iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 3 GS activeren zonder orginele simkaart (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/113879-iphone-3-gs-activeren-zonder-orginele-simkaart.html)

Martijn23 10-03-12 19:44

Iphone 3 GS activeren zonder orginele simkaart
 
Hallo,

Ik heb een foutje gemaakt met jailbreak installeren. Daarna is de telefoon hersteld maar moet opnieuw worden geactiveerd. Ik heb een Ben simkaart maar die herkend ie niet. Nu kan ik dus de telefoon niet activeren.

Is daar een oplossing voor?

Grts Martijn

Martijn23 11-03-12 08:48

Niemand????

Ik heb natuurlijk zelf gisteravond ook het hele internet doorgezocht en weinig oplossingen gevonden. Het enige wat wel bruikbaar lijkt is dit:

iPhone Activation without original sim -) - YouTube

Ik ga vanmiddag eens kijken of ik ergens zo'n simkaartje kan kopen. Als ik het geprobeerd heb dan zal ik wel posten of het wel of niet gelukt is.

Tot die tijd zijn andere opties natuurlijk nog van harte welkom:D

Grts

Werner1963 11-03-12 10:13

Dit misschien?

ultrasn0w 1.2.5: compatibiliteit unlock met iOS 5.0.1 (jailbreak) - iPhoneclub.nl

J3001 11-03-12 11:02

Als je de oplossing gevonden hebt, zie ik deze graag.

Scotth 11-03-12 18:15

Welke baseband/modemfirmware?:)

Martijn23 12-03-12 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scotth (Bericht 778481)
Welke baseband/modemfirmware?:)

Dit kan ik niet zien omdat de telefoon dus niet geactiveerd is. Ik zit nog helemaal in de eerste opstartfase waarbij de taal, land etc moet worden ingesteld. Als i dat gedaan heb dan start de telefoon niet op omdat ik een simkaart van de verkeerde provider heb. Ik weet ook niet wat de originele provider is.:confused:

Wat ik me ook nog afvraag: de originele simkaart, bedoelen ze dan van de originele provider of echt specifiek het originele simkaartje?

Iphone3Gs 12-03-12 14:19

De Iphone moet bij de eerste keer in gebruik name geactiveerd worden, dit wordt meestal met de meegeleverde simkaart waar het abonnement op zit mee gedaan,uiteraard is de simkaart gekoppeld aan de provider, dit kan T-Mobile of KPN zijn in Nederland. Als je de 2de eigenaar bent, moet je de desbetreffende verkoper(ster) vragen naar zijn simkaart om de iphone te kunnen activeren.

Je kunt ook jailbreaken om zo je iphone toch te kunnen gebruiken, maar daarvoor verwijs ik je even naar de zoek functie.

J3001 12-03-12 15:34

Ik had zelf SAM prefs gebruikt. Daarna kreeg ik de melding dat de iphone opnieuw geactiveerd moest worden met een sim. Ik kwam er niet uit. Custom firmware 5.0.1 er op gezet maar de melding bleef. Gaat om een 3GS met baseband 6.15.00

Iphone3Gs 12-03-12 15:43

helaas is nu de iphone helemaal niet mee bruikbaar omdat je de firmware 5.0.1 erop hebt gezet even goed zoeken en rondneuzen op het forum had je deze ellende kunnen besparen.

Activatie - iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS

Martijn23 12-03-12 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 778384)

Dit kan toch pas als de telefoon geactiveerd is? Je moet tenslotte ultrasnow kunnen downloaden met je telefoon toch? Dit gaat ook over simlock vrij maken. Maar dat kan ook pas als de telefoon geactiveerd is (ik kan er nu helemaal niks mee)

J3001 12-03-12 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs (Bericht 778749)
helaas is nu de iphone helemaal niet mee bruikbaar omdat je de firmware 5.0.1 erop hebt gezet even goed zoeken en rondneuzen op het forum had je deze ellende kunnen besparen.

Activatie - iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS


Mijn iphone doet het gewoon weer hoor. Heb het laten fixen door een mannetje. Koste alleen 15 Euri. Hij wilt me alleen niet vertellen wat hij gedaan heeft. Geheim van de smid zegt maar.
Wil alleen SAM prefs nogmaals proberen omdat ik geen pushberichten ontvang. Maar wil wel graag weten wat te doen als ik weer in die situatie kom.

Werner1963 12-03-12 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door J3001 (Bericht 778752)
Mijn iphone doet het gewoon weer hoor. Heb het laten fixen door een mannetje. Koste alleen 15 Euri. Hij wilt me alleen niet vertellen wat hij gedaan heeft. Geheim van de smid zegt maar.
Wil alleen SAM prefs nogmaals proberen omdat ik geen pushberichten ontvang. Maar wil wel graag weten wat te doen als ik weer in die situatie kom.

Welke ios en modemfirmware staat er dan nu op?

J3001 12-03-12 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 778754)
Welke ios en modemfirmware staat er dan nu op?


5.0.1 en 06.15.00

tjibba 13-03-12 16:38

Sn0wbreeze activeert je iPhone, evenals redsn0w (Hacktivation).
Voor pushberichten moet je idd gebruik maken van SAM. Deze activeert je iPhone door middel van een Wildcard.

Omdat je gebruikt maakt van een iPad Baseband (06.15.00) valt deze te unlocken met Ultrasn0w, helaas ben je nu wel je GPS functionaliteit verloren.

Martijn23 13-03-12 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tjibba (Bericht 779168)
Sn0wbreeze activeert je iPhone, evenals redsn0w (Hacktivation).
Voor pushberichten moet je idd gebruik maken van SAM. Deze activeert je iPhone door middel van een Wildcard.

Omdat je gebruikt maakt van een iPad Baseband (06.15.00) valt deze te unlocken met Ultrasn0w, helaas ben je nu wel je GPS functionaliteit verloren.

Ah, toen ie nog wel geactiveerd was had ik al veel last van GPS problemen. Waarschijnlijk komt dat dus omdat ie op deze manier geactiveerd en unlocked was. Ik wacht nog even op het kaartje wat ik besteld heb. Hopelijk lukt dat en werkt de GPS ook nog eens. Nu maar ff met een prehistorische telefoon dan maar:cool:

tjibba 13-03-12 17:31

De GPS functie krijg je niet meer terug, of er moet een manier gevonden worden om de baseband een downgrade te geven.

Martijn23 13-03-12 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tjibba (Bericht 779189)
De GPS functie krijg je niet meer terug, of er moet een manier gevonden worden om de baseband een downgrade te geven.

Jammer:rolleyes:

jimmyalphen 19-03-12 13:54

Hoi,
ik heb eigenlijk ook hetzelfde probleem! moet ik het door een exper laten nakijken of kan ik via sn0wbreeze zelf fixen?

Martijn23 20-03-12 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn23 (Bericht 779297)
Jammer:rolleyes:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tjibba (Bericht 779189)
De GPS functie krijg je niet meer terug, of er moet een manier gevonden worden om de baseband een downgrade te geven.

Daar heb ik dit voor gevonden: Downgrade your iPhone to baseband 01.59.00 - 05.12.07 - 05.11.07

Maar het simkaartje is nog niet binnen dus ik moet nog even wachten met proberen. Bij nader inzien moet er geloof ik wel voor betaald worden

Edit: het blijkt fake te zijn!!!!: http://www.beijingiphonerepair.com/n...-another-scam/

kimvb 20-03-12 10:36

Van diene site geloof ik nu is niks ze aangezien zelf de jailbreak scene nog geen eens een downgrade heeft voor de baseband .
enkel voor de 3G is er een downgrade maar voor de rest niets.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:15.