iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone warm en batterij leeggezogen op 1,5u in standby (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/116696-iphone-warm-batterij-leeggezogen-op-1-5u-standby.html)

jeremygl 20-04-12 13:55

iphone warm en batterij leeggezogen op 1,5u in standby
 
Hey

zoals de titel zegt, men iphone 4S wordt in standby warm en als ik het niet door heb is die na 1,5u helemaal leeg, zonder openstaande background apps.

Men iphone is gejailbreaked, maar dat is die al vanaf de eerste dag dat jailbreak uit kwam. Ik heb nooit problemen gehad en ik meen zelfs dat men batterlij langer mee ging door alle instellingen die ik kon uitschakelen op een snelle manier..

Sinds 2 weken nu heb ik het bovenstaand probleem. Het is enkel op te lossen wanneer ik springboard herstart, dan doet men iphone weer normaal tot ik hem weer gebruik.

Ik heb alle apps en tweaks verwijderd die ik sinds 2w terug heb gedownload/geinstalleerd maar heb het probleem nog steeds.

Ik heb andere posts al gelezen, maar het was toch niet exact hetzelfde probleem als mij en heb dus geen oplossing gevonden. Ik zou men toestel kunnen restoren, maar dat probeer ik net te vermijden. Heb zeer veel moeite gedaan om uberhaubt die jailbreak erop te krijgen. Het ging niet zoals vele andere waar het vlotjes ging.. Bij mij duurde het 3 dagen voor het me is gelukt met alle mogelijke oplossingen :)

Hopelijk kan iemand van jullie me toch helpen.. Ik heb battery doctor gedownload, zo dat ik kan zien wat er allemaal open staat als zonder achtergrond apps. Misschien is er een setting die ervoor zorgt dat men gsm zo doet:

- mobile mail
- mobile phone
- SCHelper
- securityd
- commcentermobile
- keybagd
- spd
- springboard
- mediaserverd
- networkd
- aosnotifyd
- BTServer
- aggregated
- apsd
- dataaccessd
- fairplayd.N94
- fseventsd
- iapd
- imagent
- locationd
- mDNSResponder
- mediaremoted
- ubd
- Wi-Fid
- sbsettingsd
- servicemonitorAg
- powerd
- lockdownd
- commcenter
- configd
- syslogd
- notifyd
- usereventagent
- launchd
- kernel_task

Waarschijnlijk zijn jullie hier niet veel mee.. Ik weet het niet :)

Alvast bedankt

flammy88 21-04-12 02:11

Meschien dat het de BTserver ligt en ik geef een advies mee haal jailbreak eraf test hem een paar dagen blijf het probleem houden dan is het hardware matig

croiman 21-04-12 02:34

volgende installeren : crash reporter via cydia en kijken of je crash reports hebt.

SBsettings installeren en kijken welke services aanstaan :

bluetooth,
edge 3g,
data,
location,
openssh,
enz

jeremygl 22-04-12 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 789323)
volgende installeren : crash reporter via cydia en kijken of je crash reports hebt.

SBsettings installeren en kijken welke services aanstaan :

bluetooth,
edge 3g,
data,
location,
openssh,
enz

SBsettings had ik er al opstaan en hier zorg ik altijd voor de juiste instellingen... vanaf ik huis verlaat, gaat Wi-Fi af en vanaf ik 3G nodig heb, gaat data aan tot ik die niet meer nodig heb.

crash report ken ik niet, ik zal het eens downloaden.

Voorlopig heb ik momenteel geen problemen meer ondervonden en dat was vanaf ik winterboard had verwijderd... deze is inmiddels terug geinstalleerd op men gsm na 2d uittesten of men iphone raar deed zoals voorheen (wat niet het geval was).

Ik denk dat er een software foutje zit in winterboard.. maar toch bedankt voor de hulp.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 april 2012 om 00:30 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeremygl (Bericht 789539)
SBsettings had ik er al opstaan en hier zorg ik altijd voor de juiste instellingen... vanaf ik huis verlaat, gaat Wi-Fi af en vanaf ik 3G nodig heb, gaat data aan tot ik die niet meer nodig heb.

crash report ken ik niet, ik zal het eens downloaden.

Voorlopig heb ik momenteel geen problemen meer ondervonden en dat was vanaf ik winterboard had verwijderd... deze is inmiddels terug geinstalleerd op men gsm na 2d uittesten of men iphone raar deed zoals voorheen (wat niet het geval was).

Ik denk dat er een software foutje zit in winterboard.. maar toch bedankt voor de hulp.

Ok, so ive installed crash reporter. There is one 'app or i dont know what its called exactly' that has crashed 16 times. All on the 16 apr 2012 between 17:45:52 and 17:47:01 ---> its called: launchd

What is launchd? And should i try to fix it if the last day i had the crash was on the date mentioned above?

edit: (sry voor het engels.. ik was even in het engels aant nadenken :p)

sledge 09-02-15 16:47

ik heb tevens een probleem met de batterij ; ik stel vast dat deze wanneer de stroomkabel eruit is, onmiddellijk in vrije val gaat. Er draait niets op de achtergrond, hij ligt naast mijn bed, dus heeft Wi-Fi verbinding.
Ik heb nu een app die kijkt naar het batterijgebruik en zie dat "mediaserverd" en "aggregated" de boosdoeners zijn. Kan iemand mij helpen want ik weet niet wat dit is....

Guest-20180925190238 09-02-15 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sledge (Bericht 991761)
Ik heb nu een app die kijkt naar het batterijgebruik en zie dat "mediaserverd" de boosdoener is. Kan iemand mij helpen want ik weet niet wat dit is....

"mediaserverd" is de Media Daemon die verantwoordelijk is voor alles wat met deuntjes, plaatjes en filmpjes te maken heeft. Als die Daemon vernaggeld is door een, niet al te slimme, jailbreak tweak zou die wel eens veel energie kunnen verbruiken,

sledge 09-02-15 16:58

wat moet ik daaruit verstaan ? is dat een tekstfile of een bestandje ? Als dat een bestand is, kan ik dat ergens 'proper' downloaden ?

Guest-20180925190238 09-02-15 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sledge (Bericht 991763)
wat moet ik daaruit verstaan ? is dat een tekstfile of een bestandje ?

Een Daemon is in Unix een binaire excutable die onderdeel is van het besturingssysteem (iOS). In Windows noemt men dat een proces. Een jailbreak tweak kan de property list van een Daemon aanpassen (en ook vernaggelen).

Kijk na wat voor "slimme" tweaks je allemaal geïnstalleerd hebt die "iets" doen met muziek, foto's en video's. Succes gewenst. :)

sledge 09-02-15 17:17

bij nazicht kan het mogelijk 'hey siri' zijn, dit heb ik recent geinstalleerd, mogelijk dat die op de achtergrond dus luistert naar een opdracht. Ik heb ze er intussen af gegooid en wacht af


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.