iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Dynafix raakt me iphone 4s kwijt (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/114813-dynafix-raakt-iphone-4s-kwijt.html)

Dantis 23-03-12 16:53

Dynafix iPhone4s kwijt
 
Je leest het goed,had mijn iphone 4s opgestuurd en aangetekend en deze is ook aangekomen via track en trace en ondertekend door dynafix en nog beweren dat ze het toestel niet hebben ontvangen.

Wat moet ik nu doen afwachten tot ie boven water komt ?

debroei 23-03-12 17:37

Nee ik zou ze gewoon een copie sturen van je tracktrace bericht, en ze vragen om een reactie.
Ik weet niet of je via TNT een officieel bewijs document kunt opvragen?
Ook vindt ik het wel van belang hoe lang het geleden is dat de telefoon bij dynafix is aangekomen.

Dantis 23-03-12 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 782384)
Nee ik zou ze gewoon een copie sturen van je tracktrace bericht, en ze vragen om een reactie.
Ik weet niet of je via TNT een officieel bewijs document kunt opvragen?
Ook vindt ik het wel van belang hoe lang het geleden is dat de telefoon bij dynafix is aangekomen.

ik had al een copie verstuurd van de track en trace en een printscreen dat deze ontvangen was en ondertekend dit was al week geleden was eigelijk benieuwd naar de status maar kreeg als antwoord dat het toestel nooit was aangekomen volgens hun.

ik stel ze zeker aansprakelijk.

mail.eve 23-03-12 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dantis (Bericht 782387)
ik had al een copie verstuurd van de track en trace en een printscreen dat deze ontvangen was en ondertekend dit was al week geleden was eigelijk benieuwd naar de status maar kreeg als antwoord dat het toestel nooit was aangekomen volgens hun.

ik stel ze zeker aansprakelijk.

Dat kan niet, omdat niet is aangetoond dat hij op dat adres is afgeleverd en is aangetekend. In dit geval moet je PostNL in gebreke stellen, volgens de gegevens hebben deze jouw iPhone afgeleverd en laten tekenen! Daar moet je dus eerst aankloppen.

Dantis 23-03-12 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 782394)
Dat kan niet, omdat niet is aangetoond dat hij op dat adres is afgeleverd en is aangetekend. In dit geval moet je PostNL in gebreke stellen, volgens de gegevens hebben deze jouw iPhone afgeleverd en laten tekenen! Daar moet je dus eerst aankloppen.

ik denk het niet, postnl heeft het pakket afgeleverd op het adres van dynafix staat ook op de website van track en trace,dan is de telefoon wel op het adres van dynafix gekomen,pakket was ook aangetekend er moest getekend worden,dat is ook gedaan bij dynafix adres gegevens kloppen gewoon, volgens mij heeft postnl zijn werk gedaan,maar zal contact met postnl zoeken.

en als ik google op betreffende zaak dan zijn er meer horrorverhalen ik ben ook niet de enigste.

FamousD 23-03-12 22:07

Zoals mail.eve zegt, ik denk ook dat je bij Postnl moet zijn. Is je pakketje niet verzekerd tot 500 euro als je hem aangetekend hebt verzonden. Verder kan het ook gebeuren dat ze het pakketje op een fout adres afleveren. Als de persoon zijn handtekening zet registreert men meteen dat het op het juiste adres is afgeleverd. Ook al is dit niet het geval!

mail.eve 23-03-12 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dantis (Bericht 782430)
ik denk het niet, postnl heeft het pakket afgeleverd op het adres van dynafix staat ook op de website van track en trace,dan is de telefoon wel op het adres van dynafix gekomen,pakket was ook aangetekend er moest getekend worden,dat is ook gedaan bij dynafix adres gegevens kloppen gewoon, volgens mij heeft postnl zijn werk gedaan,maar zal contact met postnl zoeken.

en als ik google op betreffende zaak dan zijn er meer horrorverhalen ik ben ook niet de enigste.

Je bent zeker niet de enige, de eerste of de laatste, maar onverlaat blijft dat jouw iPhone ergens moet zijn, maar niet op de plaats zoals jij als verzender (waar je zelf verantwoordelijk voor bent volgens de wet) wilde dat hij was. Je moet echt bij PostNL zijn, deze moet je in gebreken stellen, zij stellen dan een onderzoek in, en koppelen deze resultaten terug. Je moet dit ook kenbaar maken bij Dynafix met in afwachting van het onderzoek, daarna kun je, indien blijkt uit het onderzoek dat jouw iPhone wel degelijk daar is afgeleverd, Dynafix in gebreken gaan stellen. Het is allemaal niet fijn, leuk, maar er zit niets anders op. Wellicht heb je er nog niet aan gedacht! Maar heb je geen rechtsbijstandsverzekering (zelf of indien je nog bij je ouders woon, je ouders)? Succes met je strijd in het ongelijke.

gvrman 26-03-12 13:10

goh.. dit verhaal heb ik momenteel ook. ik heb mijn iphone 2 weken geleden opgestuurd. helaas nog niet te vinden op de statuspagina. ze zeiden tegen mij dat ze een achterstand hebben met inboeken. wat ik erg vervelend vind, is dat dat ik niet met zeker heid kan zeggen dat ze hem hebben gehad. of dat iemand anders hem in ontvangst heeft genomen.

ad9007i 26-03-12 19:52

Waarom ga je niet gewoon naar een Apple reseller? Daar ben je zeker dat hij"aangekomen " is

jpwg001 27-03-12 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i (Bericht 783032)
Waarom ga je niet gewoon naar een Apple reseller? Daar ben je zeker dat hij"aangekomen " is

Omdat hij zijn telefoon al kwijt is misschien? Je mag er op kunnen vertrouwen dat een bedrijf dat zich specialiseert in bepaalde diensten, deze diensten en daaromheen hangende zaken (zoals ontvangst en verzending etc.) fatsoenlijk uitvoert. Daarnaast betaal je bij een reseller kosten voor het opsturen en eventuele onderzoek als je het toestel niet bij ze hebt aangeschaft.
Niet iedereen leest alle posts op dit forum en zal de reputatie van dynafix kennen.

Persoonlijk zou ik ook niet eens naar een reseller gaan, maar naar een reparateur die het meteen oplost. Ook al betaal je voor die reparatie.

Silty 27-03-12 09:45

Ik zal mijn verhaal hier ook even vertellen over de service van Dynafix.
Op 17 november 2011 heb ik een iPhone opgestuurd naar Dynafix, aangetekend en verzekerd. Op 6 december 2011 was deze nog niet ingeboekt, dus navraag gedaan bij Dynafix. Ze vertelde mij dat de iPhone nog niet was aangekomen. Vervolgens dus een mail gestuurd met de bevestiging dat deze op 28 november 2011 al was aangekomen.

Op 8 december nog niets gehoord, ben dus weer gaan bellen en nog kreeg ik te horen dat ze nog geen iPhone hadden.

Op 12 december nogmaals gebeld, maar weer geen iPhone. Nu wordt er bij Dynafix een onderzoek gestart... Het onderzoek kon wel 5 tot 10 werkdagen duren.

Op 23 december was de iPhone eindelijk ingeboekt en wist ik dus dat de iPhone daar wel was aangekomen.

Het heeft dus meer dan een maand geduurd voordat de iPhone daar was ingeboekt...
Uiteindelijk was op 19 januari 2012 de iPhone retour gekomen.

Dantis 27-03-12 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i (Bericht 783032)
Waarom ga je niet gewoon naar een Apple reseller? Daar ben je zeker dat hij"aangekomen " is

Ja als er garantie is bij het abo en vdf die zegt ik moet hem daarna toe verzenden doe ik dat,
heb inmiddels contact gehad met postnl die zeggen ook dat deze is afgeleverd en getekend,maar iphone is nog steeds pleite en nog volhouden dat ze het niet hebben,het is een waardeloos bedrijf die slecht met spullen van de klant omgaan,ik heb tegen vdf gezegd volgende keer gooi ik hem liever nog in de afvalbak dat ik hem naar dynafix stuur.
heb inmiddels rechtsbijstand ingeschakeld,en je raad het deze hadden ook heel veel klachten van dit bedrijf,providers moeten een ander goed bedrijf zoeken die alles en netjes afhandeld.
Ben er echt klaar mee met zulke bedrijven zoals zich noemen...

mail.eve 27-03-12 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dantis (Bericht 783116)
Ja als er garantie is bij het abo en vdf die zegt ik moet hem daarna toe verzenden doe ik dat,
heb inmiddels contact gehad met postnl die zeggen ook dat deze is afgeleverd en getekend,maar iphone is nog steeds pleite en nog volhouden dat ze het niet hebben,het is een waardeloos bedrijf die slecht met spullen van de klant omgaan,ik heb tegen vdf gezegd volgende keer gooi ik hem liever nog in de afvalbak dat ik hem naar dynafix stuur.
heb inmiddels rechtsbijstand ingeschakeld,en je raad het deze hadden ook heel veel klachten van dit bedrijf,providers moeten een ander goed bedrijf zoeken die alles en netjes afhandeld.
Ben er echt klaar mee met zulke bedrijven zoals zich noemen...

Leuk dat je rechtsbijstand dat zegt, en nu?

Dantis 27-03-12 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 783117)
Leuk dat je rechtsbijstand dat zegt, en nu?

Ja idd,is gewoon even afwachten.

gvrman 27-03-12 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Silty (Bericht 783114)
Ik zal mijn verhaal hier ook even vertellen over de service van Dynafix.
Op 17 november 2011 heb ik een iPhone opgestuurd naar Dynafix, aangetekend en verzekerd. Op 6 december 2011 was deze nog niet ingeboekt, dus navraag gedaan bij Dynafix. Ze vertelde mij dat de iPhone nog niet was aangekomen. Vervolgens dus een mail gestuurd met de bevestiging dat deze op 28 november 2011 al was aangekomen.

Op 8 december nog niets gehoord, ben dus weer gaan bellen en nog kreeg ik te horen dat ze nog geen iPhone hadden.

Op 12 december nogmaals gebeld, maar weer geen iPhone. Nu wordt er bij Dynafix een onderzoek gestart... Het onderzoek kon wel 5 tot 10 werkdagen duren.

Op 23 december was de iPhone eindelijk ingeboekt en wist ik dus dat de iPhone daar wel was aangekomen.

Het heeft dus meer dan een maand geduurd voordat de iPhone daar was ingeboekt...
Uiteindelijk was op 19 januari 2012 de iPhone retour gekomen.

oh, dan is er nog een kans dat ik hem over enkele weken krijg :D

jpwg001 27-03-12 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gvrman (Bericht 783133)
oh, dan is er nog een kans dat ik hem over enkele weken krijg :D

16-08-2014 heb je hem vast terug...:rolleyes:

gvrman 06-04-12 11:57

ik neem mijn woorden terug. aangezien ik een toestel van iemand over heb genomen welk al bij dynafix bekend was. stonden de gegevens verkeerd. stukje miscommunicatie. nadat ik gebeld heb en gemeld heb dat ik me zorgen maakte omdat ik op status pagina niks zag werd alles duidelijk. vandaag komt als het goed is mijn toestel terug.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:43.