//

Batterijprobleem na update naar ios 5.1

Batterijprobleem na update naar ios 5.1 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Paar dagen geleden udate gedaan naar ios 5.1 op mijn iphone 4. Sindsdien loopt de batterij snel leeg. Gisterenavond het toestel met 85% batterij weggelegd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-03-12, 10:00
rondub rondub is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 1
Question Batterijprobleem na update naar ios 5.1

Paar dagen geleden udate gedaan naar ios 5.1 op mijn iphone 4. Sindsdien loopt de batterij snel leeg. Gisterenavond het toestel met 85% batterij weggelegd en vanmorgen was hij helemaal leeg. Voor de update werkte alles probleemloos. Alle apps waren afgesloten. Meer mensen die hier problemen mee hebben?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-03-12, 10:49
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Ik heb een iphone 4S en sinds de update naar 5.1 merk ik totaal geen verschil in batterijverbruik.
Het verbruik lijkt hier gewoon net hetzelfde gebleven als voor de update.
Maar mijn iphone heeft geen last van leegloop, verliest s'nachts maar een 3 a 4 %.
  #3  
Oud 10-03-12, 12:30
Tyrasibion Tyrasibion is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 21
Standaard

Ik heb hetzelfde als EddyG. Ik zie geen verandering (4s 16gb). Verlies 's nachts ook maar 3-4%.
  #4  
Oud 10-03-12, 16:05
Roussie Roussie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 2
Standaard

Zelfde hier. Vooral met 3G netwerk gebruik slurpt de iPhone 4s de accu leeg. Bij Wi-Fi eigenlijk geen last van dat accu snel leeg loopt.
  #5  
Oud 10-03-12, 16:20
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rondub Bekijk bericht
Paar dagen geleden udate gedaan naar ios 5.1 op mijn iphone 4. Sindsdien loopt de batterij snel leeg. Gisterenavond het toestel met 85% batterij weggelegd en vanmorgen was hij helemaal leeg. Voor de update werkte alles probleemloos. Alle apps waren afgesloten. Meer mensen die hier problemen mee hebben?
Als je dit voorhebt kan het zijn dat je eens je iPhone moet herstellen (houd rekening mee dan als je dit doet dat je waarschijnlijk heel je boeltje opnieuw moet instellen, foto's kwijt bent en best eerst op pc zet ofzo enz....).

Mss andere mensen een beter idee hebben maar ik weet dat dit bij meerdere mensen zoals mezelf een oplossing is geweest, bij anderen dan weer niet dusja.....tis 50/50% .
  #6  
Oud 10-03-12, 16:39
Vullings Vullings is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Noord Limburg
Berichten: 44
Standaard

Ook na de update is en blijft het gewoon *****.
De batterij is en blijft snel leeg lopen. Had wel wat meer veracht nog steeds overigens van zo'n duur toestel. Zeker als je de iphone 4 gewend bent geweest.
De 4s sucks vind ik wat batterij betreft
  #7  
Oud 10-03-12, 16:52
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

bij mij is de batterijgebruik juist beter nu ik 5.1 heb
  #8  
Oud 11-03-12, 01:42
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vullings Bekijk bericht
Ook na de update is en blijft het gewoon *****.
De batterij is en blijft snel leeg lopen. Had wel wat meer veracht nog steeds overigens van zo'n duur toestel. Zeker als je de iphone 4 gewend bent geweest.
De 4s sucks vind ik wat batterij betreft
Desnoods de harde middel boven halen al zeg ik er wel bij zelfs dat niet bij iedereen helpt e maar bij mij heeft het wel geholpen;

ik heb gewoon iphone herstellen genomen en alsook geen reservekopie en nieuwe iphone genomen, opeens was mijn batterijduur normaal, zoals het hoorde.
Je kan ook proberen om reservekopie te houden maar ik wilde meteen op alles of nikske spelen, meteen volledig herbeginnen en wissen, kost wat tijd maar kon me nie schelen.
  #9  
Oud 11-03-12, 08:28
hptje hptje is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 44
Standaard

Ik had dit probleem ook, erg lastig!

Kreeg als tip de telefoon opnieuw in te stellen als nieuwe telefoon ipv reservekopie terugplaatsen.
Dit gedaan en het probleem lijkt opgelost!
  #10  
Oud 11-03-12, 09:06
longrider longrider is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 1
Standaard Batterij

Batterij verbruik van 01:00 uur tot 09:00 uur ondertussen email gelezen en verstuurt en nog wat nieuws gelezen nog op 100%.
  #11  
Oud 11-03-12, 21:05
steven079 steven079 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 60
Standaard

Iemand een andere oplossing? systeem herstel en aanmelden als nieuwe werkt niet, batterij loopt nog steeds net zo snel leeg vanaf de 5.1 update...voorheen nooit last gehad
  #12  
Oud 12-03-12, 09:43
cipirello cipirello is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 11
Standaard

Beste Mede iphone gebruikers,

sinds het begin van mijn iphone 4s heb ik problemen met het volgende

Mijn standby en gebruik tijd is bijna gelijk.

heb 5.1 erop gezet en een herstel met nieuwe installatie, maar nog steeds het zelfde.

iemand enig idee
  #13  
Oud 12-03-12, 10:17
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Heb je hersteld als nieuw "zonder" terugzetten van back-up?
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #14  
Oud 14-03-12, 01:49
Knardo Knardo is offline
• iOS 4.3
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 8
Standaard

Heb hetzelfde probleem. Om 09.00 uur van de lader gehaald. Bijna niet gebruikt en om 18.00 nog maar 30% batterij. Tussentijds opgeladen + 10% en nu weer bijna leeg....

De opnieuw instellen "oplossing", betekent dit ook verlies van alle contacten e.d.?
  #15  
Oud 14-03-12, 05:59
Hpmee Hpmee is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1
Standaard Leegloop batterij

Ook ik heb problemen met leegloop, in de ochtend 100% in de avond 14% bij geen gebruik. Dit sinds de nieuwe update.
  #16  
Oud 14-03-12, 16:22
MoBieler MoBieler is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 2
Standaard

Hier zelfde leegloop op 4s. Op 5.01 nergens last van. Redde ik makkelijk de hele dag (ruim 16 uur). Nu op 5.1 zelfs met alles uit (Wi-Fi, push, lokatie, icloud etc) red ik nu net tien uurtjes. Na de werkdag zonder veel bijzonderheden is de iPhone dood. Klopt geen bal van. Als ik alles aan laat staan zoals op 5.01 is de telefoon nog sneller leeg.
-
Heb zelfs de iPhone compleet nieuw geinstalleerd zonder backup terug te zetten. Geen verschil. Tijdens het typen van een kort bericht op de appel support forums daalde het percentage al met 2 punten. Dat is in 5 minuten. Dra-ma-tisch slecht.
  #17  
Oud 14-03-12, 16:45
eswink eswink is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

After installing iOs 5.1 the battery of my iPhone 4S runs empty at an incredible speed. On the apple site it is stated that the iPhone 4S should last in standby for some 200 hours. Even if the settings of my phone would implicate that the "guaranteed" standby time would be half, it would still mean that my phone would not even reach a fifth of those 100 hours as it would be empty after some 17 hours ON STANDBY! This is unacceptable.

WIll try the restore option.....
  #18  
Oud 14-03-12, 21:30
Sarge01 Sarge01 is offline
• iOS 7.0.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 18
Standaard Drama

Mijn 4s lijkt op standby wat langer mee te gaan.

Het gebruik is echt vele malen slechter geworden. Ik kon eerst met gemak ruim de hele dag halen en dan zelfs was hij nog niet leeg. Ik gebruik de Iphone veel, voor van alles en nog wat, maar de meeste slurpende opties staan allemaal uit.

Nu is het zo dat ik rond 19:30 de telefoon op moet gaan laden. Het is echt een heel groot verschil met eerder. Dan ook nog te bedenken dat het meeste gebruik pas in de avond is en niet overdag (werk enzo)

Ik heb nog niet de telefoon als nieuwe Iphone hersteld. Dat heb ik al redelijk vaak gedaan de vorige keren en je kunt echt je hele map indeling en alles meer opnieuw instellen. Tevens bleek dit ook nooit een verschil te maken voor mij dus ik heb daar nog niet heel veel trek in.

Hoie kan het nou in vredesnaam zo zijn dat er zoveel verschillende ervaringen zijn. Dit moet haast wel met een slechte batch te maken hebben. Kom je waarschijnlijk nooit achter, want Apple zal daar toch nooit mee komen.
  #19  
Oud 14-03-12, 23:24
Giel538 Giel538 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 66
Standaard

Ik heb nog nooit problemen gehad en nu na de 5.1 update heb ik er ook last van Ik snap niet dat dit probleem niet goed aangepakt wordt door apple
  #20  
Oud 15-03-12, 08:25
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Zondag in de Apples Store Amsterdam 4s gekocht ter vervanging van de 4 die naar ander familielid gaat. Batterijverbruik veel slechter dan de 4. Ook ik haal niet een hele dag met de 4s. Beide hebben 5.1. Had ik dit geweten had ik de 4s niet gekocht. Ik wist wel dat deze meer verbruikt maar dat je alleen de dag haalt met stand-by gebruik is toch niet te accepteren. Je hebt een iPhone om te gebruiken, niet om in je zak te houden.
Nu moet ik steeds opletten dat ik 3G uitzet, welke vaak ongemerkt weer aanstaat. BT ook maar uitgezet en alleen als ik in de auto stap deze weer aanzet. En dat vergeet je natuurlijk en werkt de handsfree set weer niet.
Apple beweert dat de 4s de beste iPhone ooit gemaakt. Ik denk daar toch anders over.
Mijn zoon met zijn Samsung Galaxy lacht zich rot. Hij is de hele dag en avond met zijn telefoon bezig en heeft nooit een telefoon waar de battery leeg is. Alleen standaard 's nachts aan de oplader.

Laatst gewijzigd door wil; 15-03-12 om 08:36.
Reageren

Labels
batterij, ios5.1, iphone 4



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Update naar iOS 5, vastgelopen? Eamane iPhone algemeen 4 14-11-11 16:38
Fabrieksinstellingen na update naar iOS 4.3 rsnhakan iPhone algemeen 2 20-03-11 00:21
iPhone: Jailbroken 3gs v3.1.3 of update naar iOS 4.0? Debbjuh92 Jailbreak 5 09-07-10 18:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:09.