iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ik snap niks van iMessage (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/114287-snap-niks-imessage.html)

Tyrasibion 16-03-12 17:07

Ik snap niks van iMessage
 
Heb nu sinds een week een iPhone 4s. Nu heb ik al een iMessage gesprek gehad met een vriend van me. Ik stuurde hem de dag dat ik de iPhone kocht een berichtje, maar voor 1 of andere reden was dat berichtje groen (smsje). Toen hij wat terug stuurde, was het blauw, en nu is het blauw elke keer als ik hem een bericht stuur.

Als ik andere mensen met een iPhone (en iOS 5) probeer te smsen, is het ALTIJD groen. Ik snap niet hoe ik een iMessage moet versturen. Ik heb dit bij meerdere mensen geprobeerd, het is elke keer groen.

Heb vandaag een smsje gestuurd naar m'n zus (iPhone 4 met iOS 5) en het bericht was groen, ook het bericht dat ik terug kreeg.

Ik heb al gekeken of iMessage aan staan in opties, telefoon opnieuw gestart. Snap er de ballen niet van.

apotheosis 16-03-12 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrasibion (Bericht 780269)
Heb nu sinds een week een iPhone 4s. Nu heb ik al een iMessage gesprek gehad met een vriend van me. Ik stuurde hem de dag dat ik de iPhone kocht een berichtje, maar voor 1 of andere reden was dat berichtje groen (smsje). Toen hij wat terug stuurde, was het blauw, en nu is het blauw elke keer als ik hem een bericht stuur.

Als ik andere mensen met een iPhone (en iOS 5) probeer te smsen, is het ALTIJD groen. Ik snap niet hoe ik een iMessage moet versturen. Ik heb dit bij meerdere mensen geprobeerd, het is elke keer groen.

Heb vandaag een smsje gestuurd naar m'n zus (iPhone 4 met iOS 5) en het bericht was groen, ook het bericht dat ik terug kreeg.

Ik heb al gekeken of iMessage aan staan in opties, telefoon opnieuw gestart. Snap er de ballen niet van.

Imessage werkt alleen naar andere imessage, van iphone naar iphone (of ipad).

Naar iemand anders sturen die geen imessage/iphone heeft moet dat groen gekleurd zijn, naar iemand sturen die wel iphone/imessage heeft moet blauw zijn.

Wat wel zo is is dat imessage nog niet 100% op punt staat merk ik, naar mijne maat hebk dat soms ook voor ik naar deze stuur en het groen, is, ik heb deze net eentje gestuurd en nu ist wel blauw.

Ik denk niet dat er veel aan te doen is (als imessage aanstaat in uw berichten optie= instellingen-berichten).

oetrenoe 16-03-12 17:50

imessage
 
na de laatste update van het os moet je imessage uit /aan zetten daarna de iphone uit /aan zetten, bij mij loste het de problemen op

apotheosis 16-03-12 18:22

Als je imessage aan en uitzet ben ik iedere keer hier 0.50cent kwijt.

KvdS 17-03-12 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 780283)
Imessage werkt alleen naar andere imessage, van iphone naar iphone (of ipad).


Ook naar een iPod Touch. Dit is op zich vervelend, want mijn zoon heeft lang niet altijd bereik (Wi-Fi). Hierdoor moet ik goed kijken welk "account" ik van hem pak binnen het sms programma, het sms-account naar zijn telefoon (groen) of het blauwe iMessage-account naar zijn iPod.




Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 780299)
Als je imessage aan en uitzet ben ik iedere keer hier 0.50cent kwijt.


Dit is afhankelijk van je provider. T-Mobile rekent hier niets voor, andere providers rekenen de sms kosten naar een buitenlandnummer (Engeland).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:56.