//

crash na update 5.1

crash na update 5.1 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vanochtend de update naar 5.1 gestart op mijn Iphone 4s. Na een dik kwartier was de witte streep vol. Een half uur later nog geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-03-12, 11:59
GHIP GHIP is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 8
Standaard crash na update 5.1

Vanochtend de update naar 5.1 gestart op mijn Iphone 4s. Na een dik kwartier was de witte streep vol. Een half uur later nog geen verandering. Daarom maar op beide knoppen tegelijk gedrukt. Vroeg ie om itunes en daar de melding dat de herstelmodus bezig was en de optie een herstel uit te voeren.
Ben wel een beetje teleurgesteld in dit kwaliteitsproduct.
Zijn er meer waar de update naar 5.1 niet echt een succes was?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-03-12, 12:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

irrelevante informatie verwijderd

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 14-03-12 om 13:07. Reden: niet relevante informatie
  #3  
Oud 14-03-12, 12:08
DutchGuyDotMe DutchGuyDotMe is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Zeeland
Berichten: 34
Standaard

Misschien een gevalletje 'Geduld is een schone zaak'? Bij mij duurde het ook erg lang (moet er wel bij zeggen, ik heb de update op 2x 3GS uit moeten voeren). Maar na iets meer dan een uur (bij beiden) was het dan toch eindelijk voorelkaar.

(moet wel zeggen, de eerste keer begon ik me na een half uur toch ook een beetje zorgen te maken)
  #4  
Oud 14-03-12, 12:54
GHIP GHIP is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 8
Standaard

Volgens mij stond gebruikersvriendelijkheid en duidelijkheid naar eindgebruikers die niet perse affiniteit hebben met techniek voorop bij Apple. Als en uploadstreep al een dik half uur volledig is na een oploadproces dat zelf al bijna 20 minuten duurde dan mag je toch wel veronderstellen dat er iets mis gaat. Als iets zo lang duurt verwacht ik van te voren een waarschuwing -zeker van Apple- .

Maar goed wie nog niet heeft geupdate: doe het 's nachts of zo.

Voor de volgende keer en stel ik mijn verwachtingen alvast bij. Updates kunnen rustig een dik uur duren dat is normaal en verwacht geen waarschuwing van te voren. Je moet blijkbaar ook niet te veel verwachten.

Moest overigens het herstelproces 2x uitvoeren omdat na het draaien hiervan het apparaat weer om itunes ging vragen waar ik weer de de melding kreeg dat ik een herstel moest doen.

Maar goed na een uur updatepoging en een nog twee maal 20 minuten hobbyen met met itunes en de mac deed ie het dan weer.
  #5  
Oud 14-03-12, 13:08
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Zoals @timosha stelde. Geduld is een mooie zaak. Een update onderbreken is dan ook steeds een slechte zaak. Mocht het nu echt heeeel lang duren dan is het wat anders. Dan heb je geen keuze. Mijn iPhone heeft een uur moeten updaten. Die van mijn echtgenote slechts 20 minuten. Mijn 14 GB gevuld en de hare slechts 8 GB.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #6  
Oud 14-03-12, 13:22
GHIP GHIP is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 8
Standaard

Die van mijn partner was ook snel klaar. Heeft wel meer geheugen maar bij ons beiden staat er niet veel op en is nog veel geheugen vrij. Vandaar onze verbazing toen ie na meer dan een uur nog hing. Maar goed is opgelost alleen wat foto's kwijt, wat ergernis en een les rijker.
  #7  
Oud 14-03-12, 14:13
DutchGuyDotMe DutchGuyDotMe is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Zeeland
Berichten: 34
Standaard

Gebruiksvriendelijk was het zeker niet! En je gaat je op een gegeven moment inderdaad afvragen of het wel goed gaat. Maar schijnbaar is de ene iPhone er langer mee bezig dan de andere... (zeker als je een ouder model hebt zoals in mijn geval)
  #8  
Oud 14-03-12, 14:27
Eamane Eamane is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Mijne is er zo'n 3u mee bezig geweest, waarvan 2u en 45min halverwege stilgestaan. Ik heb hem dus toch maar afgebroken.

Met herstellen nu hetzelfde probleem.

Dit is iedere keer weer bij die updates, word er niet goed van!
  #9  
Oud 14-03-12, 15:19
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Probeer eens in DFU
  #10  
Oud 14-03-12, 15:25
GHIP GHIP is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 8
Standaard

Jammer om te horen dat er meer mensen problemen hebben gehad met de update maar toch een troost om te horen dat ik niet de enige ben die ermee aan het tobben was. Hopelijk dat door dit bericht nog wat mensen gewaarschuwd zijn: maak ff een back up en start 'm niet op als eigenlijk net wat anders wilde gaan doen.
Let ook even op dat wat eruit ziet als een onschuldige update is blijkbaar gewoon een heel nieuwe OS is. Maar ja de hamvraag blijft hoe lang vinden we dat we tegen zo'n dood appeltje aan moeten blijven staren.......
  #11  
Oud 14-03-12, 15:29
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Even een tegenverhaal, tegen deze horror in. Ik heb mijn 4 met 16Gb en mijn vrouw haar 3GS 8Gb zonder enig probleem kunnen updaten. Het hele proces liep goed. duurde 25 minuten per toestel, ongeveer. Niet OTA gedaan, trouwens.
  #12  
Oud 14-03-12, 15:35
GHIP GHIP is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 8
Standaard

Bedoel je dat je hem aan je pc hebt gekoppeld en het via itunes/de apple store hebt gedaan. Dat is wel een hele bruikbare tip: bedankt! Daar kan je natuurlijk ook naar updates laten zoeken. Kan je direct eerst even een back up maken. Ga ik voortaan ook zo doen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 maart 2012 om 15:39 ----------

Hoewel...moet je natuurlijk wel je pc weer aan een kabel hangen en niet via je draadloze netwerk laten downloaden.
  #13  
Oud 14-03-12, 15:46
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GHIP Bekijk bericht
Bedoel je dat je hem aan je pc hebt gekoppeld en het via itunes/de apple store hebt gedaan. Dat is wel een hele bruikbare tip: bedankt! Daar kan je natuurlijk ook naar updates laten zoeken. Kan je direct eerst even een back up maken. Ga ik voortaan ook zo doen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 maart 2012 om 15:39 ----------

Hoewel...moet je natuurlijk wel je pc weer aan een kabel hangen en niet via je draadloze netwerk laten downloaden.
Dat is inderdaad wat ik bedoel. Mijn laptop gaat gewoon via een draadloos netwerk. Maar die downloadt eerst de software, pakt die dan uit en gaat dan de iphone pas aanpakken. Tijdens het downloaden van de software, kun je je iphone ook gewoon gebruiken. Het is in een redelijk Wi-Finetwerk niet nodig de laptop aan een kabel te hangen.
  #14  
Oud 14-03-12, 15:46
Eamane Eamane is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik doe het altijd via iTunes...
Inmiddels is hij hersteld en nu is iTunes bezig alle apps enzo er weer op te zetten (foto's al klaar ).

Ik bedenk me net dat ik het de vorige keer volgens mij uit ellende uiteindelijk maar op de pc van manlief gedaan heb en dat het toen wel ging.
Nou hopen dat ik zo slim ben de volgende keer gelijk zijn pc te gebruiken, zodat ik niet nog eens 4,5(!!!) uur bezig ben met het updaten van mijn iPhone .

Hebben jullie hier ervaring mee? Dat de pc/laptop het blijkbaar niet aankan oid?

Edit:
Ik lees hierboven dus over draadloos internet... Zou dat het hele probleem zijn? Laptop is draadloos, pc niet...
  #15  
Oud 14-03-12, 15:47
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eamane Bekijk bericht
Ik doe het altijd via iTunes...
Inmiddels is hij hersteld en nu is iTunes bezig alle apps enzo er weer op te zetten (foto's al klaar ).

Ik bedenk me net dat ik het de vorige keer volgens mij uit ellende uiteindelijk maar op de pc van manlief gedaan heb en dat het toen wel ging.
Nou hopen dat ik zo slim ben de volgende keer gelijk zijn pc te gebruiken, zodat ik niet nog eens 4,5(!!!) uur bezig ben met het updaten van mijn iPhone .

Hebben jullie hier ervaring mee? Dat de pc/laptop het blijkbaar niet aankan oid?
Zie post hierboven. Met laptop geen problemen.
  #16  
Oud 14-03-12, 15:55
GHIP GHIP is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 Bekijk bericht
Dat is inderdaad wat ik bedoel. Mijn laptop gaat gewoon via een draadloos netwerk. Maar die downloadt eerst de software, pakt die dan uit en gaat dan de iphone pas aanpakken. Tijdens het downloaden van de software, kun je je iphone ook gewoon gebruiken. Het is in een redelijk Wi-Finetwerk niet nodig de laptop aan een kabel te hangen.
Ok fijn om te weten dat dat zo werkt.
  #17  
Oud 14-03-12, 15:56
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Ik heb de updates van 2 x iPhone en 1 iPad OTA gedaan. Geen problemen. iPad opgezet en gaan slapen. 's morgens de krant erop gelezen. Geen enkel pijntje.
Maar lees steeds eens wat de update inhoud en neem je tijd. En als je batterij te laag is, hang hem dan aan. ( Je moet meer dan 50% hebben)
  #18  
Oud 14-03-12, 16:03
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Ik heb de updates van 2 x iPhone en 1 iPad OTA gedaan. Geen problemen. iPad opgezet en gaan slapen. 's morgens de krant erop gelezen. Geen enkel pijntje.
Maar lees steeds eens wat de update inhoud en neem je tijd. En als je batterij te laag is, hang hem dan aan. ( Je moet meer dan 50% hebben)
Is inderdaad geen klusje van 5 minuten. Maar er gebeurt ook heel wat in je telefoon.
  #19  
Oud 14-03-12, 16:07
GHIP GHIP is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 8
Standaard

Ik bekijk altijd wat de update inhoudt had ik nu ook gedaan en dat zag er niet spannend uit. Daar stond een rijtje problemen dat opgelost ging worden. Had alleen geen acht geslagen op de titel.
Ik blijf erbij dat het gebruikersvriendelijk zou zijn wanneer Apple bij die informatie opneemt of iets een lichte of een zware update is. Eerder updates waren zo gepiept dus dat verwacht ik dan nu ook. Weet ik veel of mijn besturingssysteem 5.0 of 5.1 is. Wat dat betreft ben ik precies de doelgroep van Apple: het ding moet het gewoon doen zonder al te veel gedoe. Tot vanochtend was dat ook zo.

Iphone kwam overigens net vol van zijn lader af.

Maar voortaan weiger ik updates en hang ik hem savonds aan mijn macbook. Problem solved (maar nog wel steeds een beetje teleurgesteld natuurlijk )
  #20  
Oud 14-03-12, 16:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 Bekijk bericht
Is inderdaad geen klusje van 5 minuten. Maar er gebeurt ook heel wat in je telefoon.
Een OTA update is een Delta-update. Dat kan je vergelijken met een open hart operatie, er wordt aan het hart (de kernels en deamons) geknutseld maar ondertussen moet de patiënt wel blijven leven.

De twee kernels, de standaard apps, de deamons, de property lists, enz... enz... enz... worden aangepast. Omdat te doen worden kopijen (shadow copies) gemaakt van die modules die na de patches de oude modules vervangen.

Afhankelijk van de vrije geheugenruimte, de netwerk bandbreedte en de snelheid van de processor kan dat écht een tijdje duren.
Reageren

Labels
5.1, crash, herstel



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Crash tijden update 4.3 jmb24 iPhone algemeen 9 13-03-11 22:13
Iphone crash na automatische update llot Archief 1 07-11-09 09:26
crash apps na update 2.1 dennis9920 iPhone Apps 7 14-09-08 01:32
HELP: Iphone crash na 1.1.3 installer update eus Jailbreak apps en thema's 3 02-02-08 13:18
Update naar 1.1.1 na crash? RRed Unlock [archief] 3 26-10-07 17:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:35.