iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Knoppen werken erg slecht (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/114636-knoppen-werken-erg-slecht.html)

Vaati 21-03-12 00:43

Knoppen werken erg slecht
 
Hallo allemaal,

Ik ben nog nieuw hier op het forum, dus ik hoop dat ik alles goed uitleg. Ik ben al een tijdje in het bezit van een oude iphone 3g. Ondanks dat ik weet dat dit een ouder toestel betreft, gebruik ik hem met plezier in docks en met de headphones om muziek te luisteren. Ik gebruik hem het meeste als muziekapparaat, waar hij prima voor geschikt is.

Echter ik kom nu met een probleem. Ik ben bang dat mijn toestel aan slijtage onderhevig is, aangezien mijn lock button en de home button erg slecht werken. Vaak werken ze totaal niet en soms reageren ze wel. Echter betrouwbaar is het niet en dit wekt veel irritaties op.

Ik heb al geprobeerd de home button te kalibreren, dit vond ik op google. Na deze poging ging het iets beter, maar niet veel. Ook heb ik geprobeerd de iphone te herstellen. Veel resultaat heeft het niet en ik ben bang dat het een fysiek probleem is aan mijn iphone.

Graag zou ik mijn iphone nog wat langer willen gebruiken. Ik hoop dat jullie nog wat oplossingen kunnen aandragen, zodat deze iphone nog niet de vergetelheid in hoeft.

Bij voorbaat dank,
Vaati

Pascal717 21-03-12 01:24

Denkt dat het enigste wat je kan doen is de home en lock button te vervangen.

jpwg001 21-03-12 07:59

Ander advies dan in bovenstaande post heb ik niet, maar ik vind het een nobel streven om de klassiekers in leven te houden.

Vaati 21-03-12 10:10

En wat gaat dat kosten als ik vragen mag? Het heeft voor mij niet heel veel zin om er heel veel geld aan uit te geven namelijk, want dan kan ik alsnog een ipod touch aanschaffen aangezien ik niet bel met mijn iphone

jpwg001 21-03-12 10:15

Als je er zo in staat, kun je de gok nemen om de onderdelen te kopen en proberen je telefoon zelf open te schroeven. Er zijn vast tutorials op youtube te vinden. Onderdelen weet ik de prijzen niet van, maar met Google kom je daar vast en zeker achter.

Vaati 21-03-12 12:18

Zelf zie ik er niet veel heil in om de iphone zelf open te schroeven. Telefoons zijn mij toch iets te fijn om zelf open te maken.

tiger1333 21-03-12 12:29

De homebutton vervangen voor een leek is niet te doen, eveneens de head phone flex.

Voor de homebutton dient het glas te worden gelift zonder te beschadigen.
Voor de headphone flex moet de complete inhoud worden vervangen.

Reparatie kost ongeveer 80 euro voor beide knoppen in diverse reparatiecentra.

Vaati 21-03-12 17:51

Dan houdt het helaas op, ik vind dat toch echt iets teveel. Ik investeer die 80 euro liever in een nieuw appel apparaat ipv deze te herstellen.

Ik dank jullie voor jullie reacties, mocht er iemand nog wat weten dan hoor ik het uiteraard graag!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:28.