iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   sms werkt erg langzaam (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/11554-sms-werkt-erg-langzaam.html)

wimpertjo 19-04-08 19:05

sms werkt erg langzaam
 
Beste mensen,

Ik heb een Iphone uit de US 8GB 1.1.4.
ik ben er erg blij mee, maar heb de nederlandse nummerherkennings software er op gezet en nu start mijn sms programma extreem lanzaam op. Het duurt 3 tot 4 seconde voordat hij is opgestart en als ik dan door mijn berichten wil gaan gaat dat ook erg langzaam en schokkerig. Er staan eigenlijk niet echt veel berichten op, dus lijkt mij niet dat het daar aan ligt.
Is er een alternatief programma dat wel snel werkt, of een manier om de standaard smsprogramma sneller te laten werken?
:confused:

Ik hoop het

Quad 29-04-08 11:39

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Ook een iPhone 8 GB US 1.1.4

Zijn hier oplossingen voor?

(wat jammer dat je niet kan zoeken naar het woord SMS)..

PauluS87 29-04-08 11:53

Ja er zijn wel andere applicaties om de sms functie te herplaatsen met een andere applicaties. Tja het zal er ook niet aan liggen aan de hoeveelheid smsjes die je in je inbox hebt, want ik heb er nu 145 in mijn inbox en alles start even snel op binnen een seconden.

edit: Als je in installer even de boss recommend sources pack download, dan kun je daar ergens wel een sms applicatie vinden. Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien iets voor jullie.

croiman 03-05-08 22:19

Kan zijn dat je OS schijf redelijk vol staat, of een foutje ergens in het bestand van je nederlandse nummer herkenning.
T beste hiermee raad ik een nieuwe restore aan en unlock.

enricodelnegro 18-05-08 13:38

Ik heb precies hetzelfde en heb alles gedaan, eerst Big Boss z'n prefs er op en vervolgens was ik mijn iconen in de dock helemaal kwijt maar heb geen sms applicatie gezien! Complete restore en jailbreak gedaan en nog steeds gaat de sms zo snel als dikke ......

Wie oh wie heeft een oplossing?

ArB 18-05-08 14:30

Heb je al geprobeerd of het uberhaupt wel aan de nederlandse nummerherkenning ligt ?
Even de-installeren en rebooten. Daarna SMS openen en ??

"R" 18-05-08 15:07

Op een 1.1.4 Engels-talige iPhone de NL nummerherkenning installeren maakt sms-sen (en zeker het openen van de applicatie en het openen van berichtensessies) traag, tot soms 5 seconden vertraging.
NL nummerherkenning er af en de vertraging is (reproduceerbaar) weg.

enricodelnegro 18-05-08 15:24

OK dank, rebooten etc alemaal gedaan maar dit is wel jammer, zonder NL nummerherkenning kan je je contactpersonen ook weggooien en weet je dus niet meer wie er belt.... Dus is er iets anders aan te doen?

croiman 18-05-08 20:07

andere nummerherkenning nemen?

k gebruik de belgische nummerherkenning, en totaal geen probleem mee.

Delphii 22-05-08 14:38

Ik heb blijkbaar dit "probleem" ook, maar ik erger mij er niet zo aan eigelijk. Alle programmas starten pas na 1-2 seconden, voor sms duurt het wel even 4 seconden, ja oke..

Kan het niet zijn dat het komt doordat ik veel icoontjes heb staan op mijn "bureaublad" of hoe moet ik het noemen :p, kheb er toch een 50 tal

colliehome 22-05-08 14:56

springboard = het iPhone equivalent van bureaublad

Delphii 22-05-08 14:57

dankjewel voor de update :)

colliehome 22-05-08 15:02

Totaal off-topic : geen probleem; louter technisch gezien is het woord "update" in dit geval gewoon als "info/feedback" gebruikt. looll

Bealeo 26-05-08 22:49

Heb er ook last van terwijl ik mijn inbox bijna altijd leeg maak.

Jurifalandt 01-06-08 12:04

Zelfde probleem mijn sms is ook traag
 
Ik heb KPN, haal de sms discussies altijd weer weg en toch is hij traag. Opstarten van SMS duurt ook bij mij een flink aantal seconden. Als iemand een oplossing weet, graag.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:07.