iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G kopen! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/116821-iphone-3g-kopen.html)

PM6 22-04-12 17:22

iPhone 3G kopen!
 
Beste forumleden,

Ik ben eigenlijk de hele dag al opzoek naar advies. Vanavond wil ik mijn eerste "echte" smartphone gaan ophalen waarmee ik kan internetten, muziek luisteren etc... Nou is mijn oog gevallen op de iPhone 3G. Ik weet dat het niet de snelste is maar ik kan voor 110€ er een van iemand overnemen die in zeer goede staat verkeerd. Hij heeft geen barsten in de achterkant, scherm is krasvrij, de telefoon is simlockvrij en beschikt over 16GB intern geheugen. Nou is mijn vraag of dit een beetje een goede "deal" is en wat ik allemaal met die telefoon kan!

Ik hoop dat iemand zo snel mogelijk even een reactie zou kunnen geven zodat ik een beetje weet waar ik aan toe ben.

alvast bedankt

gr

SG3i 22-04-12 17:26

Je kan best veel met een 3G, maar je zal het niet willen aangezien alles erg traag loopt.

Ook al is het een aardig prijsje, je hebt niet echt wat aan een 3G, ik zou voor de 3GS gaan als ik jou was.

jpwg001 22-04-12 17:54

Maar voor een eerste smartphone... Ik zou het voor €110,- gewoon proberen.

flashingst 22-04-12 17:58

En wat is erg traag? Hij zal voornamelijk zijn voor e-mail, bellen, iPod en social media.

apotheosis 22-04-12 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PM6 (Bericht 789669)
Beste forumleden,

Ik ben eigenlijk de hele dag al opzoek naar advies. Vanavond wil ik mijn eerste "echte" smartphone gaan ophalen waarmee ik kan internetten, muziek luisteren etc... Nou is mijn oog gevallen op de iPhone 3G. Ik weet dat het niet de snelste is maar ik kan voor 110€ er een van iemand overnemen die in zeer goede staat verkeerd. Hij heeft geen barsten in de achterkant, scherm is krasvrij, de telefoon is simlockvrij en beschikt over 16GB intern geheugen. Nou is mijn vraag of dit een beetje een goede "deal" is en wat ik allemaal met die telefoon kan!

Ik hoop dat iemand zo snel mogelijk even een reactie zou kunnen geven zodat ik een beetje weet waar ik aan toe ben.

alvast bedankt

gr

Ik zou voor minstens een 3gs gaan.

jpwg001 22-04-12 18:02

Gebruik zoveel mogelijk wi-fi. Een navigatieprogramma zou ik niet gebruiken. Dat zal een 3G niet goed trekken. Hoe hij loopt op 5.1 weet ik niet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 april 2012 om 18:04 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 789681)
Ik zou voor minstens een 3gs gaan.

Maar kijk eens naar de deal. Goede deal toch? En als eerste smartphone, zeker niet slecht. Voor €110,- kun je het nog eens wagen.

ad9007i 22-04-12 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 789682)
Gebruik zoveel mogelijk wi-fi. Een navigatieprogramma zou ik niet gebruiken. Dat zal een 3G niet goed trekken. Hoe hij loopt op 5.1 weet ik niet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 april 2012 om 18:04 ----------



Maar kijk eens naar de deal. Goede deal toch? En als eerste smartphone, zeker niet slecht. Voor €110,- kun je het nog eens wagen.


hij gaat maar tot ios 4.2.1 en daarop gaat hij best traag, gelukkig kan je hem downgraden

RWK 22-04-12 19:05

Voor de TS,

Als je een goede smartphone start wilt maken dan raad ik je af om naar een 3G te kijken. Deze toestellen zijn oud en traag. Het zal een slechte ervaring voor u zijn.
Zoals in deze topic aangegeven is is het beter te kijken naar een 3Gs of iPhone 4. Deze toestellen zijn de voorgangers van de 3G, en ik verzeker u dat deze toestellen het zeker voor 2 jaartjes zoet zal zijn :)

SG3i 22-04-12 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 789682)
Hoe hij loopt op 5.1 weet ik niet.

Dat is het 'm nou juist, hij loopt niet op 5.x. Dus ook weer apps die niet supported zijn. (ook al kan de telefoon deze niet aan, al zouden ze wel supported zijn)

jpwg001 22-04-12 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SG3i (Bericht 789705)
Dat is het 'm nou juist, hij loopt niet op 5.x. Dus ook weer apps die niet supported zijn. (ook al kan de telefoon deze niet aan, al zouden ze wel supported zijn)

Dan zou ik idd ook voor een mooie 4 gaan. Kosten volgens mij niet veel meer dan een 3GS. En een 4 is een heel fijn toestel.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:29.