geprobeerd te herstellen. Kreeg hem prima in de modus, maar weer hetzelfde verhaal. Voortgangsbalkje gaat lopen en geeft op het einde de foutmelding. Al viertal verschillende firmwares gdload en via ALT-toets in iTunes geselecteerd, maar mocht niet baten.

Dit is wat het log zegt van TU:

03/09/2012 15:26:32.033 Recovery Device connected: 03/09/2012 15:26:32.173 Loaded History... 03/09/2012 15:26:58.968 Cannot Start TSS Service DO NOT TRY RESTORING YOUR DEVICE!!! httpd(PID:27) must be killed!! 03/09/2012 15:26:59.114 You are using the current version of TinyUmbrella.


Bij klikken op 'exit recovery' schakelt telefoon even op zwart beeld, waarna het appeltje te zien is en uiteindelijk kom ik weer uit in de grafische weergave dat de iphone moet worden aangesloten op iTunes.

Waar kan ik SHSH bestanden vinden?

Ik ben er ook van overtuigd dat het opgelost kan worden, maar ik weet nu geen opties meer die ik kan proberen..
  #11  
Oud 09-03-12, 16:06
tjibba tjibba is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 62
Standaard

Oke dat is in ieder geval mooi!

Citaat:
03/09/2012 15:26:32.033 Recovery Device connected: 03/09/2012 15:26:32.173 Loaded History... 03/09/2012 15:26:58.968 Cannot Start TSS Service DO NOT TRY RESTORING YOUR DEVICE!!! httpd(PID:27) must be killed!! 03/09/2012 15:26:59.114 You are using the current version of TinyUmbrella.
Dit komt omdat je poort die TU wil gebruiken al in gebruik is. Dit los je simpel op door waarschijnlijk Skype of Apache af te sluiten.

Door op de knop save SHSH te klikken gaat TU kijken welke SHSH blobs voor jouw beschikbaar zijn. Heeft de iPhone nog nooit een jailbreak gehad, dan zijn er ook geen oude SHSH blobs meer beschikbaar.

Laat maar even weten welke SHSH blobs er nog beschikbaar zijn
  #12  
Oud 09-03-12, 16:14
Josha23 Josha23 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 9
Standaard

Ik heb op save shsh geklikt, maar hij geeft niets weer.

Behalve in dikke zwarte letters: 'This device is NOT connected'.

Moet ik hier nog aandacht aan schenken?
  #13  
Oud 09-03-12, 16:24
tjibba tjibba is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 62
Standaard

Ach stom, TinyUmbrella werkt natuurlijk alleen als je iPhone ook daadwerkelijk aanstaat.

Toen je je iPhone thuis voor het eerst aan iTunes hing, zei iTunes toen direct dat je iPhone in herstelmodus zat, of is dit door een handeling van jou gekomen?

Heb je je iPhone naar iOS5.1 proberen te herstellen? In DFU modus?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 maart 2012 om 16:42 ----------

Wat je even kan proberen:

Download redsn0w: https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1 (uitvoeren als administrator)

Daarna ga je naar Extras en selecteer je Recovery Fix.
Je moet je iPhone daarna even in DFU zetten en Redsn0w doet de rest.

Lukt dit niet, dan wil ik toch even weten welke SHSH Blobs er in Cydia beschikbaar zijn.
Dit doe je ook via Redsn0w > Extra > SHSH Blobs > Verify. Noteer je ECID

Daarna Extra > SHSH Blobs > Query > ECID invullen.

Laatst gewijzigd door tjibba; 09-03-12 om 16:43.
  #14  
Oud 09-03-12, 18:20
Josha23 Josha23 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 9
Standaard

Dat verklaart inderdaad die zin

Voor het volledige verhaal; het toestel is van mijn broer. We zijn hem samen wezen ophalen. Hij heeft mij kunnen bellen met dit toestel. Thuis aangekomen; had het toestel contact met Wi-Fi, maar buitenshuis schakelde het toestel niet over op 3G. Vervolgens wilde mijn broer het probleem verhelpen het toestel herstellen met iTunes. Vervolgens ging het toestel de herstelmodus in, en vervolgens kwam de foutmelding dat het toestel niet hersteld kan worden.

Ik heb hem al geprobeerd naar iOS5.1 te herstellen. Ook in DFU modus.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 maart 2012 om 18:51 ----------

Ik heb de stappen uigevoerd met redsnOw. Hij staat in DFU mode, maar krijg in het proces de melding: No identifying data fetched

Ik heb hem handmatig uit de DFU modus gehaald.

SHSH Blobs getracht te achterhalen, maar ik krijg de volgende melding:

Nothing is known about the device with ECID 2863.
Please try fetching the current blobs from it first.

  #15  
Oud 10-03-12, 01:25
golfer golfer is offline
• iOS 5.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik heb exact hetzelfde probleem bij een iphone 3gs die al die tijd goed gefunctioneerd heeft en waarbij ik vanavond een update heb uitgevoerd naar ios 5.1 Zou het kunnen zijn dat de 3gs deze versie niet aankan?
Alle bovenstaande stappen uitgeprobeerd en al ongeveer 10 keer proberen te hesrstellen.
  #16  
Oud 10-03-12, 11:22
tjibba tjibba is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golfer Bekijk bericht
Ik heb exact hetzelfde probleem bij een iphone 3gs die al die tijd goed gefunctioneerd heeft en waarbij ik vanavond een update heb uitgevoerd naar ios 5.1 Zou het kunnen zijn dat de 3gs deze versie niet aankan?
Alle bovenstaande stappen uitgeprobeerd en al ongeveer 10 keer proberen te hesrstellen.
Heel vreemd.
Het is daarom belangrijk om te weten of er eventuele SHSH blobs beschikbaar zijn i.v.m een downgrade.

Wat jullie ook nog kunnen proberen is om te herstellen naar een custom firmware d.m.v. Sn0wbreeze of Pwnagetool.
  #17  
Oud 13-03-12, 11:31
Josha23 Josha23 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 9
Standaard

kan ik hem niet vanuit deze positie jailbreaken?
  #18  
Oud 13-03-12, 12:15
tjibba tjibba is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 62
Standaard

Gewoon proberen, geen garantie dat het werkt natuurlijk maar het kan geen kwaad. Omdat jullie op iOS5.1 zitten krijg je wel een tethered jailbreak.
  #19  
Oud 13-03-12, 16:12
Josha23 Josha23 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 9
Standaard

Ik kom er niet uit. Breng hem naar de gsmdokter hier in de buurt. Hopelijk kan die hem uit zijn benarde positie bevrijden.
  #20  
Oud 13-03-12, 16:14
tjibba tjibba is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 62
Standaard

Jammer, ik had toch graag geweten welke SHSH blobs beschikbaar zijn. Een 'GSM Dokter' gaat ook niet veel meer kunnen doen dan een herstelpoging.
Reageren

Labels
foutmelding (1), herstelmodus actief



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
de iphone kan niet worden hersteld. er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (-1) hardstylebobo iPhone algemeen 4 31-01-13 07:39
De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (2) gertjancommandeur iPhone algemeen 2 21-09-10 19:48
De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (13) rj11 Archief 1 28-10-09 22:57
De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (10) Boy van Baal iPhone algemeen 3 09-05-09 20:13
iPhone: De iphone kan niet worden hersteld, er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (9) . hababam Jailbreak 1 03-08-08 03:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:29.