iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone verloren (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/115346-iphone-verloren.html)

janvdkoor 01-04-12 21:27

iphone verloren
 
Mijn Moeder is laatst haar iphone verloren,
nou ben ik benieuwd, ze had die app er opstaan om hem terug te vinden.
maar als de vinder, als hij uberhaupt gevonden wordt,
de simkaart eruit haalt en zijn eigen erin stopt, en hem helemaal reset is er geen enkele mogelijkheid om hem terug te krijgen of zie ik dit verkeerd?

hoor graag wat, want ze heeft hem natuurlijk graag terug.

RWK 01-04-12 22:55

U heeft helemaal gelijk!

Find my iPhone heet het

knibber 02-04-12 09:50

altijd iGotYa installeren hé ;) men kan hem niet uitzetten zolang de batterij nog in orde is, en je vindt hem terug via iCloud, wel snel reageren natuurlijk.

mvg

mike77 02-04-12 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knibber (Bericht 784599)
altijd iGotYa installeren hé ;) men kan hem niet uitzetten zolang de batterij nog in orde is, en je vindt hem terug via iCloud, wel snel reageren natuurlijk.

mvg

Is dat dan met jailbreak?

FridgeNL 02-04-12 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knibber (Bericht 784599)
altijd iGotYa installeren hé ;) men kan hem niet uitzetten zolang de batterij nog in orde is, en je vindt hem terug via iCloud, wel snel reageren natuurlijk.

mvg

Een harde reset schakelt gewoon je telefoon uit hoor ;-)

janvdkoor 02-04-12 12:18

ik ga vanmiddag naar mijn moeder toe,
maar als hij dus gerest is via de instellingen of pc is er geen mogelijk hem terug te halen, behalve door het toeval dan.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 april 2012 om 13:14 ----------

heb net nog even rond zitten kijken, en via de imei is traceren ook mogelijk of zie ik dit verkeerd?

tiger1333 02-04-12 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door janvdkoor (Bericht 784629)
ik ga vanmiddag naar mijn moeder toe,
maar als hij dus gerest is via de instellingen of pc is er geen mogelijk hem terug te halen, behalve door het toeval dan.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 april 2012 om 13:14 ----------

heb net nog even rond zitten kijken, en via de imei is traceren ook mogelijk of zie ik dit verkeerd?

Beste,

IMEI tracering is niet mogelijk. Dit is alleen mogelijk als u een zeer belangrijk persoon bent, of als uw moeder is ontvoert of een ernstig misdrijf heeft meegemaakt.

Het zou niet slim zijn als de simkaart nu nog zou werken, dan zou diegene die de telefoon heeft gestolen misschien wel voor duizenden euro's naar het buitenland gebelt.

Geef ons wat meer informatie, zat er een toegangscode op?
Traceren heeft echter alleen zijn als het net was gebeurt..

janvdkoor 02-04-12 14:11

zat helaas geen beveiligings app op,
ben niet zo bekend op dit terein, maar via icloud?
is dat een optie?

maar als er een reset wordt gedaan via itunes, is er niets meer voor ons te doen om hem terug te krijgen?, alle opsporings apps zijn er dan af, icloud is uitgelogd en verwijderd als dat mogelijk is?

tiger1333 02-04-12 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door janvdkoor (Bericht 784656)
zat helaas geen beveiligings app op,
ben niet zo bekend op dit terein, maar via icloud?
is dat een optie?

maar als er een reset wordt gedaan via itunes, is er niets meer voor ons te doen om hem terug te krijgen?, alle opsporings apps zijn er dan af, icloud is uitgelogd en verwijderd als dat mogelijk is?

Oei! Heeft ze dan geen torenhoge rekeningen?
Laat zij ook haar bankpas ongeblokkeerd wanneer deze word gestolen?

Wanneer de iPhone niet kan worden gevonden via icloud is het gewoon over. Of je moet zoveel gelijk hebben dat de nieuwe gebruiker alleen het simkaartje verwisseld met die erin zat en de telefoon alleen gebruikt om te bellen. Maar dat denk ik niet. Ik denk dat hij gereset is, en dat iemand anders er nu volledig gebruik van maakt.

janvdkoor 02-04-12 14:24

uiteraard is de simkaart geblokeerd,
maar via de imei traceren, is geen optie dus... (mijn moeder is geen beroemdheid of ontvoerd:p)

knibber 02-04-12 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 784614)
Een harde reset schakelt gewoon je telefoon uit hoor ;-)

wist ik zelf niet, maar allesinds, als je een harde reset doet start hij toch opnieuw op, en moet je hem niet ontgrendelen. (dus is hij weer traceerbaar)
Dus uiteindelijk moet hij dan heel de tijd blijven resetten om niet traceerbaar te zijn.

tiger1333 03-04-12 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knibber (Bericht 784668)
wist ik zelf niet, maar allesinds, als je een harde reset doet start hij toch opnieuw op, en moet je hem niet ontgrendelen. (dus is hij weer traceerbaar)
Dus uiteindelijk moet hij dan heel de tijd blijven resetten om niet traceerbaar te zijn.

Na een harde reset, kan jij hem niet meer traceren, want dan wordt de iPhone aan een ander Apple ID gekoppeld..

janvdkoor 03-04-12 13:20

daar was ik al bang, van, en ging ik ook wel vanuit, tenminste toen ik mijn eerste iphone, toen nog van marktplaats kocht, hing ik hem aan de pc en werden alle oude gegevens verwijderd.

helaas.
toch bedankt voor alle info.

lolbroeck 03-04-12 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tiger1333 (Bericht 784894)
Na een harde reset, kan jij hem niet meer traceren, want dan wordt de iPhone aan een ander Apple ID gekoppeld..

Ik denk niet wat je weet wat een harde reset is..?
Het is hetzelfde als je computer vast hangt en je de kabel eruit trekt en de computer weer opnieuw opstart.

Als de vinder/dief de iPhone aan iTunes heeft gehangen dan vraagt iTunes de iPhone te wissen & synchroniseren of te Annuleren, als de vinder/dief voor optie 1 heeft gekozen dan is de iPhone iig niet meer traceerbaar via Zoek mijn iPhone.

Maarrr... er was toch een bug met iMessage? Wanneer de iPhone helemaal gereset wordt blijft de oude iMessage-account nog steeds aan die iPhone gekoppeld. Stuur een iMessage-bericht met een vriendelijke verzoek, met een beetje geluk krijg je ''m terug ;)

FridgeNL 04-04-12 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knibber (Bericht 784668)
wist ik zelf niet, maar allesinds, als je een harde reset doet start hij toch opnieuw op, en moet je hem niet ontgrendelen. (dus is hij weer traceerbaar)
Dus uiteindelijk moet hij dan heel de tijd blijven resetten om niet traceerbaar te zijn.

Je kan hem ook gewoon uitschakelen met een harde reset, simpelweg loslaten op het moment dat je scherm "uitflitst"

Ik gebruik iGotYa overigens zelf ook en vind het een top app, heb al aardig wat foto's van collega's verzameld die allemaal ff mijn telefoon wilde bekijken:d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:09.