iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Extreem dataverbruik (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/114232-extreem-dataverbruik.html)

Apriltal 15-03-12 21:51

Extreem dataverbruik
 
Wie kent het volgende probleem? Of sterker nog........ Wie weet een of DE oplossing in deze? Vandaag wakker geworden om 07.00 uur en om 10.00 uur had ik al 14mb gedownload???? Dit terwijl ik gewoon thuis was en Wi-Fi actief had. In die tussen tijd niet ge what's apped /gefeud of wat dan ook....Ik snap er helemaal niks van ......... Alle downloads of updates doe ik via Wi-Fi thuis dus dit zou geen dataverkeer voor mijn 3g moeten opleveren. Toch blijkt op mijn rekeningspecificatie toch via 3g veel verbruikt te hebben. Waar kan dit aan liggen?

Iphone3Gs 16-03-12 08:22

Als je thuis bent op de Wi-Fi heb je dan ook de 3g aan staan? misschien maakt hij dan nog wel verbinding. Mijn tip is dan ook als je thuis komt gelijk de Wi-Fi aanzetten en de 3g uitschakelen.

Apriltal 16-03-12 12:41

Bedankt voor je tip! Ik zal mijn 3g thuis uitzetten en dan ben ik benieuwd of het minder wordt.

apotheosis 16-03-12 16:29

Ik ben ook iedere dag (wel over heel de dag bekeken) ondanks ik op Wi-Fi surf toch 10tal MB kwijt.
Hoe dat komt weet ik niet al zie ik soms wel eens als ik op de homebutton duw enzo en slide dat ik eerst edge of 3G zie verschijnen en dan pas Wi-Fi, maar als je 14MB kwijt bent op zo'n korte tijd dan ligt het mss heel mss aan een app van je ofzo? Welke app geen idee?

Mss eens herstellen maarja, herstellen is hier bij mij altijd volledig herbeginnen mee alles in te stellen, foto's kwijt en dus eerst op de pc zetten enz....
Mobiele data uitzetten is idd een mogelijkheid maarja.....ikzelf ben nogal lui en heb der weinig tot nooit zin in.

Guest-20180925190238 16-03-12 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 780251)
Ik ben ook iedere dag (wel over heel de dag bekeken) ondanks ik op Wi-Fi surf toch 10tal MB kwijt.
Hoe dat komt weet ik niet al zie ik soms wel eens als ik op de homebutton duw enzo en slide dat ik eerst edge of 3G zie verschijnen en dan pas Wi-Fi,

In de slaapstand staat Wi-Fi uit, helemaal uit. Als een iPhone in de slaapstand staat loopt alle dataverkeer over 3G, Edge of GPRS. Alle pushberichten, e-mails, enz.. komen dan over het mobiele datanetwerk binnen.

Bovendien wordt er over het mobiele datanetwerk altijd data verstuurd, dat is bv. al nodig om de verbinding in stand te houden.

apotheosis 16-03-12 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 780274)
In de slaapstand staat Wi-Fi uit, helemaal uit. Als een iPhone in de slaapstand staat loopt alle dataverkeer over 3G, Edge of GPRS. Alle pushberichten, e-mails, enz.. komen dan over het mobiele datanetwerk binnen.

Bovendien wordt er over het mobiele datanetwerk altijd data verstuurd, dat is bv. al nodig om de verbinding in stand te houden.

AAA,dat zal dus de reden zijn maar da kan me nie schelen, heb genoeg aan 2GB per maand. (tenzij ik tv kijk).

mayawandelt 20-03-12 13:44

Vergeet zeker nooit je actieve apps af en toe te sluiten. Ik had dit ook voor in het begin waardoor ik veel data verbruikte !

Duw 2x op je home buttem. Onderaan zie je je actieve apps verschijnen. Ga met je vinger op een van die apps staan en blijf erop duwen tot ze gaan trillen. Er komen kruisjes bij. Nu kan je de actieve apps sluiten.

Als je bv je facebook hebt openstaan, dan haalt je iphone alle binnenkomende data binnen...

Veel succes !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:33.