iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Simkaart verwijderen en terug (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/114037-simkaart-verwijderen-terug.html)

hoefnagels 13-03-12 08:26

Simkaart verwijderen en terug
 
Hallo,

Ik heb een iphone 4s en zoals jullie weten zit daar een microsim in.
Normaal gebruik ik deze altijd, maar wanneer ik op mijn bijbaan ben (garage monteur) dan neem ik deze dus niet mee omdat ik er zuinig op ben.
Nu heb ik een soort houdertje gekocht waarin ik mijn microsim kan doen waardoor deze nu de grootte heeft van een normale simkaart. Nu kan ik hem dus ook in mijn oude koelkast telefoon stoppen.

Nu mijn vraag:
Kan het wat kwaad als ik 1 tot 2 keer in de week de simkaart uit mijn iphone haal om vervolgens in de oude koelkast te stoppen voor tijdens mijn werk zodat ik deze na mijn werk weer terug in mijn iphone kan doen?

Alvast bedankt.

colliehome 13-03-12 08:41

Maakt helemaal niet uit.

Bomans 13-03-12 08:46

Zie daar ook weinig tot geen probleem in.

XIII 13-03-12 09:11

En slijtage van SIM-kaart en SIM-kaart houders?

Misschien de moeite waard om een 2e kaartje aan te vragen als je provider dat ondersteunt?

Harpets 13-03-12 09:59

Na een sim wissel zul je 48 uur geen tan-sms berichten van tenminste de ING kunnen ontvangen.. Dit is natuurlijk alleen onhandig als dit je bank is :)

tiger1333 13-03-12 10:56

Bij deze ontkracht ik gelijk de berichten die hierboven staan.
1) Het is heel verstandig als je continu je simkaart erin en eruit doet om een reserve simkaart te hebben liggen indien je huidige simkaart wegens slijtage er mee ophoud. Uit ervaring kan ik je vertellen dat sommige simkaarten het gigantisch lang kunnen volhouden, maar er zijn er ook een paar die het opeens op een gegeven moment ermee kan ophouden.
2) Indien dat gebeurt, heb je de andere simkaart, die je gewoon direct kan activeren a.d.v. het simkaartnummer, waardoor je andere simkaart niet meer wordt aangesproken.
3) Dit heeft geen invloed op de tan sms-berichten, aangezien deze alleen gekoppeld zijn aan een 06-nummer, en niet een simkaartnummer.

Iphone3Gs 13-03-12 11:11

Is het misschien niet beter om een duo sim aan te vragen? dit is een 2de simkaart die met de zelfde nr verbonden is, hoef je de simkaart niet steeds uit de Iphone te halen, wel moet je de iphone dan uitzetten als je de simkaart in je koelkast telefoon wilt gebruiken.

Misschien een idee om eens te googlen en of eens bij je provider langs te gaan wat je het beste kunt doen.

tiger1333 13-03-12 11:12

Een Duo sim is inderdaad ook een oplossing, hiervoor hoef je de andere telefoon niet uit te zetten, maar gewoon simpelweg in vliegtuigmodus.

Echter kost een duo sim meestal 5 euro per maand extra.
Dus zou je de kosten moeten afwegen op gebruiksgemak.

jpwg001 13-03-12 11:12

Duosim werkt goed. Zou ik doen!

XIII 13-03-12 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tiger1333 (Bericht 778987)
Echter kost een duo sim meestal 5 euro per maand extra.

Bij T-Mobile NL betaal je eenmalig een klein bedrag voor zo'n kaartje, maar heb je verder geen maandelijkse (extra) kosten.

T-Bob 13-03-12 11:35

Ik heb ook een duosim een in de iphone en een in de nokia deze gebruik ik iedere dag om en om:)

jpwg001 13-03-12 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 779001)
Bij T-Mobile NL betaal je eenmalig een klein bedrag voor zo'n kaartje, maar heb je verder geen maandelijkse (extra) kosten.

T-mobile is geloof ik €17,50 eenmalig... Moet je de simkaarten thuis even activeren, maar dat spreekt voor zich. Gaat via de website van T-mobile.

XIII 13-03-12 12:22

Wow, 35 euro tegenwoordig?

http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/m...ten/ismart.pdf

(ik meen dat het een tientje was voor de oude I-150 abo's)

Iphone3Gs 13-03-12 16:04

Volgens mij was het inderdaad ook maar een 10tje bij T-Mobile want ik weet nog dat ik mijn eeste abbo met een Samsung D500 kreeg en in mijn auto had ik een Samsung met zwart wit beeld haha.

Maar 35 euro tegenwoordig best wel prijzig.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:49.