iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen geluid via autoradio (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/114741-geen-geluid-via-autoradio.html)

Edgar24 22-03-12 17:51

Geen geluid via autoradio
 
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe Sony autoradio gekocht. Type: MEX-BT3900U.

Speciaal om via deze autoradio handsfree te bellenet m'n iPhone 4 in de auto. Daar is dit type ook voor gemaakt volgens de verkoper en de verpakking.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om in de BTPhone stand het stemgeluid over de boxen van de auto te laten klinken.

Overige alle dingen, waaronder ook BTAudio streamen en mn iphone 4 adresboek uitlezen via de radio gaat wel prima.

Heeft het wellicht te maken dat de iPhone alleen maar een bepaald BT profiel heeft / vrij is gegeven door Apple?

Elke tip is welkom!

Alvast bedankt.

Gr. Edgar

MiDe74 22-03-12 17:53

Hoe stream je audio naar je radio? Ik heb namelijk het omgekeerde, bellen etc gaat goed maar ik krijg mn muziek niet afgespeeld......

Edgar24 22-03-12 17:59

@MiDe74: in de stand (mode/source) BTA. Bleutooth audio. Je moet dus eerst wel BT contact hebben en het iPod icoontje in het scherm hebben staan. Maar heb jij dus ook dit type autoradio? Heb jij voor het bellen iets speciaals moeten instellen op je iPhone? Op de BT koppeling na natuurlijk.

MiDe74 22-03-12 18:08

Nee ik heb een Alpine maar neem aan dat dat wel op dezelfde manier moet werken. Heb niks hoeven instellen. Bt aanzetten connecten met de radio en klaar. Hoe zorg je er voor dat je dan de muziek op je radio hoort? Ik kan nergens bepalen dat ik de audio via BT wil sturen. Als ik dus mijn muziek aanzet komt ie gewoon uit de iphone.

Edgar24 22-03-12 23:47

@MiDe74: Als je iPhone via BT verbonden is, kun je via de AirPlay Button in je Muziek app (IPod) kiezen voor de wijze van afspelen van het geluid. Via iPhone, luidsprekers, of in jouw geval je Alpine.

jpwg001 23-03-12 09:46

@TS; heb je het al eens met een andere iDevice geprobeerd? Een iPod, iPad of een andere iPhone?

tiger1333 23-03-12 13:48

Ik zal dit even voor je controleren.
Wij hebben o.a deze radio hier.

Hij werkt in iedergeval prima met een Samsung Galaxy Nexus of Samsung Galaxy S2

MiDe74 23-03-12 13:53

Ik kan dat airplay knopje nergens vinden.

tiger1333 27-03-12 11:34

Beste,

Gisteren hebben wij dit getest en alles werkt perfect.
iPhone 4 16GB iOS 5.0.1

Wat je kan proberen, is een andere iPhone, je iPhone te herstellen of de radio om te wisselen.

Edgar24 04-04-12 09:38

Gegroet allen,

Ik heb de oplossing gevonden en alles doet het nu naar behoren. Wat het was; ik las op het "Sony autoradio's forum" dat het geluid van de BT telefoon alleen via de frontspeakers wordt uitgezonden.

In de oude bedrading van mijn auto (nog voor de tijd van de nu standaard euroconnector) waren de frontspeakers aangesloten op de rearspeakers aansluiting. En rearspeakers heb ik niet in deze auto. Dus, bekabeling aangepast en Voilą!

Bedankt voor jullie meedenken. En wellicht dat anderen ook wat aan deze uiteindelijk toch nog gevonden oplossing hebben. Het lag dus niet aan de dony autoradio.

Vriendelijke groet,

Edgar Donkervliet
Almere

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 april 2012 om 10:37 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MiDe74 (Bericht 782322)
Ik kan dat airplay knopje nergens vinden.

Als je iPhone is verbonden met een Bluetooth (BT) audio uitvoer apparaat staat het AirPlay icoontje links van de gewone play button. Het is zo'n driehoekje wat omhoog wijst als een soort pijltje.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 april 2012 om 10:41 ----------

Eh sorry, RECHTS van de normale afspeelknop (play) natuurlijk!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:20.