iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone is pin locked? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/115613-iphone-pin-locked.html)

Rubske 06-04-12 00:00

iPhone is pin locked?
 
Ik heb een iPhone en als ik die aan itunes hang krijg ik de melding de simkaart in de iPhone is pin locked? Wat houdt dit in? En hoe verhelp ik het?

Simkaart wordt gewoon herkend.

jpwg001 06-04-12 00:09

Vergrendeld met een pincode. Heb je er geen van je provider bijgekregen? Staat vaak op het papier bij je simkaart.

Rubske 06-04-12 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 785627)
Vergrendeld met een pincode. Heb je er geen van je provider bijgekregen? Staat vaak op het papier bij je simkaart.

Heb de iPhone op marktplaats gekocht. Niet via mijn provider.

RWK 06-04-12 00:46

Je hoort je pincode van uw Sim kaart door tegeven

jpwg001 06-04-12 08:35

Heb je je sim er al in zitten? Die code moet je invoeren.

ballegooier 06-04-12 08:46

Je moet idd de simpincode invoeren, dus niet de pin code van de iPhone, maar die van je simkaart.

Rubske 06-04-12 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 785648)
Je moet idd de simpincode invoeren, dus niet de pin code van de iPhone, maar die van je simkaart.

Dat doe ik ook maar dan werkt het nog niet..

RWK 06-04-12 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rubske (Bericht 785649)
Dat doe ik ook maar dan werkt het nog niet..

Heb je hem staan in de activatie scherm? Of kan je er nog foto's mee maken?

SG3i 06-04-12 10:06

Steek je simkaart ff in een andere telefoon en haal de pincode eraf. Probeer het hierna nog een keer.

ballegooier 06-04-12 10:57

Weet je zeker dat je iPhone zelf geen providerlock heeft? (ook wel simlockvrij genoemd)

Rubske 06-04-12 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 785670)
Weet je zeker dat je iPhone zelf geen providerlock heeft? (ook wel simlockvrij genoemd)

Ik weet niet of de iPhone een providerlock heeft heb hem gekocht op internet namelijk.

En pincode eraf halen heeft helaas ook geen nut. Dan werkt die nog niet...

Iemand een andere oplossing?

ballegooier 06-04-12 11:43

Maar je hebt toch wel gevraagd of de iPhone simlockvrij is? Anders kun je hem helemaal niet gebruiken met jouw eigen simkaart. Vraag het nog eens na aan de verkoper. En kun je een screenshot of foto plaatsen van de meldingen op het scherm van je iPhone en iTunes die je krijgt? Dan kunnen wij even meekijken. Het is me niet duidelijk of iTunes nou vraagt om een simpincode of dat iTunes vraagt om een voor dit toestel geschikte simkaart (en je iPhone dus niet simlock vrij is)

Rubske 07-04-12 10:45

Hij is niet simlock vrij ben ik achter 100%. Is er een manier om hem te unlocken

ryanlawrence171 07-04-12 13:07

"Need to put iPhone into recovery mode:
1. Press and hold the sleep button for a few seconds. Slide the red button to turn it off.
2. Hold the home button and connect your iPhone to the computer with iTunes running. "

Rubske 07-04-12 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ryanlawrence171 (Bericht 785883)
"Need to put iPhone into recovery mode:
1. Press and hold the sleep button for a few seconds. Slide the red button to turn it off.
2. Hold the home button and connect your iPhone to the computer with iTunes running. "

Heb hem aan de praat inmiddels alleen is het schijnbaar een Duitse iPhone van Vodafone hoe krijg ik daar de simlock vanaf iemand enig idee?

ryanlawrence171 07-04-12 13:22

Behoefte om iPhone in recovery mode:
1. Druk en houd de slaap knop enkele seconden ingedrukt. Schuif de rode knop om deze uit te schakelen.
2. Houd de home knop en sluit je iPhone aan op de computer met iTunes draait.

debroei 07-04-12 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ryanlawrence171 (Bericht 785887)
Behoefte om iPhone in recovery mode:
1. Druk en houd de slaap knop enkele seconden ingedrukt. Schuif de rode knop om deze uit te schakelen.
2. Houd de home knop en sluit je iPhone aan op de computer met iTunes draait.



Volgens mij is dat z'n probleem niet, want niet het herstel maar juist de is het probleem. Daar voor helpt een herstel niet...

Rubske 07-04-12 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 785896)
Volgens mij is dat z'n probleem niet, want niet het herstel maar juist de is het probleem. Daar voor helpt een herstel niet...

Wat moet ik nu doen haha

debroei 07-04-12 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rubske (Bericht 785902)
Wat moet ik nu doen haha

Er post iemand een antwoord want niet over je vraag gaat,:D
Dacht laat ik die gene er op wijzen dat de Simlock je probleem is ,en niet het feit dat herstellen niet lukt.:O
Leek even op spammen van het forum,

ballegooier 07-04-12 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rubske (Bericht 785902)
Wat moet ik nu doen haha

Je geld terug vragen en het toestel teruggeven.

Lukt dat niet, lees je je dan eens in in de jailbreak en unlock materie en bekijk wat voor jou de opties en mogelijkheden zijn om te unlocken. Hangt allemaal af van welke versie iOS er nu op staat, en welke baseband versie.

Of je probeert via Vodafone Duitsland de provider lock / simlock te laten verwijderen. Dan is je iphone meteen voorgoed simlockvrij... Succes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:39.