iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Garantie nieuwe iphone via verzekering (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/116555-garantie-nieuwe-iphone-via-verzekering.html)

Jilly1982 18-04-12 11:11

Garantie nieuwe iphone via verzekering
 
Hallo allen,

Ik heb me toch maar aangemeld, en heb hierbij meteen een vraag. :O
Ik heb het forum en de apple site doorzocht, maar kon niet echt een antwoord vinden.

Ik kan van iemand een nieuwe (simlockvrije) 3GS overnemen die zij nieuw van de verzekering heeft gehad. Haar abbo van 2 jaar is al verlopen, de "aankoopbon" is dus in principe ouder dan 2 jaar.
Krijg ik op deze nieuwe phone wel de beperkte 1 jaar garantie van Apple?

Alvast bedankt voor jullie terugkoppeling!
MVG,
Jilly

blackoutzz 18-04-12 20:11

Neen. Dat zal Apple niet doen. Waarschijnlijk betreft het een fix toestel. Ooit klein defect, gefixt door Apple, doosje erom klaar, zover mij bekend wordt de 3GS niet meer nieuw in doos gemaakt.

Ik gok dat je hooguit 6 maanden garantie krijgt.

Guest-20180925190238 18-04-12 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blackoutzz (Bericht 788779)
....zover mij bekend wordt de 3GS niet meer nieuw in doos gemaakt.

Jouw is dat misschien niet bekend maar bij Apple is dat wel bekend. De 3GS is nog steeds splinternieuw te koop.

iPhone 3GS - Apple Store (België)

blackoutzz 18-04-12 20:50

Apple - Juridische informatie - Apple producten en de wettelijke EU-garantie

Geen nieuwe bon, geen garantie.
De 16GB waar TS eerder interesse in verkooptopic in toonde wordt niet meer gemaakt. Dus daar heb je hoe dan ook geen garantie meer bij.

Daarbij... Geldt deze garantie op gebreken bij levering, ik neem aan dat je het product eerst test op simlockvrij, Wi-Fi, 3G en BT alvorens je overgaat tot aankoop. Overige schade heb je veelal pech of je moet zelf goed verzekerd zijn.

Jilly1982 19-04-12 17:14

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Lijkt me bijna beter om een jaar oude 3gs te halen met leverbon, dan een vervangende van een verzekering :confused:

Ik ga verder met de zoektocht, vrouwtje heeft er toch geen haast mee ;)

Jilly1982 20-04-12 21:46

Ik kon het niet laten liggen, voor een goeie deal heb ik van iemand een nieuwe (van de verzekering) overgenomen, wel met een leverbon van Proassisst. Ik heb de gok wel genomen, maar ga binnenkort wel naar de Apple Store om te informeren hoe ze evt met dit nieuw geleverd toestel omgaan.
Serienr begint niet met 5K, dus wss geen refurbished.

Ik ben iig blij mee! Ik laat jullie weten wat Apple zegt en hopelijk is het hier ook een gezellig forum ;)

Roos79 22-04-12 13:22

Jilly op Apple kan je zien welke garantie je toestel nog heeft door je serie nummer in te voeren!
Dan kan je vinden op de Apple support pagina wilde een linkje geven maar hij geeft een fout code momenteel door onderhoud oid.
Maar als je op support klikt en dan naar onderen scrolt en daar staat t links onder controleer service en support dekking!

Veel suc6 ermee!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:37.