iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPh4 stuk - ProAssist garantie vervalt, wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/115130-iph4-stuk-proassist-garantie-vervalt.html)

TyronIAM 29-03-12 03:29

iPh4 stuk - ProAssist garantie vervalt, wat nu?
 
Beste iCultureforumleden,

Ik heb een probleem met mijn iPhone 4. Ik probeer het zo kort en bondig mogelijk te beschrijven. Het ligt nogal lastig, maar misschien dat jullie aller ervaring mij op weg kan helpen. :D Alle hulp is welkom.

Probleem Toestel:
Sinds dinsdagmiddag wil mijn iPhone 4 niet meer opladen. Ik heb meerdere opladers geprobeerd, het zelfs met juice packs (mobiele batterij) geprobeerd. Niets hielp. Wat echter vreemd is, is dat de juice packs wel aangeven stroom te leveren d.m.v. blauwe led-lampjes. Wanneer ik de telefoon uitzet en aansluit op een oplader of een juice pack springt de telefoon aan, maar laadt deze vervolgens niet op. Omdat de telefoon niet wordt herkend als ik deze aansluit op iTunes, kan ik ook geen restores e.d. plegen. Ik heb toen hoopvol nog de nieuwe firmware pc-free geïnstalleerd, maar ook dat mocht niet baten.

Probleem ProAssist:
Samen met mijn abonnement heb ik in Juli 2010 de duurste verzekering van PA afgesloten. Ik belde hun dus in de veronderstelling dat mijn toestel gerepareerd kon worden, maar het bleek dat PA mij had geroyeerd. Waarom? Omdat er schijnbaar in December 2011 niet automatisch kon worden afgeschreven. Hier heb ik verder geen schrijven van mogen ontvangen, en ProAssist heeft dus naar eigen wil mijn verzekering beëindigd. Ik voel me een hierdoor een beetje bekocht, want die anderhalf jaar premie heb ik natuurlijk betaald uit voorzorg.

Hoe verder?
Ik wil nu straks zowel naar T-Mobile als Apple om dit geval te bespreken en te bekijken wat de mogelijkheden zijn. Mijn doel is om één van de bedrijven in ieder geval gratis onderzoek te laten doen naar het probleem - maar omdat mijn PA verzekering is geroyeerd en er bovendien een hele dunne barst door mijn achterglas loopt, ben ik bang dat beide bedrijven mij aan het spies jagen onder het mom van 'gebruiksschade'. De haarlijnbarst zit er echter sinds Aug 2010, en heeft mij nooit problemen gebracht. Ik ben zelf dus van mening dat dit geen invloed heeft gehad op de werking van het toestel. En gezien de reputatie van PA heb ik niet de gok genomen om voor een kleine barst mijn toestel meerdere weken kwijt te zijn.

Paar vragen:
  • Denken jullie dat één van de twee bedrijven bereid is om kostenloos een blik in mijn toestel te werpen?
  • Wat is mijn kans op een reparatie vallende onder de garantie, denken jullie?
  • Is het uberhaupt fair dat ProAssist mij na anderhalf jaar zo klant-onvriendelijk de deur uit heeft gezet? Ik heb immers geen mogelijkheid gehad tot rectificatie.
  • Verdere tips? Hints? Mocht alles niet baten, dan misschien een goede iPhone-reparateur in omgeving Amsterdam?

Als je tot hier bent gekomen met lezen ben je een held. ;) Dank je.

EDIT:
http://i39.tinypic.com/2cwwxlu.jpg

Toch even een foto van de barst ter illustratie.

Guest-20180925190238 29-03-12 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TyronIAM (Bericht 783634)

Probleem ProAssist:
Samen met mijn abonnement heb ik in Juli 2010 de duurste verzekering van PA afgesloten. Ik belde hun dus in de veronderstelling dat mijn toestel gerepareerd kon worden, maar het bleek dat PA mij had geroyeerd. Waarom? Omdat er schijnbaar in December 2011 niet automatisch kon worden afgeschreven. Hier heb ik verder geen schrijven van mogen ontvangen, en ProAssist heeft dus naar eigen wil mijn verzekering beëindigd. Ik voel me een hierdoor een beetje bekocht, want die anderhalf jaar premie heb ik natuurlijk betaald uit voorzorg.

En het is jou waarschijnlijk ook nooit opgevallen dat er in januari, februari en maart "schijnbaar" ook geen premies werden afgeschreven?

Geen premie betalen = niet verzekerd :) Ga er maar van uit dat je nu voor alle kosten zelf mag opdraaien omdat je niet verzekerd bent en ook omdat de garantie foetsie is.

Succes gewenst :)

Bomans 29-03-12 09:57

Je zult vermoedelijk wel gelijk hebben timosha, maar het blijft vreemd dat een bedrijf als ProAssist niet een herinnering of aanmaning stuurt maar gewoon het contract verbreekt zonder verdere communicatie.

Kunnen ze dit zomaar doen? Wat staat er in hun voorwaarden?

XIII 29-03-12 10:13

Ik denk dat hier iets te snel geoordeeld wordt:

Pro-Assist schrijft in 1 keer de premie voor 3 maanden vooruit af...

Guest-20180925190238 29-03-12 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 783663)
Pro-Assist schrijft in 1 keer de premie voor 3 maanden vooruit af...

In dat geval is de TS ook al drie maanden in gebreke gebleven. Hoe dan ook, bij wanbetaling is het niet verboden dat de schuldenaar het initiatief neemt en contact opneemt met de schuldeiser om tot een regeling te komen ipv. van een afwachtende houding aan te nemen (tot het te laat is).

Maar goed, dat zijn allemaal juridische kwesties en dat laat ik liever over aan de deskundologen ter zake :)

XIII 29-03-12 11:25

Misschien heeft Tyron die ene mislukte betaling in december niet opgemerkt?

Maar goed, met de discussie daarover schiet hij niets op, dus back to topic.

Tyron, heb je een rechtsbijstandsverzekering? (dan zou ik die nu inschakelen)

DutchGuyDotMe 29-03-12 12:35

Voor zover ik weet, zijn bedrijven verplicht om je altijd op de hoogte te brengen dat een betaling is mislukt. Er kan simpelweg gewoon wat fout zijn gegaan en moet er de kans geboden worden om dit recht te trekken...

TyronIAM 29-03-12 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 783650)
En het is jou waarschijnlijk ook nooit opgevallen dat er in januari, februari en maart "schijnbaar" ook geen premies werden afgeschreven?

Geen premie betalen = niet verzekerd :) Ga er maar van uit dat je nu voor alle kosten zelf mag opdraaien omdat je niet verzekerd bent en ook omdat de garantie foetsie is.

Succes gewenst :)

Middag :)
Nee, dit is - hoe gek het misschien ook klinkt - me destijds niet opgevallen.
December is een maand waar ik voornamelijk bezig ben geld uit te geven aan kerstcadeau's e.a. zaken, heb daar niet op gelet. Heel dom van mezelf, ben ik het helemaal mee eens. Het is inderdaad ook zo dat ProAssist eens in de drie maanden afschreef, ironisch genoeg zouden ze dan nu zo'n beetje moeten afschrijven.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 783659)
Kunnen ze dit zomaar doen? Wat staat er in hun voorwaarden?

In de voorwaarden staat onder "10. Betaling v/d premie":
10.2 Indien de premie, na aanmaning door ProAssist, niet tijdig wordt voldaan, komt de dekking met onmiddelijke ingang te vervallen en in is de overeenkomst beëindigd, onverminderd het recht van ProAssist genoemd in Artikel 10.4.

10.4 Na beëindiging van deze overeenkomst blijft de premie verschildigd over het lopende kwartaal. Reeds voor het lopende kwartaal betaalde premie wordt niet gerestitueerd.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DutchGuyDotMe (Bericht 783693)
Voor zover ik weet, zijn bedrijven verplicht om je altijd op de hoogte te brengen dat een betaling is mislukt. Er kan simpelweg gewoon wat fout zijn gegaan en moet er de kans geboden worden om dit recht te trekken...

Dat is wat er dus staat in hun Algemene Voorwaarden. Bovendien gaat het om een bedrag van wat, 30 euro? Over een krediet van 150 euro wat ik over de maanden heen heb opgebouwd.

Wat ik vreemd vind is dat ik dus NIETS hoor over de 'verschuldigde premie' na het beëindigen van mijn overeenkomst.

Volgensmij had de ING rond December trouwens een regen aan storingen te verwerken. Misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft gehad. In ieder geval, ik had natuurlijk gewoon graag op de hoogte gesteld willen worden. Dan was ik die 30 euro wel persoonlijk komen brengen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 783683)
Tyron, heb je een rechtsbijstandsverzekering? (dan zou ik die nu inschakelen)

Helaas niet, maar daar ga je nu wel heel snel over nadenken. Denk dat in dit geval een steuntje in de rug best handig had geweest.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 783650)
Ga er maar van uit dat je nu voor alle kosten zelf mag opdraaien omdat je niet verzekerd bent en ook omdat de garantie foetsie is.

Zelf voor de kosten opdraaien is te overzien, maar vervalt mijn garantie ook direct door de barst denk je?

XIII 29-03-12 15:24

Over artikel 10.2: heb je dan wel een aanmaning van ze gehad?

TyronIAM 29-03-12 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 783749)
Over artikel 10.2: heb je dan wel een aanmaning van ze gehad?

Ik heb hier nooit een aanmaning ontvangen, anders had ik natuurlijk direct geld overgemaakt. Ik kwam er toen ik belde voor een reparatie pas achter al die toestand.. :o

XIII 29-03-12 15:27

Dan lijkt mij dat ze de verzekering niet op basis van artikel 10.2 mogen beëindigen.

Helaas ben ik ook maar een leek. Juridische hulp van een expert was/is handiger...

Roos79 29-03-12 20:01

Wees blij dat pro assist t toen zelf gestopt heeft want ik heb echt denk wel 6 jaar lang betaalt voor een toestel wat ik al heel lang niet meer had!
Opzeggen lukte op geen enkele wijze want ik moest dan t toestel nummer hebben ja weet ik t toestel ligt al in de prullebak bij wijze van!
En overzetten naar t nieuwe toestel kon onmogelijk zeiden ze...

Misschien de moeite waard om een afspraak in de Genius bar te maken in Amsterdam?
Die kijken in ieder geval wel naar je toestel!

tiger1333 29-03-12 23:56

Beste,

Ik zou uw toestel gewoon laten maken door een derden. Dan heb je het voordeel dat het ook snel gebeurt en heb je al het gezeik van die verzekering niet.
Dit zal waarschijnlijk nog goedkoper zijn dan het eigen risico dat uw kwijt zal zijn aan de reparatie als het via de verzekering zou lopen.

Indien het vervangen van de dockconnector of batterij niet helpt, dan kunt u het nog verder proberen bij de verzekering. Maar op het moment zit u zonder toestel en dat werkt al helemaal niet..

RWK 30-03-12 02:13

U zou terug moeten naar T-mobile en opeisen dat uw telefoon niet correct werkt. Jij hebt recht op een goed product en na minder dan 2 jaar is die nu stuk. Gewoon teruggaan naar een t-mobile shop. Garantie hier is meer dan twee jaar, dat is wettelijk verplicht. Als we van uit gaan dat een iPhone 4 van 600€ zeker meer dan 2 jaar mee gaat.

Als u normaal met uw telefoon om bent gegaan dan is er geen probleem, is hij in het watergevallen zou dat erg lastig kunnen zijn.

De verkoper is nog steeds aansprakelijk voor dit. Geloof mij maar, als je sterk in je schoenen staat en weet wat je rechten zijn dan behaal je die ook.

Wat betreft die barst, daar kunnen ze moeilijk mee doen ja. Als je zegt dat de barst allang gebeurd was voor het voorval zouden ze j moeten geloven anders mogen ze dat lekker gaan bewijzen.

XIII 30-03-12 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RadjKumaR (Bericht 783931)
Wat betreft die barst, daar kunnen ze moeilijk mee doen ja. Als je zegt dat de barst allang gebeurd was voor het voorval zouden ze j moeten geloven anders mogen ze dat lekker gaan bewijzen.

Dat klopt denk ik niet. De eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper, maar hier al lang bij de koper, die door die barst niet sterk staat.

RWK 30-03-12 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 783950)
Dat klopt denk ik niet. De eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper, maar hier al lang bij de koper, die door die barst niet sterk staat.

Inderdaad dat klopt, dan zou de verkoper moeten bewijzen dat zijn telefoon normaal functioneerde na de barst.

tiger1333 30-03-12 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RadjKumaR (Bericht 783976)
Inderdaad dat klopt, dan zou de verkoper moeten bewijzen dat zijn telefoon normaal functioneerde na de barst.

Zo werkt het niet.
Een toestel wordt nooit deels gerepareerd.

Zij kunnen nu als argument geven dat het door valschade is gebeurt.
Zelfde geldt bij de HTC's, waarbij lakschade op de behuizing zit, dan wordt hij ook niet gerepareerd, en dat is nog veel minder erg.

XIII 30-03-12 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RadjKumaR (Bericht 783976)
Inderdaad dat klopt, dan zou de verkoper moeten bewijzen dat zijn telefoon normaal functioneerde na de barst.

Ehm, de *koper* moet bewijzen lijkt mij...

RWK 31-03-12 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 784025)
Ehm, de *koper* moet bewijzen lijkt mij...

Inderdaad de koper, mijn excuses :p

knibber 02-04-12 10:57

gewoon zelf nieuwe dockconnector installeren?
als je geen twee linkerhanden hebt is het perfect mogelijk.
op internet staan handleidingen en webshops genoeg om het zelf te doen,
gewoon de nodige tijd nemen en valt wel mee hoor ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:42.