//

Waterschade, kan ik nog data terug krijgen??

Waterschade, kan ik nog data terug krijgen?? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vorige week heb ik per ongeluk mijn iphone 4 mee gewassen in de wasmachine. Ik heb hem uit elkaar gehaald om te laten drogen, maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-03-12, 00:53
Myque30 Myque30 is offline
• iOS 2.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 2
Standaard Waterschade, kan ik nog data terug krijgen??

Vorige week heb ik per ongeluk mijn iphone 4 mee gewassen in de wasmachine. Ik heb hem uit elkaar gehaald om te laten drogen, maar helaas, het mocht niet baten. Hij kwam niet meer verder dan het inlogscherm en viel dan weer uit, om daarna weer opnieuw op te starten en dit bleef hij doen.

Toen heb ik hem aangesloten op de mac in Itunes en een reset gedaan (door aan/uit knop en homeknop ingedrukt te houden en dan een van de twee eerst los te laten, etc). Toen vroeg Itunes wel of ik een reservekopie wilde opslaan, ik heb toen ja gezegd en tijdens dat proces viel de Iphone weer uit. Daarna nog een x geprobeerd, nu zonder reservekopie.
Uiteindelijk heeft hij hem volgens mij wel gereset, want Itunes herkent de tel nu als "Iphone" ipv als "Iphone van Maaike".

Nu mijn vraag... 3 weken geleden is mijn oma overleden en ik heb (had) foto's en filmpjes van de uitvaart op mijn telefoon staan. Ik baal natuurlijk heel erg dat ik deze nu niet meer heb.
Nu is mijn vraag: is er nog een of andere mogelijkheid om deze data terug te krijgen? Is er software? Zijn er bedrijven die dit doen? Is het de moeite waard om Apple hier voor te benaderen?? Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven. Ik hoor het graag.

Nog een andere vraag: ik stuur hem volgende week op voor de verzekering. In de voorwaarden staat dat als hij niet gerepareerd kan worden de telefoon eigendom blijft van de verz. maatschappij. Weet iemand of deze dan wordt vernietigd? Of gaan ze onderdelen hergebruiken (refurbished??) en geldt dit dan ook voor onderdelen waar data op staan? Sorry, hoor het is een beetje een lang verhaal geworden. Maar ik zou het heel vervelend vinden als de foto's van oma ergens "rondzwerven".

Groetjes Maaike
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-03-12, 06:57
smiba smiba is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 122
Standaard

Ja. er zijn bedrijven die dat doen...

ik weet niet zeker of je het nog terug kan halen als je iphone al geformatteerd is door itunes (leeg gemaakt)

en ik denk dat ze hem gaan hergebruiken en ja... ook de chip waar de data opstaat

Natuurlijk maken ze die wel leeg. maar het kan zo zijn dat iemand ze ziet (niet een hele groep maar 1 of 2 mensen)
als het echt helemaal kapot is dan vernietigen ze de onderdelen
  #3  
Oud 12-03-12, 13:33
Myque30 Myque30 is offline
• iOS 2.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 2
Standaard

Ok, bedankt voor je antwoord... Kun je een bedrijf noemen waar ik het kan na vragen?

Gr. Maaike
  #4  
Oud 13-03-12, 10:35
tiger1333 tiger1333 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 85
Standaard

Beste Maaike,

Jammer dat je de telefoon hebt gereset.
Indien je je toestel niet had gereset via iTunes waren je gegevens nog te benaderen.

De iPhone had kunnen worden gereinigd en waarschijnlijk was het toestel dan wel opgestart. Na een reset zijn gegevens helaas niet meer terug te halen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Is mijn data nog aanwezig?? wie kan helpen :( Bas12 iPhone algemeen 0 16-11-11 09:38
iPhone: Iphone 3g met 4.1 hoe kan ik mijn bel icoon terug krijgen? mdeuss Jailbreak 1 10-10-10 17:00
Iphone 3g hangt bij opstarten. Kan ik data nog redden? kiekert iPhone algemeen 1 09-10-10 18:13
Wat kan ik nog krijgen voor een 3GS 16 GB uit Belgie ? ipeter Koopinformatie België 2 31-05-10 21:54
Iphone gecrasht, kan je je gegevens nog terug krijgen? dorus iPhone algemeen 13 29-10-08 22:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:40.