iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Hoelang gaan jullie met de batterij mee (iPhone 4S alleen) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/114270-hoelang-gaan-jullie-de-batterij-mee-iphone-4s-alleen.html)

iTed 19-04-12 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door larskov (Bericht 788868)
Wellicht dat 1 of andere jailbreak tweak roet in het eten gooit want dit is echt dramatisch.

Zou zomaar kunnen. Ik had ook waardeloze batterijduur (20 uur max. gemiddeld gebruik). Heb toen toch jailbreak verwijderd en ben naar 5.1 gegaan. Sindsdien met gemak 50-60 uur...

larskov 19-04-12 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iTed (Bericht 788870)
Zou zomaar kunnen. Ik had ook waardeloze batterijduur (20 uur max. gemiddeld gebruik). Heb toen toch jailbreak verwijderd en ben naar 5.1 gegaan. Sindsdien met gemak 50-60 uur...

Ja dat vreesde ik al. Hoop dat er snel een JB voor 5.1 komt, mijn JB kan ik niet echt meer missen door tethering functie voor m'n iPad. Zal eens proberen om mijn 5 laatste tweaks eraf te gooien want sindsdien is de batterij in 1 keer echt slecht geworden, daarvoor max 1,5 dag. Vooral dat uitvallen in de nacht is erg vervelend. Wekker ging vanochtend niet af :(.

schmeink 19-04-12 11:17

ik haal amper de dag door :(

backlight al terug gezet, en zoveel mogelijk 3G uit

boeffie 22-04-12 20:05

Snelheid van je internet verbinding speelt een grote rol in het verbruik , mijn verbinding is op het moment door een fout bij mijn provider 0,36 Mbps en dat moet 10 keer zoveel zijn maar hierdoor moet de iPhone zwaarder werk leveren en is mijn accu snel leeg

verhto 23-04-12 14:07

gebruik 30 min
stand-by 6uur 6 min

99%

Dubbelo7 23-04-12 17:51

Gebruik 4 uur 58 minuten Stand-by 1 dag 2 uur Over 20%

iAndries 23-04-12 21:07

Gebruik 6 uur , 59 minuten
Stanby 1dag , 13 uur
Batterij 10%

Rhan 24-04-12 09:25

Tot nu toe mijn beste batterij leven op afgelopen Vrijdag.

Usage: 9 Hours, 0 Minutes
Standby: 2 Days, 0 Hours

2% battery left.

Carmenfd 25-04-12 10:16

Ik ben ten einde raad met mijn batterij!
Vanochtend om 6.30 van de lader gehaald en nu (10.16) is mijn batterij nog maar 50%. Ik verlaat het huis niet meer zonder lader.

Het enige wat ik er mee gedaan heb is af en toe whatsappen, de app van nu.nl bekeken en that's it! Locatievoorziening staat aan voor Latitude, MBstatus en het Weer. Verder draaien er geen tot nauwelijks applicaties op de achtergrond. Schermhelderheid staat laag en op automatisch aanpassen. Siri staat overigens wel geactiveerd.
Na veel gelezen te hebben over uit en aan zetten heb ik dit geprobeerd in de hoop dat er wat meer percentages bij kwamen, helaas het was zelfs minder!

Iemand een idee wat ik nu nog kan doen behalve aan de instellingen prutsen, want dit heb ik al uitgevoerd. Misschien terug naar de winkel? (alleen ik wil mijn iPhoneywone niet kwijt, haha)

Ik ben benieuwd!

Caneezy 25-04-12 16:37

Ik heb een vraag aan de mensen hier: 3G aan, Muziek aan, Anderhalf uur reizen, 15-20% kwijt. Is dit normaal op de iPhone 4S? Als ik thuis op Wi-Fi ben gaat me telefoon bijna anderhalf dag mee met gebruik Whatsapp/Imessage etc.

josvandersmissen 26-04-12 13:48

Wil er maar even op wijzen dat elke keer een iPhone in een dock wordt geplaatst, hij automatisch oplaadt. Indien hij niet tot de volle 100% wordt geladen, gaat je percentage omhoog maar begint de teller van het gebruik niet opnieuw bij 0. Een gebruik van 4-6u (afhankelijk van de instellingen en zware apps etc.) lijkt mij normaal. Als je zoals iemand hierboven, 3uur drawsomething speelt, ja sorry maar dan gaat elke batterij snel omlaag. Natuurlijk zit er verschil op de autonomie, maar ik vermoed dat dit vaak aan de gekozen instellingen en intensiteit van gebruik ligt. Heb zelf wel ooit wel eens hetzelfde probleem gehad, waarbij ik echt niet wist waar het probleem zat. Een handige truc is de iphone niet herstellen van een back-up maar contacten en apps manueel erop zetten. Indien er een foutje in de back-up zit wordt dit elke keer opnieuw op de iphone gezet. Mvg

Guest-20180925190238 26-04-12 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caneezy (Bericht 790501)
Ik heb een vraag aan de mensen hier: 3G aan, Muziek aan, Anderhalf uur reizen, 15-20% kwijt. Is dit normaal op de iPhone 4S?

3G (UMTS/HSPDA) is de grootste energieverbruiker in elke smartphone. Afhankelijk van de gebruikte bandbreedte en de afstand tot het UMTS/HSPDA basisstation ligt het zendvermogen tussen de 100 mW en 2.000 mW (maximum).

Als je in een auto of trein reist komen er nog twee hinderlijke parameters bij:

Primo, je zit quasi in een Kooi van Faraday waardoor er meer zendvermogen nodig is.

Secundo, het UMTS/HSPDA basisstation staat stil maar het voertuig beweegt zich dit veroorzaakt een Dopplereffect waardoor de kans op transmissiefouten groter is. Door de snelle beweging van het voertuig moet de iPhone ook veel vaker overschakelen op een ander 3G basisstation.

KriZ82 27-04-12 02:36

1 Bijlage(n)
Als ik hem niet teveel gebruik gaat hij aardig lang mee.

jevamo 28-07-12 11:20

1 Bijlage(n)
iOs 6 beta 3. Schone installatie. locatie voorzieningen van systeem uit, alleen degene die je echt nodig hebt. helderheid op 60% en automatisch aanpassen. opties van spotlight ook uit staan.

deleon 30-07-12 13:01

Bij mijn 2 weken oude 4S liep de batterij ook -terwijl je er naar keek- leeg.
Nu na een paar weken is de conditie van de batterij beter geworden. Maar wat zeker helpt is 3G uitschakelen. Dat is -denk ik- de grootste energieslurper, constateer ik ook zelf. Aangezien ik onderweg niet de hele tijd internet, kan dat ook gerust uit. En ook wel locatievoorziening uitzetten helpt.
Aldus zie ik nu het volgende resultaat. En dat is m.i. niet slecht.

Voor de oplettende kijker. Ik zit momenteel zo'n 10 km Duitsland in en heb met KPN altijd nog 3 streepjes. ;)

http://i92.photobucket.com/albums/l2...2/8daf8bd7.jpg

jevamo 05-08-12 23:59

1 Bijlage(n)
de batterij gaat heel lang mee gezien deze resultaten:

apotheosis 06-08-12 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deleon (Bericht 811232)
Bij mijn 2 weken oude 4S liep de batterij ook -terwijl je er naar keek- leeg.
Nu na een paar weken is de conditie van de batterij beter geworden. Maar wat zeker helpt is 3G uitschakelen. Dat is -denk ik- de grootste energieslurper, constateer ik ook zelf. Aangezien ik onderweg niet de hele tijd internet, kan dat ook gerust uit. En ook wel locatievoorziening uitzetten helpt.
Aldus zie ik nu het volgende resultaat. En dat is m.i. niet slecht.

Voor de oplettende kijker. Ik zit momenteel zo'n 10 km Duitsland in en heb met KPN altijd nog 3 streepjes. ;)

http://i92.photobucket.com/albums/l2...2/8daf8bd7.jpg

Ik doe er er max 5 uren mee als ik intensief mee bezig ben, alles sta wel aan. Ik ben ne luiaard ook, geen zin om telkens 3G enzo te gaan afzetten. Maar mss moetk het toch eens testen en alleen beginnen door 3G af te zetten, benieuwd wat dat gaat geven.

Op Wi-Fi welteverstaan, op 3G zelf surfen haal ik mee moeite 3 uren gebruik (wel intensief).

jevamo 06-08-12 07:44

Wat ik ook opmerk is dat wanneer je hem van de lader haalt, dat hij binnen 20 min op 99% of 98% staat. Zet je hen uit en weer aan staat er weer 100% voor langere tijd.

3G uit heeft niet zoveel zin (mijn ervaring dan) evenals locatievoorzieningen. Zolang ze niet gebruikt worden, doen ze ook niks. Ook lijkt het de ene dag dat de batt langer mee gaat dan op een andere dag, bij hetzelfde soort gebruik

deleon 06-08-12 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevamo (Bericht 812244)

3G uit heeft niet zoveel zin (mijn ervaring dan) evenals locatievoorzieningen. Zolang ze niet gebruikt worden, doen ze ook niks.

Da's dus niet mijn ervaring.....sinds ik 3G uit heb gezet (internet weinig onderweg en als ik dat wil doen, is het zo aan gezet) en van bijna alle apps de locatievoorziening, gaat mijn batterij merkbaar langer mee.
Hele dag aan, 'zie' je de batterij bijna leeglopen a.h.w. Heb het uitgeprobeerd.
En..als je steeds mobiel (lees: onderweg) bent, doen ze wel degelijk wat, nl. datgene waarvoor ze bedoeld zijn. :rolleyes:

Roos79 18-08-12 12:19

Misschien niet t juiste topic maar mijn tante haar iPhone heeft gebruik en standby tijd nagenoeg gelijk staan...
Dus 18 uur standby en 16 uur gebruik nu ben ik dus aan het puzzelen waar dat aan kan liggen ik weet dat ze bleutooth altijd aan heeft en verder doet ze er niet vreselijk veel mee.
Iemand ideetjes hoe dit weer normaal te krijgen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:58.